Grote witte wormen in aquarium


S

susannedewaard

Guest
Hoi!
Als beginner heb ik een vraag over wat voor bepaald onderdierte ik opeens in mijn bak heb zitten.
Gisteren allemaal eitjes gevonden in mijn aquarium na mijn vakantie, nadat mijn moeder er een weekje voor had gezorgd.
Gister alles eruit proberen te zuigen, maar nu zitten er behoorlijke beestjes op de ruiten en grond.

Weet iemand wat dit is en/of wat ik er aan zou moeten doen?
 

Bijlagen

  • 9A81150C-59EB-4065-8A1E-2445565AD368.jpeg
    9A81150C-59EB-4065-8A1E-2445565AD368.jpeg
    92.7 KB · Weergaven: 139
hoe lang draait je bak al ?
zit het nog in de opstartfase?
 
hoe lang draait je bak al ?
zit het nog in de opstartfase?
Hij draait al ongeveer 3 maanden, maar er zit filter media die al langer dan een jaar draait. Ik moet er wel bij zeggen dat er normaal amper voedsel of dierlijk vuil in de filter komt, sinds het een betta is en ik altijd oplet of hij alles op eet.
 
Zou je filter eens een beetje schoonmaken.
EEn jaar is wel erg lang , he.
 
Op de foto kan ik niet herkennen om welke beestjes het gaat:sorry:.
 
Zou je filter eens een beetje schoonmaken.
EEn jaar is wel erg lang , he.
Nee heb alles recent schoon gemaakt, ik bedoelde dat er filter media in zit die al eerder een jaar heeft meegraaid in een andere bak, heb het zeker wel schoongemaakt voordat ik het in deze bak deed en ook nog regelmatig in die andere bak.
Sorry voor de verwarring!
 
Ik wou net een betere foto maken, maar het licht is aangegaan en ze zijn allemaal verdwenen‍♀️, misschien toch iemand die een beetje een idee heeft wat het zou kunnen zijn ookal is het een wat onduidelijke foto.
 
Ik zou me er niet te druk overmaken, probeer regelmatig af te zuigen wat je te pakken krijgt en misschien wat minder voeren, wat vaak een deel de oorzaak is.
Eventueel Flubenol inzetten als het over een week niet minder is.
 
Ik zou me er niet te druk overmaken, probeer regelmatig af te zuigen wat je te pakken krijgt en misschien wat minder voeren, wat vaak een deel de oorzaak is.
Dankje! Ja ik denk het ook sinds mijn moeder waarschijnlijk minder oplettend is geweest dan ik bij het voeren bedankt!
 
Dankje! Ja ik denk het ook sinds mijn moeder waarschijnlijk minder oplettend is geweest dan ik bij het voeren bedankt!
Ik had nog even een aanvulling op mijn eerdere post gemaakt.
 
Ik wou net een betere foto maken, maar het licht is aangegaan en ze zijn allemaal verdwenen‍♀, misschien toch iemand die een beetje een idee heeft wat het zou kunnen zijn ookal is het een wat onduidelijke foto.

Wormpjes zoals Planaria zie je vaak meer als het licht uit is. In dit geval zou ik denken dat je een bepaalde worm in je bak hebt en wellicht heeft je moeder wat te overdadig gevoerd.
 
En die zie je normaal niet, maar die horen bij het bodemleven, hoor.
 
Bedankt iedereen!

Ik ga deze week even goed opletten dat er geen overtollig voer in de bak overblijft en als ik er steeds meer zie zal ik flubenol toevoegen!

Ben gelukkig wel een stuk minder ongerust, was meteen in een halve paniek geslagen maar fijn dat het waarschijnlijk allemaal meevalt!
 
Zou dat alleen doen , bij een wormpje met 3 hoekige kop.
Wormpjes in de bodem horen er bij, he.
Die ruimen ook rommel op.
Net als de wormen buiten in het grasveld.


Grijp niet te snel naar flubenol/
 
Zou dat alleen doen , bij een wormpje met 3 hoekige kop.
Wormpjes in de bodem horen er bij, he.
Die ruimen ook rommel op.
Net als de wormen buiten in het grasveld.


Grijp niet te snel naar flubenol/
Zal vanavond nog een keer goed kijken naar ze bedankt!
 
Misschien kun je, als je het licht er even bij aandoet, een goede foto van posten.
 

Terug
Bovenaan