Wat is er nieuw

Gup drijft op haar zij

• Onderwerp starter Onderwerp starter MaeikeLouise
  • Startdatum Startdatum
M

MaeikeLouise

Guest
Mijn naar mijn idee hoog zwangere vis begon gister ineens verticaal te zwemmen. Heb haar in een kweekbakje gedaan zodat ze maar weinig water had en dus weer recht zwom. Leek goed te gaan maar vandaag drijft ze 75% van de tijd op haar zij en haar kieuwen gaan als een gek tekeer. Ze is verder rustig en sparteld niet. Geen schimmel of witte stip. Geen gerafelde staart en tot gisteravond at ze goed. Heeft wel een hele vierkante buik, vooral aan de voorkant. Waterwaardes zijn ook goed (geen ammonia/nitriet). Alle andere guppen (3 vrouw, 1 man) zijn verder oke.

Waar heeft ze last van? En kan ik haar nog helpen of moet ik haar verlossen?

(helaas lukt het nu niet een foto te uploaden)

Als je een foto wilt uploaden op het forum kan je dit online doen op het AquaForum, en dan in je bericht erbij plaatsen. Alles te vinden in de linkjes hierbeneden!

Hoe een foto plaatsen:
link

Online een foto uploaden:
link

Veel succes!

Zo zwom ze gister nog:
maeike1.jpg

Zo ligt ze nu:
maeike2.jpg

maeike3.jpg

Thanks!

de kieuwen van deze vis kijken wel heel erg rood
heb je een bakje met doorstroming dmv van een luchtfilter of zo en wat zijn je waterwaardes
zo'n bakje is overigens helemaal niet aan te raden omdat de vis daar veel meer in zal stressen wat tot spontaan werpen van de jongen kan leiden die nog niet volgroeid zijn misschien

Vanmorgen was ze overleden. Heb even gekeken maar ze was niet zwanger! Had ik echt niet verwacht, maar ze had alleen maar 15 gele balletjes in dr buik en in 3 daarvan was een miniscuul visje te zien.

Ze ze heeft nog geen 24 uur in het bakje gezeten hoor. Ik had er posthoornslakkenbaby's in zitten en heb haar er pas bij gedaan dat ze in paniek raakte omdat ze steeds verticaal zwom. Ze werd wel rustig in het bakje (meestal stressen ze idd). En ik had de uitlaat van de filter er een stukje boven hangen zodat ze wel gefilterd water en oppervlakte beweging had.

Helaas heeft het niet geholpen. Maar hoop toch te achterhalen wat ze nou had, zodat ik volgende keer beter kan handelen.

Op de foto zie je idd rood maar dat is helemaal in dr lijfje de kieuwen staan wijd open namelijk.

Hier nog even de waterwaardes (Teststrip 6=1 JBL):
Nitraat 10
Nitriet 0 (druppeltest)
Ammonia 0 (druppeltest)
Ph 7,2 (maar is 6 geweest voor de waterverversing)
GH 7
KH 6
CL 0

Zonde.
Is wel zo dat je bakken allemaal wat aan de krappe kant zijn voor de vissen eigenlijk.
Wat voer je de guppen en wat is de watertemperatuur?

Al mijn vissen zitten op 24 graden en ik voer JBL guppy, Sera guppy gran, tubifex (diepvries en gedroogd), Artemia (diepvries en gedroogd). Die laatste 2 is 1 a 2 keer per week.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan