Wat is er nieuw

gup heeft zwarte stippen die ene moment zichtbaar zijn en andere moment niet

• Onderwerp starter Onderwerp starter Alexooo
  • Startdatum Startdatum
A

Alexooo

Guest
Hallo,
Ik had al eerder deze week een bericht geplaatst over een jonge mannetjes gup van iets meer dan 2 maand die opeens zwarte vlekken had.
Nu wou ik een foto maken en waren ze weer weg?
Later op de dag waren ze er weer. Daarna weer weg en zo maar door.
Er zitten telkens evenveel stippen op dezelfde plekken. Ene keer donkerder dan de andere keer en soms dus zelfs helemaal niet meer zichtbaar.
Vanochtend kon ik er wel een redelijke foto en filmpje van maken.
Zie hier:

[video]http://m.youtube.com/watch?feature=c4-feed-u&v=QHOKaaFXhI0[/video]

gup_met_zwarte_stippen-1.jpg

Ik heb een bak van 60x30x30cm.
Aantal vissen: 2 volwassen guppen en 4 jonge guppen van iets meer dan twee maand. 5 vuurneons en 2 geelpunt algeneters.
Waterwaardes zijn nu goed. Toen ik de stippen het eerst zag was het water iets vervuild. Toen heb ik ververst en nu is het wel goed.

iemand die weet wat dit is, of het ernstig is en wat ik eraan kan doen?
Groeten alex

Het filmpje is niet heel scherp bij mij... Hoop dat jullie hem wel goed kunnen zien

Iemand een idee??

Volgens mij had ik ooit ook zo'n vis die dat had, daar was niks mis mee, soms waren de zwarte stippen weg en daarna had ze ze weer, vond het best wel speciaal. die gup was ook best oud geworden en niet ziek geweest.

Ik volg al dagen je speurtocht naar wat is en ik zal het dan nu maar vertellen. 😛 Je visje is gaan kleuren en dan kunnen stippen/kleurtekening zich heel snel ontwikkelen. Stippen kunnen feller worden of verdwijnen naar gelang de gemoeds toestand van het visje. Is het visje volkomen relax dan zullen de stippen heel licht worden. Zal het visje flink pronken naar de vrouwtjes dan zullen de stippen fel aanwezig zijn.

Oke bedankt.
Duidelijk antwoord. Nu je dit zegt valt alles op zn plaats. Hij is altijd actief aan het zwemmen als de stippen zichtbaar zijn, maar wist niet dat dat ermee te maken had.
Erg bedankt.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan