Gup5284

New member
Lid geworden
2 februari 2023
Berichten
3
Leeftijd
14
hoi allemaal ik heb een 20 liter aquarium met 2 mannetjes guppen en 4 vrouwtjes guppen en een van de vrouwtjes heeft een hangende staat en zwemt bijna alleen met haar zij vinnen hopelijk weten jullie wat er aan de hand is en wat ik het beste kan doen
 

Bijlagen

  • image.jpg
    image.jpg
    182.1 KB · Weergaven: 56
Wat voor filter heb je? Hoe vaak ververs je je water? Hoe vaak maak je je filter schoon en op welke manier? Heb je water getest met druppeltesten op NO2/ NH3/4?
Zomaar een paar eerste vragen om ons op weg te helpen wat er aan de hand zou kunnen zijn....
 
Ik maak de filter een keer per week schoon met warm water en ik vervang een keer per week 1/4 van het water de filter staat hier onder ik heb de filter en het licht tussen 8:00 en 21:00 aan
 

Bijlagen

  • image.jpg
    image.jpg
    147.5 KB · Weergaven: 43
Ik maak de filter een keer per week schoon met warm water
Ok, dan gaat het daar fout. Een filter heeft een bacteriecultuur aan boord die zorgt dat de poep, de plas en restvoer omgezet wordt in stofjes die ongevaarlijk zijn. Door je filter met warm water schoon te maken help je die bacteriën om zeep. Een filter moet je pas schoonmaken (voorzichtig in aquariumwater of kraanwater van dezelfde temperatuur) als de doorstroming duidelijk vermindert.
Je aquarium moet nu ongeveer 4 weken opnieuw indraaien om die bacteriën weer te laten groeien.
Ondertussen moet je dagelijks een waterwissel van 50%-75% doen en NU daarmee beginnen.
Probeer een DRUPPELtestset te kopen voor iig NO2 en NH3/4. Dan kun je misschien -als die 0 aangeven- één of 2 dagen een waterwissel overslaan.
Verder voer je je vissen zo min mogelijk, om de vervuiling van het water zo laag mogelijk te houden.

Sterkte! Het is erop of eronder.

Ben ik nog iets vergeten mede-aquarianen?
 
Hoewel je betoog geen fout woord bevat heb ik moeite met de eerste zin:"dan gaat het daar fout".
Daar hoort nog het woord 'waarschijnlijk' bij.
 
Hoewel je betoog geen fout woord bevat heb ik moeite met de eerste zin:"dan gaat het daar fout".
Daar hoort nog het woord 'waarschijnlijk' bij.
Waarschijnlijk wel, maar kansrekentechnisch gezien ga ik voor mijn uitdrukkingswijze tot het tegendeel bewezen is....:LOL:
 

Terug
Bovenaan