Guppeman
Well-known member
- Lid geworden
- 13 juli 2018
- Leeftijd
- 61
Hoewel ik het vlokvoer altijd tussen duim en wijsvinger onder water houdt om het nat te laten worden en het zinkt, gaan er altijd wel wat vlokken drijven.
en díe zijn nou net de lekkerste.
Het gevolg is dat één van mijn damesguppen nu een zwemblaasprobleem heeft doordat ze waarschijnlijk teveel lucht meegehapt heeft. (Zwemt met kop omlaag en stijgt naar de oppervlakte als ze stopt me zwemmen.
Ze zit nu in een bakje met een minimaal laagje water, voorzien van wat drijfplanten, in de hoop dat ze wat guppenscheetjes gaat laten.
Soms lukt dat, soms ook niet.
Maar.
Hoe lang moet ik dat beestje daar in laten?Na hoeveel tijd moeten de scheetjes gelaten zijn en als dat nog niet is gebeurd je kan zeggen: dit heeft geen nut meer.
Een paar uur? (wat op dit moment is, vooralsnog zonder verlangd resultaat.)
Een nacht?
Een dag?
Dagen? (Is geen optie...)
en díe zijn nou net de lekkerste.
Het gevolg is dat één van mijn damesguppen nu een zwemblaasprobleem heeft doordat ze waarschijnlijk teveel lucht meegehapt heeft. (Zwemt met kop omlaag en stijgt naar de oppervlakte als ze stopt me zwemmen.
Ze zit nu in een bakje met een minimaal laagje water, voorzien van wat drijfplanten, in de hoop dat ze wat guppenscheetjes gaat laten.
Soms lukt dat, soms ook niet.
Maar.
Hoe lang moet ik dat beestje daar in laten?Na hoeveel tijd moeten de scheetjes gelaten zijn en als dat nog niet is gebeurd je kan zeggen: dit heeft geen nut meer.
Een paar uur? (wat op dit moment is, vooralsnog zonder verlangd resultaat.)
Een nacht?
Een dag?
Dagen? (Is geen optie...)