Gup rode plek op staart


AquariGuppy

Well-known member
Lid geworden
30 september 2022
Berichten
49
Een van mijn mannetjes guppen heeft sinds vandaag ineens een knalrode vlek op zijn staart.
De staart is altijd al zo gekarteld
geweest, ik heb niet het idee dat het vinrot is, maar wat is het dan wel?!

Bak is 60l
Heb er zo'n 8volwassen guppen in zitten en nog een stuk of 25 jongen (die gaan binnenkort bijna allemaal weg)
Verder heb ik nog 2 Sewellia Lineolata en nog 3 Pangio Kuhlii.
De waardes heb ik gisteren nog getest ben ze alleen vergeten op te schrijven, maar ze waren allemaal goed.

Hier de foto's van de staart.

20230425_200813.jpg

20230425_200755.jpg
 
De dode bladeren heb ik trouwens net allemaal eruit gehaald, maar had de foto's daarvoor genomen 🙈
 
@stanovic heb jij misschien een idee wat het kan zijn?
 
@stanovic heb jij misschien een idee wat het kan zijn?
Het ziet er uit als een beschadiging bij een vinstraal. Je moet één ding niet vergeten, Een vinstraal kent ook een doorbloeding en kan dus bloeden. Ikzelf zie verder niets geks. Denk dat het ergens een beschadigng heeft opgelopen. Dat heelt weer vanzelf. Een beetje zouttoevoeging kan in dit geval geen kwaad.
 
Hoort dat niet zo want als ik op de eerste foto de anderen zie dan heb ik de indruk dat daar ook iets van oranje/rood inzit.
 
Hoort dat niet zo want als ik op de eerste foto de anderen zie dan heb ik de indruk dat daar ook iets van oranje/rood inzit.

Deze is qua kleur altijd veel lichter geweest dan z'n broertje, die andere heeft inderdaad een meer rood/oranje staart. En dat plekje zat er van de week echt ineens, dus het leek me onwaarschijnlijk dat het een natuurlijke verkleuring was, dat gaat altijd een stuk geleidelijker. 😅
 

Terug
Bovenaan