Guppen erbij


Rubz

Well-known member
Lid geworden
23 januari 2016
Berichten
2,221
Leeftijd
34
Hallo allemaal,

Al een tijdje zit ik met het idee te spelen om een paar guppen toe te voegen aan mijn aquarium. Er zitten nu 18 Micro devario kubotai in, wat japonica garnalen en 4 badis badis bengalensis. De grootte van het aquarium is prima en qua visbestand heb ik het idee dat de rekord800 nog ruimte over heeft om deze visjes erbij te doen.

Naast dat er wat extra kleur in de bak komt is mijn hoofdreden eigenlijk de jonge guppen als levend voer te laten dienen. Met name voor de badis. Deze zijn momenteel zo'n 2 cm. Zullen de jonge guppen te groot zijn voor de badis? De kubotai zullen ze ongetwijfeld ook wel lusten, die zijn zo'n 3 cm.

Ik dacht zelf aan 1 man en 3 dames. Mochten er goeie argumenten zijn om dit niet te doen dan doe ik dit uiteraard niet.

Groeten Ruben,
 
Ik heb de Briggittae maar ik betwijfel of die een jonge Gup kunnen eten want die worden "vrij groot" geboren. Maar ik ben geen Guppenexpert dus........;)
 
Ik heb de Briggittae maar ik betwijfel of die een jonge Gup kunnen eten want die worden "vrij groot" geboren. Maar ik ben geen Guppenexpert dus........;)

Op internet stond 4 a 5 mm voor een pasgeboren gup. Dat is 1/4 van de lengte van de badis. Een badis behoort wel tot de baarzen en die hebben een relatief grote bek voor zover mijn kennis gaat. We wachten nog even op meer antwoorden:)
 
Ja de Badis zal er wellicht minder moeite mee hebben, dat is waar. Maar de Kubotai.........:S
 
Ja de Badis zal er wellicht minder moeite mee hebben, dat is waar. Maar de Kubotai.........:S

Ik zou het niet durven zeggen. De grootste kubotai die ik heb zijn als ze echt honger hebben in staat om hele artemia naar binnen te werken van vergelijkbare grootte. Maar over het algemeen geven ze de voorkeur aan muizenhapjes.
 
Mmh, verschild ook echt per inrichting en wat je voert aan je vissen. Als je al levend voer voert is de kans groter dat ze een gup pakken...
BTW , je mag hier wel guppen komen halen als je wilt ;) heb je tenminste sterke guppen.
 
Mmh, verschild ook echt per inrichting en wat je voert aan je vissen. Als je al levend voer voert is de kans groter dat ze een gup pakken...
BTW , je mag hier wel guppen komen halen als je wilt ;) heb je tenminste sterke guppen.

Bedankt voor het aanbod. Maar voor 4 guppen naar ... De LFS is 3 min. lopen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bedankt voor het aanbod. Maar voor 4 guppen naar ... De LFS is 3 min. lopen.

Voor een volgende keer, geen woonplaats OKe? Heb nu een "meld" gedaan dus hoop dat het verwijdert word..
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb de woonplaats even uit de post gehaald voor je;)
 
Voor een volgende keer, geen woonplaats OKe? Heb nu een "meld" gedaan dus hoop dat het verwijdert word..

Oh excuus.
 
Guppen willen harder water. Dus het is geen goede combinatie.
 
Guppen willen harder water. Dus het is geen goede combinatie.

Bedankt. Enig advies om de badis wat levend voer te bieden zonder het te kweken? Ze eten wel diepvries maar vind het niet ideaal. Anders dacht ik misschien nog wat japonica vrouwtjes erij zodat ze larven als voedsel kunnen dienen.
 

Terug
Bovenaan