Guppen komen niet in de buurt van de babyguppies.


C

Chantal0507

Guest
Hoi allemaal,

De titel zegt het al....

Vanmorgen heb ik welgeteld 22 babyguppies in mijn aquarium...
Alleen vind het erg vreemd dat de oudere guppen niet in de buurt komen van de baby's. De baby's zwemmen lekker bij de verwarmingselement en de oudere guppy's blijven alleen maar bovenaan zwemmen.

Weet iemand of daar een reden voor is?
Of is het nu een hele domme vraag

Groetjes Chantal.
 
Had je verwacht dat ze ze meenamen naar de speeltuin? :D

Het is normaal dat babygupjes er hun eigen hangplekjes op nahouden, en zich nog niet onder de grote guppen begeven. Andersom zien (of behandelen) volwassen guppen de kleintjes niet als soortgenoten. Ze zullen er dus geen kuddegedrag mee vertonen.

Zal naarmate ze groter worden vanzelf veranderen. :)
 
Hahahahaha nee niet echt..

Is m'n eerste x met baby guppies, geen idee wat ik kon verwachten. Vandaar ook mijn vraag.. Maar bedankt voor je antwoord dan is het dus normaal
 
Hopelijk blijven er veel leven! ^^ Dan kun je ze zien opgroeien. (En je bak zien overnemen. :deal:)
 
Hoi allemaal,

De titel zegt het al....

Vanmorgen heb ik welgeteld 22 babyguppies in mijn aquarium...
Alleen vind het erg vreemd dat de oudere guppen niet in de buurt komen van de baby's. De baby's zwemmen lekker bij de verwarmingselement en de oudere guppy's blijven alleen maar bovenaan zwemmen.

Weet iemand of daar een reden voor is?
Of is het nu een hele domme vraag

Groetjes Chantal.

weer eens een ander topic dan "Help mijn guppen eten de kleintjes op" :) :)
 
Hou er wel rekening mee dat een aantal baby s nog kunnen worden opgegeten en daarom is wat drijvers in de bak hebben aan te bevelen.
 
Binnenkort ben je blij dat er wat van die jonkies sneuvelen.
Guppies blijven kweken en kweken en kweken tenzij je ze in heel slecht water houdt.
 
Klopt Tommie en voor je het weet heb je er 100 en meer. Ze dan kwijtraken is soms nog niet zo makkelijk en daarom begin ik niet meer aan levendbarenden.
 
Binnenkort ben je blij dat er wat van die jonkies sneuvelen.
Guppies blijven kweken en kweken en kweken tenzij je ze in heel slecht water houdt.
Ja klopt.... Dat blijft maar doorgaan. Ze zitten lekker warm, hebben niks te klagen.... Haha... Ik wil ze ook niet allemaal. Houden hoor. Denk 2 ofzo... Aangezien er meer baby's volgen.. ;)
 
Klopt Tommie en voor je het weet heb je er 100 en meer. Ze dan kwijtraken is soms nog niet zo makkelijk en daarom begin ik niet meer aan levendbarenden.
Ik wil wat van mijn eigen kweek houden en dan ook stoppen. Zijn genoeg die ze vast wel willen.... Voordat ik hier 100000den heb Denk ik dan maar.. Ik wou het een x meemaken hoe dat is en hoe ze groeien... Leek me wel leuk...
 
En hoe denk je het kweken te kunnen stoppen?
Als een vrouwtje 1 keer gepaard heeft, dan kan ze zonder mannetjes in de buurt nog een paar keer bevallen.

De pil voor guppen is nog niet op de markt denk ik.
 
En hoe denk je het kweken te kunnen stoppen?
Als een vrouwtje 1 keer gepaard heeft, dan kan ze zonder mannetjes in de buurt nog een paar keer bevallen.

De pil voor guppen is nog niet op de markt denk ik.
Ik weet dat ze het sperma op kunnen slaan en nog 3 keer kunnen werpen. Ben me ervan bewust.
 
Hoi allemaal,

De titel zegt het al....

Vanmorgen heb ik welgeteld 22 babyguppies in mijn aquarium...
Alleen vind het erg vreemd dat de oudere guppen niet in de buurt komen van de baby's. De baby's zwemmen lekker bij de verwarmingselement en de oudere guppy's blijven alleen maar bovenaan zwemmen.

Weet iemand of daar een reden voor is?
Of is het nu een hele domme vraag

Groetjes Chantal.

Nee, zeker geen domme vraag.
Ik denk zelfs dat het alleen maar gunstig is als de jonkies niet bij de "ouders" en andere volwassen guppen komen.
Dan lopen ze ook het minste risico dat ze worden opgepeuzeld..... :chef: :koffie:
 
Ik zal nu waarschijnlijk wel de hele aquarium gemeenschap over me heen krijgen, maar als ik heel veel jonge guppen heb, dan gaan ze in het grote aquarium, als voedsel voor o.a. mijn maanvissen..... :engel::chef:
 
Ik zal nu waarschijnlijk wel de hele aquarium gemeenschap over me heen krijgen, maar als ik heel veel jonge guppen heb, dan gaan ze in het grote aquarium, als voedsel voor o.a. mijn maanvissen..... :engel::chef:
Prima toch, doe ik ook. Op die manier kun je makkelijker nestjes krijgen en dieren uitselecteren. "Overtollige vissen" zelf om zeep helpen vind ik een beetje respectloos en steeds nieuwe eigenaren zoeken is maar een gedoe. :)

"Waarom laat je ze überhaupt nestjes krijgen dan, want je zorgt er indirect voor dat er veel doodgaan en spreekt jezelf zo tegen." Klopt, maar in de natuur gaat het gros van de babyvisjes er ook aan. Eén en al natuur bij mij thuis. :p
 
Ik zal nu waarschijnlijk wel de hele aquarium gemeenschap over me heen krijgen, maar als ik heel veel jonge guppen heb, dan gaan ze in het grote aquarium, als voedsel voor o.a. mijn maanvissen..... :engel::chef:
Geenszins krijg je me over je heen. (Oké, dat klinkt een beetje raar....)
Ik heb speciaal voor dat doel een vijftal rouwtetra's in de bak zwemmen.
Hun taak is postnatale abortus plegen.
En dat doen ze goed.
Eigenlijk moet er zo langzamerhand wel weer eens een jonkie overleven, anders moet ik gaan kopen...
 
Kijk dat wist ik niet en ik heb alleen ervaring met de standaard Guppen van de LFS.
Het geldt overigens niet enkel voor bepaalde gupsoorten maar wel voor meerdere soorten aan eierlevendbarende en echte levendbarende soorten. Die laten hun jongen vanaf de geboorte met rust en daardoor kun je ze dan gewoon tussen de groten houden. Bij de wat vruchtbare soorten waarbij de worpen nogal hoog aan jongen kan zijn, zul je nogal vrij snel de bak van vol gaan raken. Doch er zijn tig soorten die nogal een schaars aantal aan jongen werpen per keer. Dus niet alle levendbarende soorten reproduceren zich als bommen. Zelfs bij bepaalde guppen (om maar een populaire groep te gebruiken) zijn er stammen die een klein aantal jongen per keer hebben. Dan hebben we het in de regel wel over de wat lastigere soorten.

Het meeste wat je over levendbarenden leest betreffen veelal generalisaties die niet de werkelijkheid reflecteren over alle levendbarende soorten. Doorgaans zijn de uitspraken gebaseerd op de commerciële levendbarenden.
 

Terug
Bovenaan