Guppen met Mexicaanse dwergkreeft?


A

Aquas

Guest
Hey iedereen,
Ik ben nieuw op het forum en ik heb meteen een vraag.Ik heb een 54 liter aquarium met guppen, corydoras en japonica garnalen. Nu vraag ik mij af of ik er een mexicaanse dwergkreeft bij kan houden. Ik weet dat als ik er een kreeftje bij houd er altijd wel een risico zal zijn maar ik vraag mij gewoon af of een kreeftje niet alle guppen gaat uitmoorden.
Groeten,
Daan
 
De meningen zijn verdeeld over cpo. Die van mij deden geen vlieg kwaad. De guppen zwommen er gewoon tegen aan en dat boeide ze niet. Heb echter verhalen gehoord waar ze wel actief jaagden.
Die van mij lieten de planten ook met rust, maar ook daar hoor ik wisselende dingen over.


Beetje hetzelfde als het betta verhaal. Sommige gaan goed met andere vissen en garnalen en sommige niet.
 
Ik heb de cpoo gehad en die ging echt op jacht naar de vissen en met Cory s er ook nog in zou ik dit niet zelf doen.
 
Over hoeveel guppen en corys heb je het? Want het blijft maar 50 liter en dat is al snel overbevolkt.
 
Ik had 2 cpo samen met 8 endlers in een 45 liter.

Dit ging een paar maanden goed tot ik op een ochtend wakker werd en een kreeftje vond zonder pootjes en scharen.
 
Ik heb 5 cory's en 9 guppen. Dus jullie advies is niet doen?
 
Ik zou er inderdaad niet aan beginnen.
 
Bedankt! Ik zal dan misschien garnaaltjes nemen, ik heb er wel al wat over gelezen. Waarschijnlijk zullen de guppen af en toe wel een babygarnaaltje te pakken krijgen? De bloody Mary garnalen vind ik wel mooi.Dus geen kreeftje voor mij☺
 
Als je garnalen neemt dan zou ik lekker veel verstopplekken maken en dan overleeft een deel het wel in de regel. Ze zitten ook erg graag in mosjes die je op hout of stenen kan binden.
 
Ik ga binnenkort trouwens een volledige remake doen, en dan komen er superveel nieuwe planten en stenen bij. Ik ga me nu een beetje inlezen. Ik heb trouwens nog een vraag, als ik remake doe, en dus al het water en substraat eruit haal. Moet dan als ik het aquarium opnieuw heb opgezet het water er terug bij of is het substraat en de cycled filtermedia genoeg? De vraag is onduidelijk, maar ik kon het niet anders verwoorden.
 
Je haalt het oude substraat (bodem) er dus uit en doet er nieuw in?
 
Nee, ik haal alles er uit, ik verplaats het aquaruim naar mijn slaapkamer, ik doe het substraat er terug in (eventueel met een nieuwe laag over), dan de planten, de stenen en het hout, dan de filter er terug in en dan vullen met nieuw water. Kan dat of moet het originele water er terug bij?
 
Als je het filter niet te lang stil laat staan en de bodem zo weinig mogelijk verstoord zie ik geen problemen met vers water.
 

Terug
Bovenaan