Guppen of Platy


Esther76

New member
Lid geworden
18 april 2020
Berichten
2
Leeftijd
47
Hallo,

Sinds een tijdje een aquarium met een lengte van 80 cm. Hierin zitten op dit moment 8 corydoras panda, 11 kardinaaltetra's en 5 otocinclus. Hierbij had ik nog graag wat luipaarddanio's toegevoegd en dan nog een mooi gekleurd koppel of harem. De luipaarddanio's laat ik denk ik maar achterwege. Liever dan nog wat extra tetra's, ik ben bang dat het anders veels te druk wordt. Wel wil ik graag nog een koppel of harem gekleurde vissen. Nu weet ik alleen eigenlijk iet zo goed wat dit dan moet worden. Zou een platy of gup geschikt zijn? Of evt. andere suggesties? Alvast bedankt!

Groet Esther
 
Platy’s en guppen kun je beter in een harem houden. 1m/2-3v is het beste. Je moet je wel realiseren dat ze zich heel snel zullen voortplanten. Misschien is het dus handig als je daar iets voor verzint. Bijvoorbeeld dat jonge vissen weer naar de winkel mogen.
Persoonlijk zou ik een koppel goerami’s nemen, zoals de honinggoerami.
 
Tetra s vragen andere waterwaarden dan Guppen dus die combi lijkt me niet ideaal. Daarbij krijg je van levendbarenden vaak snel een bak vol kleintjes en die moeten ook weer gehuisvest worden.
 
Tetra s vragen andere waterwaarden dan Guppen dus die combi lijkt me niet ideaal. Daarbij krijg je van levendbarenden vaak snel een bak vol kleintjes en die moeten ook weer gehuisvest worden.
Als je een beetje kwaliteit guppen hebt, kun je ze wel op een neutrale ph houden, en vgm de tetra’s ook wel (?)
 

Terug
Bovenaan