Guppen


S

Sara123

Guest
image.jpg
Hallo,
ik had een vraagje, ik heb sinds een half jaar 6 kardinaal tetra’s in een kom van 60 bij 30 zitten en daar heb ik een week gelen 10 guppen bij gedaan, (3 mannen en 7 vrouwen), het gaat goed samen alleen heel veel vrouwtjes hadden al een dikke buik de 1e dag in het aquarium en ze konden dus nog niet zwanger zijn want in de winkel werden de mannetjes en vrouwtjes apart gehouden, maar zelf kan ik niet goed zien of de vrouwtjes zwanger zijn ofniet, iemand die dit weet?

Nog een vraagje, de guppen vallen mijn garnalen (en baby garnalen) aan, kan ik hier iets aan doen, we hebben al een huisje met een hele kleine ingang in het aquarium gezet zodat de garnalen rust hadden, maar daar gingen de vissen in zitten en die kwamen er niet meer uit dus dat was ook geen optie, weet iemand raad?
 
Die vrouw lijkt kleintjes te hebben maar is nog niet echt heel dik. Voor een 60cm heb je wel een aardige bezetting qua hoeveelheid. Guppen kunnen jonge garnalen opeten maar dat doen de meeste vissen wel en veel schuilplekken maken kan de kleine garnalen helpen om te overleven. Je kan bv mos in je bak aanbrengen waarin ze kunnen schuilen. Ik denk niet dat een Gup een echte volwassen garnaal iets zal kunnen doen mar je kan gerust stellen dat wat in de bek past een potentiële prooi is.
 
thnx, maar nu heb ik een kweekbakje gekocht waar 2 visjes in kunnen, nu heb ik het tussenschot eruit gehaald en doe ik er maar een gup in anders vind ik het zo zielig. Het dilemma is nu alleen, wanneer moet ze in het kweekbakje, op de foto zie je het misschien niet maar ze staat echt op knappen! en ik vind het zielig om haar een week erin te houden, dusja...
 
Ik ben niet zo n fan van die bakjes want dat geeft veel stress voor de moeder. Ik zou er zelf lekker wat drijvers indoen wat de overlevingskans weer vergroot. Het is ook lastig om aan te geven wanneer ze in zo n bakje moet.
 
Ik had vroeger ook guppen, mijn strategie was om gewoon heel vaak in de bak te kijken of er jongen zaten. Als er dan eentje was stopte ik die in een kweekbakje met javamos.
Het klinkt misschien hard, maar zo heb je ook baat bij natuurlijke selectie. Verder kan je voor je garnalen inderdaad alleen schuilplekken maken, jammer genoeg bestaat er geen middeltje tegen!;)
 
Als alle jongen zouden blijven leven dan heb je heel snel ook een overschot. Tenzij de vissen het aantal in stand houden maar het loopt al snel uit de klauwen vaak.
 

Terug
Bovenaan