guppies gaan snel dood


Ondoordacht, ik dacht dat zoveel wel kost.
Je moet toch nog iets zien eh.
Want als het van jullie afhangt zou 15 visjes max zijn maar dan zie je bijna niks.
 
Stefke. zei:
Ondoordacht, ik dacht dat zoveel wel kost.
Je moet toch nog iets zien eh.
Want als het van jullie afhangt zou 15 visjes max zijn maar dan zie je bijna niks.

Oh ik zie genoeg... en sterker nog, als vissen beter tot hun recht komen zie je ook natuurlijker gedrag. Wat ik al zei, het klinkt vooral alsof je niet het welzijn van de dieren als prioriteit stelt bij je bestand, maar meer wat jij leuk vindt. Natuurlijk zijn er zat mensen met een bestand dat niet ideaal is (het mijne is ook verre van hoe ik het wil op het moment) maar velen zien dat ook en proberen er wat aan te doen. Dat jij openlijk je bestand aanprijst vind ik gewoon jammer... voor mij is de hobby in ieder geval meer dan zoveel mogelijk vissen in een bak stoppen 'zodat ik wat zie'.
 
Mijn neon tetra's leggen eitjes.
Dat is dan toch een natuurlijk element als ze dat al doen na 2 maanden.
Of heb ikhet verkeerd ???
 
Stefke. zei:
Ik lees dat je maar 3 noen tetra hebt.
Het zijn scholen vissen. Je moet minimaal 7 hebben.
Ik hebben bak van 60x30x40 heb 15 guppies, 5 koperzalmen, 3 afrikaanse blauw oogjes, 23 neon tetra's en 2 Indische algeneters.

Je maakt een grapje...toch?
Ten eerste trap je jezelf nu al de grond in met 3x blauw oogjes en 5x koperzqalm, das een scholenvis..minimaal 12 volgens NBAT keurvoorschrift. Dan nog 23 neon's, samen met de koperzalm! :stars: 48 vissen in een 60cm bak.. de tranen springen mij in de ogen. :koud:
 
Gummiebeer zei:
Stefke. zei:
Ik lees dat je maar 3 noen tetra hebt.
Het zijn scholen vissen. Je moet minimaal 7 hebben.
Ik hebben bak van 60x30x40 heb 15 guppies, 5 koperzalmen, 3 afrikaanse blauw oogjes, 23 neon tetra's en 2 Indische algeneters.

Je maakt een grapje...toch?
Ten eerste trap je jezelf nu al de grond in met 3x blauw oogjes, das een scholenvis..minimaal 12 volgens NBAT keurvoorschrift. 48 vissen in een 60cm bak.. de tranen springen mij in de ogen. :koud:
Die blauw oogjes gaan binnen kort al weg had er eerst 10.
 
Stefke. zei:
Gummiebeer zei:
Stefke. zei:
Ik lees dat je maar 3 noen tetra hebt.
Het zijn scholen vissen. Je moet minimaal 7 hebben.
Ik hebben bak van 60x30x40 heb 15 guppies, 5 koperzalmen, 3 afrikaanse blauw oogjes, 23 neon tetra's en 2 Indische algeneters.

Je maakt een grapje...toch?
Ten eerste trap je jezelf nu al de grond in met 3x blauw oogjes, das een scholenvis..minimaal 12 volgens NBAT keurvoorschrift. 48 vissen in een 60cm bak.. de tranen springen mij in de ogen. :koud:
Die blauw oogjes gaan binnen kort al weg had er eerst 10.

Okee, dat is iig al een stap in de goede richting. Maar probeer dan niet iemand adviezen te geven terwijl je er zelf ook niet aan houdt.
 
Met al die andere vissen erbij? Gaat er dan geen lampje branden als er zoveel vissen doodgaan. Ik zou er maar is goed voor gaan zitten en heel wat vissen wegdoen. Vooral voor het welzijn vd vissen. 1 soort per laag is eigenlijk wel een max in dit bakje, al heb ik hier soms zelf ook wel moeite mee..
 
Killerfish zei:
Met al die andere vissen erbij? Gaat er dan geen lampje branden als er zoveel vissen doodgaan. Ik zou er maar is goed voor gaan zitten en heel wat vissen wegdoen. Vooral voor het welzijn vd vissen. 1 soort per laag is eigenlijk wel een max in dit bakje, al heb ik hier soms zelf ook wel moeite mee..
Er is nog geen ander vissen dood gegaan.
Alleen die blauw oogjes
 
Stefke. zei:
Killerfish zei:
Met al die andere vissen erbij? Gaat er dan geen lampje branden als er zoveel vissen doodgaan. Ik zou er maar is goed voor gaan zitten en heel wat vissen wegdoen. Vooral voor het welzijn vd vissen. 1 soort per laag is eigenlijk wel een max in dit bakje, al heb ik hier soms zelf ook wel moeite mee..
Er is nog geen ander vissen dood gegaan.
Alleen die blauw oogjes

En je weet waarom ze zijn dood gegaan?
 
Gummiebeer zei:
Stefke. zei:
Killerfish zei:
Met al die andere vissen erbij? Gaat er dan geen lampje branden als er zoveel vissen doodgaan. Ik zou er maar is goed voor gaan zitten en heel wat vissen wegdoen. Vooral voor het welzijn vd vissen. 1 soort per laag is eigenlijk wel een max in dit bakje, al heb ik hier soms zelf ook wel moeite mee..
Er is nog geen ander vissen dood gegaan.
Alleen die blauw oogjes

En je weet waarom ze zijn dood gegaan?
In de winkel zijden ze dat ze gevoelig waren, en dat wist ik niet.
Dus ik denk dat het water niet goed was voor hun
 
Stefke. zei:
Gummiebeer zei:
Stefke. zei:
Killerfish zei:
Met al die andere vissen erbij? Gaat er dan geen lampje branden als er zoveel vissen doodgaan. Ik zou er maar is goed voor gaan zitten en heel wat vissen wegdoen. Vooral voor het welzijn vd vissen. 1 soort per laag is eigenlijk wel een max in dit bakje, al heb ik hier soms zelf ook wel moeite mee..
Er is nog geen ander vissen dood gegaan.
Alleen die blauw oogjes

En je weet waarom ze zijn dood gegaan?
In de winkel zijden ze dat ze gevoelig waren, en dat wist ik niet.
Dus ik denk dat het water niet goed was voor hun

Juist. Omdat je bijna 50 vissen in een 60 bakkie houdt. :thumbs:
Edit: "In de winkel zijden ze dat ze gevoelig waren, en dat wist ik niet."

Dus je ging ze kopen, winkelier zegt: ze zijn gevoelig. En vervolgens neem je ze toch omdat je niet wist of ze gevoelig waren? Right..

Sorry dat ik zo aanval hoor, maar het zijn wel levende wezens waarmee je werkt!
 
Gummiebeer zei:
Stefke. zei:
Gummiebeer zei:
Stefke. zei:
Killerfish zei:
Met al die andere vissen erbij? Gaat er dan geen lampje branden als er zoveel vissen doodgaan. Ik zou er maar is goed voor gaan zitten en heel wat vissen wegdoen. Vooral voor het welzijn vd vissen. 1 soort per laag is eigenlijk wel een max in dit bakje, al heb ik hier soms zelf ook wel moeite mee..
Er is nog geen ander vissen dood gegaan.
Alleen die blauw oogjes

En je weet waarom ze zijn dood gegaan?
In de winkel zijden ze dat ze gevoelig waren, en dat wist ik niet.
Dus ik denk dat het water niet goed was voor hun

Juist. Omdat je bijna 50 vissen in een 60 bakkie houdt. :thumbs:
Okedoki, dus nu geen vissen kopen, maar ik denk dat ik appelslakken en slaketende slak ga kopen. Dit kan je toch veel van pakken of niet
 
Stefke. zei:
Gummiebeer zei:
Stefke. zei:
Gummiebeer zei:
Stefke. zei:
Killerfish zei:
Met al die andere vissen erbij? Gaat er dan geen lampje branden als er zoveel vissen doodgaan. Ik zou er maar is goed voor gaan zitten en heel wat vissen wegdoen. Vooral voor het welzijn vd vissen. 1 soort per laag is eigenlijk wel een max in dit bakje, al heb ik hier soms zelf ook wel moeite mee..
Er is nog geen ander vissen dood gegaan.
Alleen die blauw oogjes

En je weet waarom ze zijn dood gegaan?
In de winkel zijden ze dat ze gevoelig waren, en dat wist ik niet.
Dus ik denk dat het water niet goed was voor hun

Juist. Omdat je bijna 50 vissen in een 60 bakkie houdt. :thumbs:
Okedoki, dus nu geen vissen kopen, maar ik denk dat ik appelslakken en slaketende slak ga kopen. Dit kan je toch veel van pakken of niet

Koop maar fijn Appelslakken en Helena's. (slakkenetende slakken) Wordt duur slakkenvoer zo.. lees je aub in voordat je nog meer levende wezens ombrengt.
 
hm Stefke ik zie ineens dat je hier pas 13 berichtjes hebt en dus vrij nieuw bent. Dan is het natuurlijk niet leuk om zoveel kritiek te krijgen op je aquarium van ons. Ik hoop dat je een klein beetje begrijpt waar het vandaan komt. Misschien kan je een eigen topic openen zodat je wat hulp kan krijgen met de boel fijn leefbaar te maken voor je vissen.

Mag ik vragen hoe oud je bent?
 
Astilaroth zei:
hm Stefke ik zie ineens dat je hier pas 13 berichtjes hebt en dus vrij nieuw bent. Dan is het natuurlijk niet leuk om zoveel kritiek te krijgen op je aquarium van ons. Ik hoop dat je een klein beetje begrijpt waar het vandaan komt. Misschien kan je een eigen topic openen zodat je wat hulp kan krijgen met de boel fijn leefbaar te maken voor je vissen.

Mag ik vragen hoe oud je bent?
Ik ben 16.
Jha dat snap ik volledig.
Maar moet gaan doei
 
TS, laat je hoofd niet hangen hoor. Een boel zijn er zo begonnen. Van fouten leer je. Ik heb ook echt verkeerde dingen gedaan, ondanks dat ik me toch goed ingelezen heb. Je zult zien dat als je foutjes hersteld zijn en en je straks een grotere bak hebt met geschikte visjes dat je alleen maar enthousiaster wordt en het veel leuker is om een aquarium te hebben dan je aanvankelijk dacht. Heel veel succes met het zoeken naar een goede bak. Gelijk een mooie kans om eens na te denken over wat voor soort aquarium je wil met welke vissen en inrichting. Kijk samen met je zoon eens rond in het fotoalbum hier. Veel plezier, en we zien daarna graag hoe het geworden is he.
 
Lol, ik ben 16 dus ik heb geen zoon eh :).
Grotere bak mag ik niet van mijn ouders. En er komen meer en meer vissen bij en er gaan geen enkele dood.
Ik had verwacht dat er toch ins dood zullen gaan de laatste doodde was zon 2 maand geleden.
Momenteel zullen er al 100 guppy's in zitten en ik mag ze niet weg doen van mijn ouders.
Gisteren weer een worp minni guppys gezien pfffff.
Ps: er zitte, wel mooie jonges guppy's :)
 
Tja zo heb je snel overbevolkomg hoor. Ik adviseer je om de vrouwtjes weg te doen want zo komt er geen einde aan denk ik.
Het is natuurlijk jou bakje en jou keuze maar de Guppen zullen door blijven jongen.
 
Lijkt me een onbegonnen zaak. Guppen zijn zeer snel vruchtbaar, uit alle jongen die
er nieuw bij zijn, komen weer vrouwtjes, zo blijf je bezig. En die mannetjes doen niks
anders heel de dag dan verschrikkelijk gefrustreerd achter de vrouwtjes aanhokken.

Mijn advies, laat je ouders hier eens meelezen, misschien veranderen ze hun gedachte over
het mogen wegdoen van de jongen. Al krijg je maar 5 euro voor 20 stuks, of moet je ze gratis
weg doen. Je bent er in ieder geval beter mee dan dit. Want dit is pure waanzin!

Vind het bovendien ronduit belachelijk dat je ouders aangeven dat je de guppen niet mag weg doen!

Kan me niet voorstellen dat een bak met 100 guppen ook niet
verschrikkelijk moet stinken. Of je hebt er al een flinke filter op.
 
Het stinken valt mee want mijn ruit staat de hele tijd open anders zal het wel stinken.
Het interseert hun niet wat met de vissen gebeurd maar ik mag niks doen :(.
Zal het straks ins vragen wat ik mag doen met die guppen :).
Hopelijk mogen ze weg.
 
Nu snap ik ineens de reactie van webhond in je garnalentopic...
Beetje maf allemaal en lijkt er sterk op dat je onjuiste info geeft Stefke.
 

Terug
Bovenaan