Guppies neon tetra's en?


V

Vera

Guest
Hallo allemaal.

Ik heb sinds kort guppies en die zitten op dit moment bij 4 neontetra's en een algeneter wat prima gaat maar ik zou graag wat meer verschillende vissen willen als ik ze in hun grotere bak doe. Ik vind zelf roodvin glaszalmpjes en gouden maanvisssen heel leuk maar ik weet niet of die er bij zouden kunnen. Verder vind ik bijna alle algeneters wel leuk en ik zou het ook heel leuk vinden om af en toe baby algenetes te hebben dus een soort die niet al te moeilijk fokt zou leuk zijn. Ook vind ik haaiachtige vissen wel leuk.

Ik hoop dat jullie me wat leuke vissen aan kunnen raden voor bij mijn guppies.

Alvast bedankt.
 
Hallo Vera,
kun je ons wat meer informatie geven over je nieuwe bak?

Denk aan de afmetingen en voor welk filter je gaat kiezen. Ook aan de temperatuur waarop je de bak wil gaan instellen en voor welke bodem je gaat kiezen.



Tipje van de sluier. Maanvissen kunnen pas bij een bak vanaf 150 cm lang en de meeste algeneters eten amper algen en worden voor de meeste bakken veel te groot. Er zijn wel een paar uitzonderingen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Vera
Dag Vera en ter aanvulling op de post van Nicole wil ik ook even vermelden dat de haaiachtige vissen die jij noemt (zal waarschijnlijk de haaivinbarbeel zijn) helaas veel te groot worden voor een aquarium.
 
  • Leuk
Waarderingen: Vera
De bak is 80 x 30 x 40. Ik wil de bak tussen de 22 en 26 graden houden. Op de bodem wil ik grind. Volgens de dierenwinkel waar ik ben geweest kunnen de goudkleurige maanvissen wel aangezien deze kleiner zouden blijven.
 
Ik bedoelde meer soorten zoals van die mini haaien wat eigelijk geen haaien zijn maar meerval achtigen. Geen echte haaien.
 
Zal vast de Pangasius sutchi zijn en die worden als baby verkocht en kunnen ruim een meter groot worden.
 
  • Leuk
Waarderingen: Vera
Zal vast de Pangasius sutchi zijn en die worden als baby verkocht en kunnen ruim een meter groot worden.

Ok dan gaat dat niet werken nee.
 
En klein blijvende maanvissen is ook onzin hoor,vaak hebben ze totaal geen juiste kennis in de winkel of kletsen maar een eind om hun kassa te vullen.
dus heel goed van je dat je hier lid bent geworden en vragen stelt! :thumbs:
 
Let er wel ook op dat als je grind in je bak doet dat je geen corydorassen kunt gaan houden omdat hun baarddraden dan kunnen beschadigen en in zand grondelen ze en zeven ze zo het voedsel uit het zand.
 
  • Leuk
Waarderingen: Vera
Ik zal ook een paar extra neon tetra's nemen aangezien dit groepsdieren zijn ook kun je er kardinaal tetra's bijzetten deze zwemmen namelijk samen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Vera
Ik zal ook een paar extra neon tetra's nemen aangezien dit groepsdieren zijn ook kun je er kardinaal tetra's bijzetten deze zwemmen namelijk samen.
Neon tetra's en kardinaal tetra's zijn een andere soort en dat weten de vissen ook. Voor het optimale veiligheidsgevoel moet een school bestaan uit 6-8 dieren van dezelfde soort. Dus geen neons en kardinalen mengen.

Waarom soorten mengen als de soort die in de bak zit makkelijk verkrijgbaar is? Bovendien creëert men zo een allegaartje in de bak. Geen visbestand maar een vissen verzameling.

De kardinaaltetra zit ook graag warmer dan de neon tetra.
 
Let er wel ook op dat als je grind in je bak doet dat je geen corydorassen kunt gaan houden omdat hun baarddraden dan kunnen beschadigen en in zand grondelen ze en zeven ze zo het voedsel uit het zand.
Ok dat wist ik niet bedankt.
 
En roodvin glaszalmpjes? Zouden die erbij kunnen? En zo ja per hoeveel moeten ze gehouden worden?
 
Let er wel ook op dat als je grind in je bak doet dat je geen corydorassen kunt gaan houden omdat hun baarddraden dan kunnen beschadigen en in zand grondelen ze en zeven ze zo het voedsel uit het zand.
Ik heb nu een kleine ancistrus dolichopterus mag deze wel op grind?
 
Wel of niet mogen is een beetje zwaar maar je snapt dat het voor dieren die bv over de bodem schuiven niet fijn is als er scherp grind aanwezig is.
Er zijn ook varianten grind die niet scherp zijn dus dan is het geen probleem.
 
Wel of niet mogen is een beetje zwaar maar je snapt dat het voor dieren die bv over de bodem schuiven niet fijn is als er scherp grind aanwezig is.
Er zijn ook varianten grind die niet scherp zijn dus dan is het geen probleem.
Ik heb dit grind besteld. het lijkt niet scherp maar ik zal het eerst even controleren voordat ik het in het aquarium doe.

Bekijk bijlage 255756
 
Wel of niet mogen is een beetje zwaar maar je snapt dat het voor dieren die bv over de bodem schuiven niet fijn is als er scherp grind aanwezig is.
Er zijn ook varianten grind die niet scherp zijn dus dan is het geen probleem.
Ik heb dit grind besteld. het lijkt niet scherp maar ik zal het eerst even controleren voordat ik het in het aquarium doe.Bekijk bijlage 255756
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dat spul is eigenlijk verre van ideaal door het formaat en de vorm en zou bovendien nog stoffen af kunnen geven omdat het kunstmatig behandeld is met iets.
Kortom,zou dit niet in een aquarium doen als ik eerlijk ben.

EDIT-is nog heel duur ook als je daar je bak mee moet vullen!


https://www.huisdierexpress.nl/aquariumgrind-glamour-turquoise
 
  • Leuk
Waarderingen: Vera
Dat spul is eigenlijk verre van ideaal door het formaat en de vorm en zou bovendien nog stoffen af kunnen geven omdat het kunstmatig behandeld is met iets.
Kortom,zou dit niet in een aquarium doen als ik eerlijk ben.
Ok wat zou u aanraden? Ik wil graag iets dat wel een beetje schoon te houden is.
 
Schoonhouden is eigenlijk het minst belangrijke als je naar bodembedekking gaat kijken,is belangrijk dat het niet inklinkt zodat het gaat rotten bv en moet geschikt zijn voor planten om te wortelen en het verhaaltje over bodemvissen van een eerder bericht.

Als je een juiste balans in de bak hebt hoef je zelf eigenlijk zo goed als niet schoon te maken want dan zorgen de bacteriën ervoor dat de boel schoon blijft.
En hoef je zelf enkel wat dode blaadjes en dat soort dingen af te hevel tijdens het onderhoud.

Op het forum zie je veel bakken met filterzand van 08-2mm bv of grind dat mooi afgerond is tot een mm of 3.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Vera
Filterzand van Wildkamp is voor mij persoonlijk het allerbeste maar dat moet iedereen natuurlijk voor zichzelf uitmaken.
 
  • Leuk
Waarderingen: Vera

Terug
Bovenaan