Guppy’s springen uit de kom

  • Onderwerp starter Algenetrs.love
  • Startdatum

A

Algenetrs.love

Guest
Beste mensen.
bij het verschonen van de kom(tijdelijke) sprongen mijn guppy’s uit de kom en ik heb ze naar een grotere kom verplaats (wel ingedraaid) maar op die oude bak zat een deksel maar op de nieuwe nietNu ben ik bang of zie hier uit springen ik heb 5 cm overgelaten maarmoet ik bang zijn dat ze er uit springen en kan ikhier iets aan doen?
image.jpg
 
je kan het oppervlak bedekken met drijfplantjes zoals eendenkroos of iets grotere zoals salvinia. Vaak stoppen ze dan met springen. Of je zou met aluminiumfolie ofzo een dakje kunnen vouwen maar dat is minder mooi natuurlijk.
 
Oké kan ik die plantjes ook in de dierenwinkel kopen?
 
Zeker, vraag naar drijfplantjes.
Of:
Haal een paar takjes van die waterpest uit dat potje rechts en gewoon laten drijven.
Hier staat al jaren een onafgedekte bak en er is er nog nooit eentje uitgesprongen.

Mijn ervaring is dat guppen gaan springen als ze zich onveilig voelen.
Ze zijn dan " on edge " zoals dat zo mooi heet en springen als ze ergens van schrikken.
Met lekker wat plantjes om zich heen hebben ze schuilplaatsen en zullen ze veel minder springen.
(Geen wetenschappelijke onderbouwing voor deze bewering. Gewoon ervaring en iets wat ik denk.)
 
Oh, en haal alle plantjes even uit dat potje en plant ze ergens.
Is veel beter voor ze.
 
Oké bedankt voor de hulp en Atvies
 
Oké erg bedankt we zijn meteen naar de winkel gegaan om planten te halen maar nog even 2 vraagjes
1. Kunnen guppen bij algeneters?
2.welke temperatuur is het beste voor ze (precies ) bij 22 graden zijn ze erg sloom en bij 20 nouja niet echt en bij 21 zijn ze ook niet goed
image.jpg
diy doenze bij 22 graden er isnet een uurtje geleden een algeneter gestorven ? en hebben we toen we het ontdekten er uit gehaalt maar weweten niet wanneer hij dood is gegaan
 
Maar het is erg zielig ik ben toen ze uit de tijdelijke kom sprongen sprong er 1 op de grond en toen ben ik er perongelijk op gestaan ? en nu laten een paar schubben los wat kan ik doen? En hoeveel Vrouwen guppen moeten op 1 mannen gup?
 
Ik zou wat meer planten toevoegen. Des te meer planten je hebt, des te makkelijker het is om je aquarium in balans te houden. Er is een grote kans dat de guppen het water uitspringen omdat de waterwaarden niet in orde zijn. Als je een testje hebt ben ik wel nieuwsgierig naar de waarden op dit moment.

Wat versta je onder 'algeneters'? Als het om de Otocinclus vittatus gaat, dan kan deze er inderdaad wel bij.

En moet het toch even vragen, waarom roze steentjes? :rolleyes:
 
Oké en haha roze was toen ik mijn eerste vissen kreeg mijn favo kleur en dat stond leuk bij de gele muur moet het een andere kleur? En het water is nu exact 22 graden
 
Ik heb een Ancistrus of een baard beest ofzo haha
 
en dat stond leuk bij de gele muur

Roze en geel?
1588678401033.png


moet het een andere kleur?

Nee hoor, voor zover ik weet kan het geen kwaad. Ik persoonlijk vind gekleurde stenen altijd erg onnatuurlijk (roze spant wel de kroon overigens) maar dat is gewoon een kwestie van persoonlijke smaak.
Er zijn ook mensen die verschillende kleuren mixen of zelfs knikkers gebruiken. Het is alleen wel niet ideaal voor planten die ook voeding uit de bodem halen, dan moet er wel echt een laag substraat onder.


Ik heb een Ancistrus of een baard beest ofzo haha
Volgens mij ligt het dan een beetje aan de soort. Misschien dat je een foto kan plaatsen, hopelijk kan een kenner je dan helpen. Ik weet zelf te weinig van Anticitrus soorten af.
 
Ik heb een Ancistrus of een baard beest ofzo haha

Ik gok dat je de ancistrus dolichopterus (borstelneus meerval) bedoelt?
In dat geval, ik heb die ook in mijn gezelschapsaquarium (waar o.a. ook guppen in zitten) en dat gaat allemaal goed. Allebei de soorten leven compleet in hun eigen wereldje en langs elkaar heen.

Hoe groot is je aquarium? Want deze soort wordt uiteindelijk een centimer of 12 à 15.
 
Maar het is erg zielig ik ben toen ze uit de tijdelijke kom sprongen sprong er 1 op de grond en toen ben ik er perongelijk op gestaan ? en nu laten een paar schubben los wat kan ik doen? En hoeveel Vrouwen guppen moeten op 1 mannen gup?
Die schubben groeien wel weer aan.
Geen zorgen.
En ik zou minimaal 2, nog liever 3, vrouwen per mannetje doen.
 
Guppen kunnen met bijna elk dier samen, het is eerder de vraag of het andere dier niet de guppen lastig valt. Zelf heb ik ook een ancistrus met guppies zitten, en hij doet het al een jaar prima
 
Dit bakje is helaas veel te klein voor een ancistrus. Had je niet een ander topic aangemaakt? Waarbij je ancistrus tolde?
 
Mijn aquarium is nu met 60 liter en ik heb er 5 guppen en 1 algeneter in ik haal er dan nog een paar vrouwen bij want ze vertonen bundel veel paargedrag (de mannen guppen) en ja mijn algeneter tolde en is nu dood we hadden hem maar een week en de mensen in de dierenwinkel zeiden dat hij wel in koud water kon (kamertemperatuur ) en dat hebben we toen gedaan maar dat kon blijkbaar niet want de ander die in een bak zat met 21 cgranden doet het perfect
 
Oh, en haal alle plantjes even uit dat potje en plant ze ergens.
Is veel beter voor ze.
Waar moet ik ze planten? Bij de verwarming achter de grot daar plakt (in de grot) plakt mijn algeneter smiddags
 
Waar moet ik ze planten? Bij de verwarming achter de grot daar plakt (in de grot) plakt mijn algeneter smiddags
Gewoon ergens waar het kan en het mooi lijkt.
Bijvoorbeeld op de plek waar ze nu staan, maar dan zonder potje.
 
Is het aquarium met de roze steentjes 60 liter? Weetje de afmetingen toevallig? Wat leuk dat je nog een aquarium hebt! Wat zit daar allemaal in?
 

Terug
Bovenaan