Guppy’s worden verstoten


M

Martijn93

Guest
Goedemorgen,

Sinds 1 dag worden mij 3 guppy’s continu weggejaagd door mijn 3 goerami vissen. Voorheen zwommen ze met z’n allen rustig door het aquarium. Ze worden nu echt in een hoek gedreven en mogen geen kant op.. kan het zijn dat er onlangs jongen zijn geboren uit een schuimnest en dat guppy’s deze hebben opgegeten? Dat vandaar de goerami’s zo reageren? Ik hoor het graag als iemand weet wat er aan de hand is..
 
Ik weet niet hoe groot de bak is maar het is denk ik geen ideale combi omdat ze beiden graag bovenin zitten. En de Guppen zijn best drukke zwemmers.
 
Ik denk niet dat het karma is... Kan wel zijn dat je Goerami's wat dominanter worden zo nu en dan.
 
Bedankt voor jullie reactie. Enig idee of die dominantie ook weer afneemt? Er werd nog wel in de winkel gemeld dat het hele rustige vissen zijn..
 
Zou het kunnen dat de Gourami s weer willen paren en een deel van de bak opeisen? Hoe warm heb je het water want 24 graden of meer is wel een temp waarbij de Gourami s in paarstemming komen.
 
Bedankt voor je reactie en de tip. De watertemperatuur is gemiddeld 25 graden. Ze zitten nu even apart in een ruime kweekbak in hetzelfde aquarium. Mocht het daarna nog misgegaan zal ik de temperatuur lager zetten.
 
en dat is de reden dat guppen en goeramies niet bij elkaar kunnen. Goeramies zijn inderdaad rustige vissen en behoren dan ook een rustige bak te krijgen. Guppen zijn druktemakers 1ste klas. Dan kan een goeramie agressiever worden. Zeker als zo´n druktemaker in de buurt komt van je kleine kindjes in de paartijd...

Beetje afhankelijk van welke goeramie je hebt, maar meestal is een graad of 22/23 voldoende voor een goeramie. Echter blijft de combi niet geweldig tussen guppen en goeramies.
Wat voor bak heb je? en wat zit er nog meer in qua vissen?
 
Zijn guppen en goeramies de enige vissen in dat aquarium? Dan kun je de temperatuur inderdaad het beste terug zetten naar 22c want dat is voor beide vissen het beste denk ik.
 
Bedankt voor jullie reactie. Er zitten nog 3 kleine algeneters in. Het aquarium heeft een inhoud van 54 liter. Het zijn 2 mannelijke goud gourami’s en 1 vrouwtje. Ik kijk het aan.. anders zal er voor de guppies een ander onderkomen gezocht moeten worden.
 
Bedankt voor jullie reactie. Er zitten nog 3 kleine algeneters in. Het aquarium heeft een inhoud van 54 liter. Het zijn 2 mannelijke goud gourami’s en 1 vrouwtje. Ik kijk het aan.. anders zal er voor de guppies een ander onderkomen gezocht moeten worden.
Heb je een foto van je gouramie? Als het de goudgoeramie is, kun je beter een plekje voor de goeramie zoeken. Deze worden namelijk 10-12 cm groot en zijn ook richting elkaar aggressief. Dus eigenlijk worden die te groot voor jouw bak. ,maar het kan ik de Colisa chuna goud zijn, die in wel in jouw bak. Je kan even voor de zekerheid een foto plaatsen.
 
Het lijkt erop dat er wederom een schuimnest in m’n aquarium zit. Iemand tips hierover om de jongen goed ter wereld te laten komen? Kan ik deze voorzichtig plaatsen in een kweekbakje die dan in het aquarium hangt?
 

Bijlagen

  • 523E6250-6ADA-43E3-BF4B-A6D206C0E7CB.jpeg
    523E6250-6ADA-43E3-BF4B-A6D206C0E7CB.jpeg
    94.3 KB · Weergaven: 85
  • 924AB287-5D26-4D7B-A445-6E71025E6818.jpeg
    924AB287-5D26-4D7B-A445-6E71025E6818.jpeg
    198.4 KB · Weergaven: 87
Dat is een optie maar ik zou het gewoon op zn beloop laten en de man doet de broedzorg en afwachten wat er eventueel van overblijft. Voor de kleintjes moet je natuurlijk ook ruimte hebben en ze zien kwijt te raken. Ook wil een schuimnest niet altijd zeggen dat de vrouw wil paren.
 

Terug
Bovenaan