Guppy achtervolgd platy


Irisfish

Member
Lid geworden
13 november 2021
Berichten
14
Leeftijd
28
Hoi,

Ik heb 4 man guppen, waarvan er 2 vrouwlijke platy’s achtervolgen. Ze volgen allebij steeds dezelfde platy en hebben allebei een ander. De guppen tonen paringsgedrag: sapastische bewegingen en achtervolgingen etc.. Maar platy’s en guppy’s kunnen samen geen kleintjes krijgen toch? Wat kan ik hier tegen doen? Want dit is natuurlijk niet fijn voor de platy’s. En wat betekent het?

Soorten vissen in mijn aquarium:
- 6 volwassen platy’s (1 man, 5 vrouw)
- 2 baby platy’s
- 4 guppy’s (man)
- 1 Peckolita

Mijn aquarium is 60x30x30

Groetjes Iris
 
Ja mannenguppen hebben maar 1 doel in het leven: zich zoveel en vaak mogelijk vermenigvuldigen, dus bij gebrek aan eigen soort gaan ze achter andere soorten aan
 
Bedankt voor je reactie. Moet ik nu nog iets doen of gaat het vanzelf over? En ze kunnen samen geen kinderen krijgen toch?
 
Het gaat over als je guppen dood zijn. ^^' Ze kunnen met platy's inderdaad geen kinderen maken. Wel soms met molly's overigens, dan krijg je vage tussenvormen. :)
 
Ja mannenguppen hebben maar 1 doel in het leven: zich zoveel en vaak mogelijk vermenigvuldigen, dus bij gebrek aan eigen soort gaan ze achter andere soorten aan
En daar heb je ook weer uitzonderingen op. Deze Gup man ging alleen achter Platy dames aan, terwijl hij zelf zelf genoeg vrouwelijke soortgenoten had. De foto is uit 2014, en beide vissen leven allang niet meer.
 

Bijlagen

  • Guppy.jpg
    Guppy.jpg
    78.4 KB · Weergaven: 99
Het gaat inmiddels iets beter! 1 guppy is bijna gestopt met achtervolgen en de ander doet het nog af en toe. Het leek erg op de foto van Botia. Bedankt voor de reacties!
 
fijn! hopelijk keert de rust weer volledig terug in de bak
 

Terug
Bovenaan