Wat is er nieuw

Guppy of platy kweken?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Michellexx
  • Startdatum Startdatum
M

Michellexx

Guest
hoii allemaal.
Ik wil guppys of plaatjes kweken..
Maar nu weet ik niet welke van de twee.
Paar vragen;
Welke vinden jullie de mooiste voor in het aquarium?
Welke zouden jullie kweken, En waarom?
Welke zijn geliefder ?

Als je wil kweken voor de verkoop dan moet je iets aparts gaan kweken.

Bv Panda Guppy's. Als je LFS koopt bij groothandel Ruinemans dan kan hij er aan komen.

TyKsjQn21jMrPoKEfbCwq0m2FZ96lYpn.jpeg

Het mooiste hangt van jezelf af. Zelf vind ik platies leuk omdat zowel man als vrouw een mooie kleur heeft. Bij guppies zijn vaak alleen de mannetjes een pracht om te zien en zijn de vrouwtjes wat minder.

Ik heb in mijn aquarium platies en vind dit heel leuk ze zijn actief en mooi om te zien.
Ik heb gehoord dat guppies veel actiever kunnen zijn dan platies. Zelf kweken guppies veel sneller en harder en groeien de jongen sneller.

Zowel guppies en platies zijn geliefd. Misschien zijn de guppy mannetjes geliefder omdat ze mooier gekleurd zijn. Ik zie wel vaker posts van mensen die guppies kwijt willen, dan mensen die platies kwijt willen. (misschien omdat de platies sneller verkopen).

Ik hoop dat dit je al een beetje heeft geholpen.

Ik heb zelf beiden in mijn aquarium. Als je wilt kweken zou ik voor de platy gaan en dan voor 1 varieteit zodat je zuivere platy's houdt. Ik denk dat je ze eerder kwijtraakt want als je bv op marktplaats kijkt zie je dat er heel veel guppen aangeboden worden en veel minder platy's. De platy's die aangeboden worden zijn de oranje met zwarte staart, verder heb ik nog weinig andere soorten op marktplaats gezien. Van de gup zeggen ze dat het een sterke beginnersvis is maar ook dat is niet meer zo. Ik heb net kruisbesmetting in mijn bak gehad en dat heeft me het grootste deel van mijn guppenbestand gekost en geen enkele platy. Guppen krijgen misschien wel vaak en veel jongen maar platy's kunnen er ook wat van hoor.

Platy's groeien trager dan Guppen hou dit in je achterhoofd.

Verkoopmaat Platy 8 maanden, verkoop maat Guppen een maand of 4.

Ik vind zelf de guppen leuk. Omdat je met guppen heel veel kanten uit kan en het is, naar mijn mening, een sterkere vis.
Ik probeer nu een blauwe gup te krijgen omdat ik die super mooi vind. Steeds meer blauwe kleuren krijg ik nu, heel leuk om te doen !

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan