Gymnogeophagus Balzanii


CheAad

Well-known member
Lid geworden
3 april 2017
Berichten
76
Leeftijd
32

Goedemiddag,

Voor een Parana/Paraguay biotoop project ben ik bezig met het opstellen van een visbestand. Beetje aan het rond neuzen en inspiratie op doen.
Nu ben ik op zoek naar een beetje feedback over mijn idee om Gymnogeophagus Balzanii in de bak te doen.

Afmetingen van de bak zijn 180x50x60. Plan van inrichting is ongeveer 1/3e oid in te richten met hout en blad op de bodem voor een kleine harem Apistogramma Borelli en de rest wat meer open te houden. Beetje overgang/oeverachtig idee.

Hier wil dan ook een klein schooltje Gymnogeophagus in. Heb zitten kijken naar Meridionalis, Caaguazuensis en Balzanii. Kwa grootte heb ik dan liever Meridionalis of Caaguazuensis, maar deze zijn voor zover ik heb gezien op zijn zachtst gezege niet heel erg vaak voorradig. De Balzanii daarentegen lijkt wat vaker op de markt te zijn.

De mannen worden voor zover ik heb gelezen ong. 20cm en de vrouwen ong. 15cm.

Stel ik zou een schooltje van 1m 4v in mijn bak van 180x50x60 zouden zij dan goed tot hun recht komen of wordt dit al te krap?
 
Hi =,

Balzanii kan in een 180. zeker met de aantal die jij aangeeft, denk dat je miss nog wel moet uitbreiden met in totaal 2m5v ofso

 

Dat had ik inderdaad al gelezen.
Ik zit alleen in mijn hoofd met het oppervlakte aan vrije zwemruimte, dit wordt natuurlijk iets beperkt door het stuk waar veel hout e.d. komt te liggen.
Bij zulke online artikelen wordt vaak wel uitgegaan van de volle 180cm aan territorium voor de specifieke vis lijkt me, dat is misschien wel al anders met meerdere cichliden soorten.
Twee mannen zou mooi zijn, zeker voor de groei van de bult bij de dominante man, echter heb je bij twee mannen wel de kans dat de dominante man de andere verdrijft uit het vrije zwemgedeelte en teveel gaat hangen in het territorium van de Borelli, geen idee hoe schadelijk dat is verder hoor. Proberen kan natuurlijk altijd.
 

Terug
Bovenaan