Wat is er nieuw

H. polysperma lopers afdwingen

• Onderwerp starter Onderwerp starter Krazykees
  • Startdatum Startdatum
K

Krazykees

Guest
Hallo iedereen,

Heb nu 2 maanden deze plant in het aquarium staan en hij groeit bijna sneller dan ik kan snoeien.

Ook maakt de plant zelf uitlopers maar deze staan veel in de schaduw van de langere stengels en groeit niet optimaal. Hierdoor is het geen mooie bos maar meer een groep stengels die netjes naast elkaar in een rij staan.

Kan ik deze plant beter kort afknippen zoals bij meer soorten waardoor je stimuleert om uitlopers te gaan groeien en dit dan te laten groeien tot een mooie bos?

Je kunt gewoon de toppen weer herplaatsen.Dan maak je de plant ahw lekker kort.
De uitlopers kun je ook vrij snel weer uitpoten als zelfstandige plant waardoor hij mooier uit kan groeien.
Het is soms net onkruid dat plantje.

Inderdaad, heb gesnoeid en alles uitgezet en staat nu al weer een paar cm hoger
Maar het is dus ook verstandig om de uitlopers los te knippen en die ook zelfstandig te planten?

Als je de onderkanten weer terug in de bak zet, dan vormen die vanzelf de uitlopers. Even door laten groeien en je hebt weer een aantal extra planten erbij. Je kan ze al vanaf een cm of 5 prima los maken en in de grond steken.

Klopt helemaal hoor. Bij de meeste mensen is het juist zo dat ze niet weten waar ze ermee naartoe moeten geloof ik. dat plantje groeit zo snel.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan