Wat is er nieuw

Haai mini heeft een plek op zijn lijf

• Onderwerp starter Onderwerp starter Martin TCB
  • Startdatum Startdatum
M

Martin TCB

Guest
Beste Mensen,
Onze haai Heeft Een vlek op Zijn lijf,
en wat ook steeds groter Wordt.
wat Kunnen we hier aan doen?
Graag zsm Een Reactie we Willen Het diertje Graag Helpen.
Moet Het apart Gezet worden?
Haai 2.jpg
. vr.gr. Martin.

Het is wat wazig en dus lastig te zien. is het iets van een schimmel (pluizig)?? Zoals ik het zie lijkt het wel wat op een gat dat wittig kleurt.

Er is hier een groter probleem gaande: een vis die niet thuishoort in het gemiddelde huiskameraquarium (en zelfs niet in de meeste uit de kluiten gewassen huiskameraquaria).
Al is dit probleempje op te lossen, het gaat waarschijnlijk van kwaad tot erger.

Misschien is het wel een 4 meter bak
dan nog hoort 'ie er niet in thuis :deal:

Jullie oordelen weeral te snel
Goed lezen a.u.b. :deal:

de begrijpend lezer ziet namelijk dat wij geen oordeel over de situatie van Martin velden, maar enkel bepaalde pijnpunten aanhaalden.
"er is hier" ging namelijk over het voor de aquariumhandel aanbieden van Pangasius, en niet alleen over de situatie van Martin.

Laatst bewerkt door een moderator:
Het is wat wazig en dus lastig te zien. is het iets van een schimmel (pluizig)?? Zoals ik het zie lijkt het wel wat op een gat dat wittig kleurt.
Het is inderdaad een gat maar we hebben niet de indruk dat er schimmel omheen zit. wel hebben we de haai nu even apart gezet met een antibiotica, in de hoop dat het beter wordt, in het aquarium zitten ook plaaties guppies clauwnbotia's blackmollies en dat ging altijd perfect, ik heb ook de indruk dat hij ergens tegen aan gekomen is. maar daarvoor heb ik hier een bericht neer gezet in de hoop dat jullie ons er meer info en eventueel hulp bij kunnen geven.

Misschien toch even checken dan: Hoe groot is de bak, Martin?
Wist je (of hebben de verkopers) bij aankoop (gezegd) hoe groot de vis wordt, hoe zijn gedrag in een aquarium wordt wanneer hij groeit en hoe hij omgaat met medebewoners?

Laatst bewerkt door een moderator:
zelfs kleinere pangasius soorten worden 1m dus je kunt gerust stellen dat dit geen geschikte soorten zijn voor een aquarium

dan nog hoort 'ie er niet in thuis :deal:

Goed lezen a.u.b. :deal:

de begrijpend lezer ziet namelijk dat wij geen oordeel over de situatie van Martin velden, maar enkel bepaalde pijnpunten aanhaalden.
"er is hier" ging namelijk over het voor de aquariumhandel aanbieden van Pangasius, en niet alleen over de situatie van Martin.
😀

Volgens mij is het niet de vraag of de vis er in past maar eerder de vraag hoe ik het diertje weer gezond krijg.
De haai en de andere vissen gaan heel erg goed met elkaar om, alleen de guppen zitten steeds aan de plek, en omdat we het niet vertrouwen hebben we de haai nu maar even in een apart aquarium gedaan. met daarin antibiotica

Ik heb vroeger ook nooit last gehad van de pangasius.
Hij heeft nooit vissen aangevallen wel werd hij redelijk groot (als mijn hand)
Maar nooit last van gehad

aangezien onze haai niet een fotomodel is en goed in de rond zwemt, is de foto wederom niet echt duidelijk. maar ik hoop dat het plekje waarom het gaat wel redelijk goed te zien is.
De antibiotica slaat wel al aan volgens mij, want het is niet meer witter geworden, maar eerder een vleeskleur ik denk dat het een soort van korstje op zit nu.

1.jpg

Was het echt wit wit of was het ook een beetje vleeskleurig, anders zou het een beet kunnen zijn van een of ander diertje of een verwonding van een scherp randje in je bak.

Was het echt wit wit of was het ook een beetje vleeskleurig, anders zou het een beet kunnen zijn van een of ander diertje of een verwonding van een scherp randje in je bak.
het was wel wit, maar ook kleiner.

Deze soort is erg gevoelig voor schimmel weet ik nog uit het verre verleden

Mijn dochter en ik hebben het diertje weer helemaal gezond gekregen, eerst een poosje in quarantaine, toen weer in de grote bak, nog een week door gaan met antibiotica en de grote plek is helemaal weg en het diertje is weer vrolijk als te voren 😀 😉

Idd fijn dat hij is genezen, welk antibiotica heb je gebruikt?

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan