Hallo allemaal!

  • Onderwerp starter Tropical aqua lady
  • Startdatum

T

Tropical aqua lady

Guest
Eerst maar even voorstellen!
Ik ben een ander half jaar geleden bekent geworden met de hobby dat is begonnen met een 54 liter aquarium daarin wat guppen en een baby ancistrus..
Dat ze deze mooie ancistrussen verkopen voor zo een klein bakje vind ik dan ook absurd en niet kunnen!
Vervolgens kwam er een 25 liter bakje bij voor de baby gupjes en algauw was ik toe aan iets veel groters!
Nu staat mijn 180 juwel al een half jaar aan en heb nu een mega 'DRAADALG probleem.
Ik ben voorzichtig met het bestrijden van algen vanwege me ancistrus maar dit bent echt al mijn planten en mossen.
Verder heb ik nog 2 Dwergklauw kikker die erg gelukkig in de 54liter zijn samen met net een beginnende succes volle anetome helena kweek. (Vandaag de eerste babytjes zien rond kruipen 2mm groot)
Tegen de draadalg heb ik sinds 2 dagen een oxydator geplaatst maar als iemand nog andere tips heeft ze zijn van harte welkom!
Dan nog een vraagje over mijn Ancistrus Man met zijn mooie borstels hij is nu bijna zo een 10cm en kwa gedrag niet "erg gezellig" hij is dan ook er vijandig naar me guppen vooral wanneer het om eten gaat dit gedrag had hij eerder niet toen hij kleiner was iemand ervaring met deze donkere borstelneuzen?
Groetjes kim

20190615_122512.jpg
 
Welkom Kim, je vragen over de draadalg kan je beter stellen in het onderdeel "Algen" daar kijken veel de experts op dit gebied, dan graag met zo veel mogelijk gegevens over de bak de verlichting, filtering en je waterwaarden.
 
Welkom, kwestie van meer groenvoer geven, courgette, paprika, geblancheerde spinazie, ancistrussen moeten eigenlijk de hele dag door eten als ze volwassen zijn om aan hun energiebehoefte te voldoen, mede omdat groenvoer erg slecht voedt (zit weinig voedzaams in) is het dus raadzaam of meerdere keren p/d te voeren (afwisselend, algentabletten, spirulinagranulaat en dergelijke)
 
Welkom, kwestie van meer groenvoer geven, courgette, paprika, geblancheerde spinazie, ancistrussen moeten eigenlijk de hele dag door eten als ze volwassen zijn om aan hun energiebehoefte te voldoen, mede omdat groenvoer erg slecht voedt (zit weinig voedzaams in) is het dus raadzaam of meerdere keren p/d te voeren (afwisselend, algentabletten, spirulinagranulaat en dergelijke)
Heel erg bedankt voor je reactie!
Doperwtjes uit de schil en komkommer soms een gekookt worteltje kreeg hij tot nu toe maar ik heb gelijk vandaag courgette en bladspinazie gehaald en inderdaad dat lust hij erg graag!
Elke dag zal Ik hem nu een stuk groente aanbieden en hopelijk maakt dat hem weer een gelukkige meerval groetjes kim
 
Heel erg bedankt voor je reactie!
Doperwtjes uit de schil en komkommer soms een gekookt worteltje kreeg hij tot nu toe maar ik heb gelijk vandaag courgette en bladspinazie gehaald en inderdaad dat lust hij erg graag!
Elke dag zal Ik hem nu een stuk groente aanbieden en hopelijk maakt dat hem weer een gelukkige meerval groetjes kim
Doppertjes uit schil werken erg laxerend kun je dus beter niet geven zolang die niet verstopt zit, komkommer bestaat voor 98% uit water en voedt dus totaal niet (ja youtube staat vol met komkommeretende algeneters maar dat is nou niet bepaald een betrouwbaar medium)
 
Welkom op het forum.
 
Welkom op AF!
 
Welkom op AF

En , Komkommer gaat prima, hoor. stuk 6 cm. vorkje erin, en gaan.
Du is het Forum ook niet betrouwbaar, gaan er 9 door,in de week.

Krijgen ze hier ook.
 

Terug
Bovenaan