Hallo allemaal


Rikkert_23

Member
Lid geworden
21 november 2019
Berichten
20
Leeftijd
30
Locatie
Nederland
Hallo alle leden van het Aquaforum,

Ik ben Rik a.k.a. Rikkert_23.
Ik ben 26 jaar oud en heb net 2 á 3 maanden een aquarium.
Het is een Superfish Start 70 met als behuizing wat neon tetra's, chinese danio's en een paar guppen (waarvan alles is overleden, op 3 jonkies na).

Ik hoop het hier gezellig te hebben en gelijk ook mijn vragen af en toe kwijt te kunnen.
Alvast bedankt allemaal, en tot horens.

Groeten, Rikkert_23
 
Welkom, guppen zijn allang niet meer de beginnersvissen die het vroeger waren en vaak lastiger te houden dan de meer exotische soortjes
 
Welkom!

ja guppen.. tja... zullen we er is van zeggen? ik zal ze niet snel aanraden.

1. veel te mainstream :D
2. vaak heel zwak

wildvang guppen, of nabije afstammelingen daarvan zijn oersterk. maarja ook een stuk minder "mooi" natuurlijk :)
 
Dank jullie voor de berichtjes.

Inderdaad zijn de guppen zo dood, en ik denk dus net effe wat te "zwak" voor mijn eerste aquarium (van mijn levensdagen)... :engel:.
De 8 tetra's (waren er 10) en 3 danio's (van oorsprong 5 gekocht) doen het verhip goed.
Ik heb laatst een superfish voederautomaat gekocht i.v.m. vakantie, naja dat werkte voor geen meter.
De hele bak is een zooitje geworden.....
 
Ja voederautomaten zijn vooral goed voor de portomonee van de winkelier.
Als je een weekje weggaat kun je best je vissen zonder voer laten, dat overleven ze wel
 
welkom je hebt wel van die schijfvoermachines die werken wel goed kun je precies afmeten hoeveel je voert
 
Ik wens je een hartelijk welkom op dit prachtige forum Rik! :petjeaf:
 
Van harte welkom op dit forum en in de wondere wereld van het aquarium leven!
Toen ik begon kwam ik gelukkig ook op dit forum terecht en heb ik ontzettend veel mogen leren!
Nu na jaren weer begonnen met een bak en gelijk hier weer aangemeld om zo het wel en wee te kunnen delen.

Geniet ervan!
 

Terug
Bovenaan