Moppersmurf
Well-known member
Ik ga ook nog een andere versie bestellen. Daar kun je een losse temperatuur sensor (waterdicht) op aansluiten. Kun je naast iets schakelen ook de temperatuur monitoren.
Ik ga ook nog een andere versie bestellen. Daar kun je een losse temperatuur sensor (waterdicht) op aansluiten. Kun je naast iets schakelen ook de temperatuur monitoren.
Nee hoor, valt reuze mee. Ik heb zoals gezegd een verlengsnoer van 3 gehaald bij de Action. Kostte 2,99. Dat heb ik doormidden geknipt en daar de switch tussen gezet. Is goedkoper dan bij de bouwmarkt los snoer en stekkers halen.
Ik heb een schakelaar gekocht in China. Daarmee kun je via een APP (waar je ook bent) apparaten aan/uit schakelen en, daar gaat het mij om, het verbruik van aangesloten apparaten wordt gemeten en in de app bijgehouden. Vanaf gisteren getest op mijn aquariumverwarming en kom er nu achter dat de verwarming bijna continue aan staat. Hij kan het wel aan, de temperatuur blijft goed maar in de toekomst toch eens kijken naar een zwaardere met overcapaciteit.
Hier wat foto's van de schakelaar en vanuit de APP. Weer uit China en kost dus weinig (rond de 8 euro). Ik heb hem tussen een verlengsnoer gezet (bij Action 3 euro).
Mijn doel is het complete verbruik van de bak te gaan meten. Het hoeft niet maar ik ga zelf de firmware overschrijven met andere software en daardoor kan ik de schakelaar opnemen in mijn Domotica pakket.
Bekijk bijlage 242573 Bekijk bijlage 242574 Bekijk bijlage 242575 Bekijk bijlage 242576
Werkt dit ook bij een heel klein straaltje?Hoeven trouwens geen batterijen in maar krijgt stroom door waterstroming. Gaat wel ten klein beetje ten koste van doorloopsnelheid maar goed te doen.
Werkt dit ook bij een heel klein straaltje?
Nou, wat vond ik vandaag op de mat?
Maar ja, zoals je van china kwaliteit kunt verwachten. Zit er ook weer een mooie maar aan.
Ziet er netjes uit. Binnen een minuut aangesloten op de doucheslang. En een keurige 39 graden uit de douche.
Maar het ding zit nu weer netjes in het doosje. Wat een pleuris herrie maakt dat ding zeg!!
Dat wil ik niet in mijn douche hebben.
Moppersmurf,
Weet je toevallig of ze de sonoff apparaatjes ook gecombineerd hebben temperatuur en verbruik? Ik ben al aan het zoeken geweest en de keuze is reuze.
Hangt samen met de kwalitijd installatie en manier van verwarmen en natuurlijk het water gebeuren zelfNaar mijn weten is warm water uit de kraan niet altijd goed toch?
Is dat zo? In mijn huis zitten nog koperen leidingen en hoe de warmtewisselaar in de cv-ketel is opgebouwd weet ik ook niet. Koper, verkopert blik (bij boilers) of aluminium? Het lijkt me dat heet water toch makkelijker sporen van deze metalen absorbeert.Het verhaal van koperen leidingen en dito ketels is inmiddels wel achterhaalt
Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.