Wat is er nieuw

Hap uit vis, steken eitjes uit?

Vreemd... sommige vissen zien er zo veel beter uit nu als een paar dagen geleden. Die flinke waterwissel van gisteren heeft ze goed gedaan. Terwijl andere vissen tijdens het wisselen hun vinnen beschadigde. Of stress, of te harde stralen. Of het waren de bellen/zuurstof die nu weg zijn.

Als het goed is herstellen de vinnen probleemloos als er geen aanleiding is tot infectie.
Misschien krijg ik de vinrot niet weg uit mn gup omdat ze te ver heen is. Het middel doet geen wonderen natuurlijk en is ondersteunend.

Op een andere foto in een andere hoek leek mn roze zalm wel tumoren of blaasjes te hebben dus ik sluit dat vooral niet uit als aanleiding. En voordat ik dan nu als een gek ga behandelen kijken of het nu allemaal weer zakt 🤷 water beter schoon houden en niet te grote wissels zou dan moeten werken als het nog een jeer gebeurt zo iets laat ik van een vis een uitstrijkje maken ofzo. Het is ook elke keer wat anders lijkt het wel.

Omdat je je vissen overal en nergens vandaan hebt, heb je in feite huize oh nee bak avondrust. En dan is het eigenlijk niet zo gek dat de één dit mankeert en de ander dat. En tumoren, kanker dus, ontstaat vooral bij dieren op oudere leeftijd. Vissen hebben het eeuwige leven niet en moeten uiteindelijk ergens aan dood gaan....

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan