Hap uit vis, steken eitjes uit?


don1262

Well-known member
Lid geworden
16 september 2022
Berichten
2,677
Vraag: wat is dit?
De video spreekt voor zich 😅



Lijkt op gat, aangegeten. Of buikwaterzucht en open geknapt. Lijken eitjes in te zitten.
Eitjes op kunnen vangen...
IMG_20230719_203616.jpg



Roodoogzalm in 100l
Nh3 0
No2 0
P04 1-2
No3 10
Kh 7
Ph 8
Gh 1
Co2 5ppm - 12ppm (dankzei 2 elzenproppen) was 3ppm


Roodoogzalm leek net opgezet (buikwaterzucht) en schubben uit gezet.
Filter schoon gemaakt, 15l uit het filter gezogen, sponsen in emmer met aquaruim water uitgespoeld. Sponsen terug. Water aangevuld, filter aan. Lichtelijk bevuild water door filter. Viel heel erg mee (4/10) sponsen waren wel helemaal verstopt.

Stervlek zalm ademt snel in een hoekje
10 minuten later stervlekzalm opzekop en zwom moeilijk. Gepoogd nog in de stroming te reanimeren maar wilde niet meer. Stervlek zalm geutaniseerd.

2 uur later. Vissen happen niet naar lucht, volle buiken omdat ik me voorgenomen heb meer te voeren maar baard me zorgen of dat niet ook buikwaterzucht is(te lage no3 en po4)

Opnieuw no2 getest en is 0

Vorige week is er een ancistrus baby overleden (60l aquarium) met buikwaterzucht. De stervlek zalm (100l aquarium) leek niets te hebben.

2 neontetras na 2 maanden nogsteeds in quarantaine. 1 heeft niets, de andere heeft een bultje ook bij de anus, lijkt niet te groter te worden. Weet niet wat het bultje is. Lijkt op niets spannends te zijn. Toch in quarantaine gehouden. Nu roodoogzalm er bij gedaan dus neontetras ook wellicht besmet nu.

Flagaten?
Wormen?
Gatenziekte? (Lijkt me sterk)
Kieuwworm?

Maar een wormen behandeling doen? In mn 60l, 100l quarantaine bak?

En mn babyvisjes in mn kommetje, zijn die veilig of ook besmet? (Hebben 2 weken geleden in 100l en 60l gezeten)
 
Net langs de dierenwinkel geweest. Die wist het niet. Geen verstand van vissen dus straks maar even naar een lfs lang gaan. Hoop dat ze het herkennen. Anders gooi ik er maar wat in en hopen dat het werkt 😅
 
De aanwijzing lijken voor mij naar flagellaten te wijzen. Daar zou ik dan mee beginnen... Ik bedoel ik moet het op de aanwijzing doen die ik heb. En die zijn vaag. Of kan ik beter wachten tot al mn vissen het loodje leggen?
 
Vraag: wat is dit?
De video spreekt voor zich 😅
Bekijk bijlage 362958


Lijkt op gat, aangegeten. Of buikwaterzucht en open geknapt. Lijken eitjes in te zitten.
Eitjes op kunnen vangen...
Bekijk bijlage 362973


Roodoogzalm in 100l
Nh3 0
No2 0
P04 1-2
No3 10
Kh 7
Ph 8
Gh 1
Co2 5ppm - 12ppm (dankzei 2 elzenproppen) was 3ppm


Roodoogzalm leek net opgezet (buikwaterzucht) en schubben uit gezet.
Filter schoon gemaakt, 15l uit het filter gezogen, sponsen in emmer met aquaruim water uitgespoeld. Sponsen terug. Water aangevuld, filter aan. Lichtelijk bevuild water door filter. Viel heel erg mee (4/10) sponsen waren wel helemaal verstopt.

Stervlek zalm ademt snel in een hoekje
10 minuten later stervlekzalm opzekop en zwom moeilijk. Gepoogd nog in de stroming te reanimeren maar wilde niet meer. Stervlek zalm geutaniseerd.

2 uur later. Vissen happen niet naar lucht, volle buiken omdat ik me voorgenomen heb meer te voeren maar baard me zorgen of dat niet ook buikwaterzucht is(te lage no3 en po4)

Opnieuw no2 getest en is 0

Vorige week is er een ancistrus baby overleden (60l aquarium) met buikwaterzucht. De stervlek zalm (100l aquarium) leek niets te hebben.

2 neontetras na 2 maanden nogsteeds in quarantaine. 1 heeft niets, de andere heeft een bultje ook bij de anus, lijkt niet te groter te worden. Weet niet wat het bultje is. Lijkt op niets spannends te zijn. Toch in quarantaine gehouden. Nu roodoogzalm er bij gedaan dus neontetras ook wellicht besmet nu.

Flagaten?
Wormen?
Gatenziekte? (Lijkt me sterk)
Kieuwworm?

Maar een wormen behandeling doen? In mn 60l, 100l quarantaine bak?

En mn babyvisjes in mn kommetje, zijn die veilig of ook besmet? (Hebben 2 weken geleden in 100l en 60l gezeten)
Zijn het niet gewoon visseneitjes die uit mn roodoogzalm kwamen? Zo mn roodoogzalm zwanger aangevallen zijn door mn maanvissen ofzo? Ik vind de eitjes maar groot voor een parasiet... 0.8mm
 
Ik weet niet of ze nu aan het schimmelen zijn?
IMG_20230720_181331.jpg
kan dit van een parasiet zijn?
 
Ik denk dat dit een vrouwtje is, dat moeite had haar eitjes af te zetten (mogelijk doordat er geen mannetje was dat hielp??), en dat iemand het spannend vond om daar een hap uit te nemen. ook vissen hebben soms moeilijke 'bevallingen'.
Wat die andere vissen betreft...geen idee. Je hebt nogal een aantal visjes die van her en der afkomsting zijn, daar kan sprake zijn van meer stress/ hogere leeftijd/verzwakte weerstand. Je bent nogal aan het rommelen geweest met je bakken, misschien (maar dat kan ik niet onderbouwen, anders dan mijn eigen ervaring dat te vaak wisselen ook niet altijd goed is) moet je je bakken gewoon eens een eindje met rust laten?
 
Ik denk dat dit een vrouwtje is, dat moeite had haar eitjes af te zetten (mogelijk doordat er geen mannetje was dat hielp??), en dat iemand het spannend vond om daar een hap uit te nemen. ook vissen hebben soms moeilijke 'bevallingen'.
Wat die andere vissen betreft...geen idee. Je hebt nogal een aantal visjes die van her en der afkomsting zijn, daar kan sprake zijn van meer stress/ hogere leeftijd/verzwakte weerstand. Je bent nogal aan het rommelen geweest met je bakken, misschien (maar dat kan ik niet onderbouwen, anders dan mijn eigen ervaring dat te vaak wisselen ook niet altijd goed is) moet je je bakken gewoon eens een eindje met rust laten?
Ja precies dat is wel iets wat door me heen ging... Mn maanvissen ruiken door het kweekbakje de baby guppen en garnalen. Dat kweekbakje is ondoorzichtig. Ze ruiken gewoon dat babygrut...
En de rest van de dingen zouden hesl goed losse flodders kunnen zijn. Vanalles wat.. dan zal ik het gewoon voor nu even laten en in balans brengen. De filter schoon maken was een flinke aanslag. Bedankt voor het mee denken! Ben benieuwd of er wat uit dd eitjes komen (probably nut) ik houd jullie daar nog van op de hoogte.
Wel een geruststellende gedachte dat dit gewoon goed een mogelijkheid is...
 
Ik heb weel een lekker onsmakelijk beeld die voor de gevoelige kijker wellicht ongepast is dus slik je koffie maar even door voor je het aanklikt!

Na mn roodoogzalm met "eitjes" die uit zn lichaam kwam nu ook een rode zalmpje die ik vannochtend vond. Zn buik was open gehaald en al mn vissen waren gretig aan het eten .. viel me alleen op dat de inhoud er een beetje ongezond uit zag. Er staken namelijk eitjes uit
Toen ik hm uit het water haalde werden nn vermoedens bevestigd.
Eitjes?

Zie onderstaande foto voor het ONSMAKELIJKE beeld

@stanovic weet jij toevallig of het lijkt of de eitjes uit de baarmoeder komen of uit de maag? Het zou kunnen dat de vis zwanger was? Heb er 2... alleen kreeg niet echt de indruk dat dat speelde 😅 zou ik een parasiet hebben misschien...

Verder heb ik nog 2 guppen met vinrot, ben al 2 maanden voor vinrot aan het behandelen...

Ik heb nu 100% gewisseld, filter helemaal schoon gemaakt. Nu aquaruim halve dag draaien straks weer 100% wissel wil die troep er uit hebben 😒
 

Bijlagen

  • IMG_20230916_132332.jpg
    3.9 MB · Weergaven: 50
Het kunnen eitjes zijn, maar sommige tumoren zien er ook zo uit. Wat voor eitjes pleit is de ronde vorm, wat tegen eitjes pleit, is dat er een paar uitzien als aan elkaar gegroeide eitjes, maar dat kan ik niet goed genoeg zien.
Het zijn iig géén visseneitjes (kuit), dat zit namelijk lager, zie je ook op de foto. Gezien de plaats zit het in de maag, zwemblaas of nieren.Misschien dat je aan de hand van symptomen kunt vaststellen welk orgaan aangetast is?
 
Nou ik heb het maar niet geopend want ik moet nog eten maar ik hoop dat je er snel afkomt Don.
 
Het kunnen eitjes zijn, maar sommige tumoren zien er ook zo uit. Wat voor eitjes pleit is de ronde vorm, wat tegen eitjes pleit, is dat er een paar uitzien als aan elkaar gegroeide eitjes, maar dat kan ik niet goed genoeg zien.
Het zijn iig géén visseneitjes (kuit), dat zit namelijk lager, zie je ook op de foto. Gezien de plaats zit het in de maag, zwemblaas of nieren.Misschien dat je aan de hand van symptomen kunt vaststellen welk orgaan aangetast is?
Ik wist niet dat de vis ziek was .. ik vind mn zwaarddragervrouw dik en ze heeft dunne doorzichtige slierten als poep. Ze zat zich tegoed hebben gedaan aan de vis dat is zeker maar dat ze zwanger kan zijn is ook een optie. Of iets in de kieuwen maar ik heb daar geen signalen meer van op gemerkt sinds een half haar of iets in de maag misschien? Ik denk steeds aan flaggalaten. Misschien dan toch maar behandelen voor flaggalaten..
 
Had hm nog niet weg moeten spoelen...
Ik zag laatst wel in een ander aquaruim een soort wormpjes zwemmen die zich als slangetjes door het water bewogen. Heb ze niet gefilmd want ik dacht er weinig van ik dacht vooral aan tubiflex. Ze zwommen in een bak zonder vis tussen de algjes..
 
Ik zit er aan de denk om de 300l even goed te poetsen en die gewoon met 200l te vullen, zonder bodem en dan daar de vissen in behandelen. Zorgen dat ik daarna, na dat ik behandeld heb de vissen even er uit haal. En het aquarium vervolgens opstart. Vissen met fish in cycle daar terug in, zelfde filter gebruiken die tijdens de behandeling er in zat. En dan alles in nn 100l zonder vissen in quarantaine. Dan hopelijk na een tijdje mn planten en garnalen daar zonder problemen er uit kunnen halen en dan heel die bodem weg...
 
Dus uh ik heb nu een 2de waterwissel gedaan. Om zeker te zijn dat mn water kolom schoon is. Valt me op dat nu de helft van nb vissen allemaal vinrot hebben. Ph is 7. Ik zou niet weten wat er nu de oorzaak kan zijn. Het lijkt het als of de sproeier van nn tuinslang hun vinnen kapot maakt. Ik had hm zachtjes op douchestant staan en de vissen zouden toch niet bewust met hun vinnen de straal in zwemmen tot hun vinnen er kapot van gaan lijkt me .. ook zit mn aquaruim vol met kleine belletjes die ook aan de vissen blijven plakken zou dit de oorzaak zijn van alle kapotte vinnen?
Vannochtend was er maar 1 met vinrot nu een stuk of 7!
Hun poep is ook raar maar dat kan komen door de vette hap van vanochtend...
 
Zou het kunnen dat doordat mijn buurman accuzuur of iets dergelijks bij de boom voor mn voordeur gooit mijn water nu is vergiftigd? Ik vond het water namelijk maar vreemd ruiken. Ik heb daarom de kraan eerst 10 minuten laten lopen vannochtend. Al komt het voor het zelfde geld van mn wasbak of afvoerputje 😒 lijkt me niet toch? Lijkt me niet dat er iets in mn leidingen terrecht kan komen... choor is ook 0ppm gelukkig
 

Zou dit het probleem zijn wat ik heb... mijn neon tetras hadden ook rare bollen en buiken, mn vissen hebben al een tijdje van die slijmerige witte draadjes poep van tijd tot tijd. Misschien heb ik al die tijd het probleem onderdrukt en komt het nu naar boven toe... maarja wat betekend dat dan niet voor al mn andere aquariums zijn die dan ook besmet. Zoals mn kom bijvoorbeeld. Die baby vissen komen tenslotte ook uit mn 100l...
 
Leidingwater is gelukkig niet van één illegale lozing in gevaar, dus hoe misdadig ook wat je buurman heeft gedaan, daar ligt het niet aan.

Kapotte vinnen van de sproeikop van de douche lijkt me ook erg onwaarschijnlijk, tenzij het een hogedruk douche is....

Ik vrees dat je een onderliggend probleem hebt, dat al lange tijd sluimert. Je hebt ook steeds Esha nodig om je vissen onder controle te houden. In een gezonde bak met goed water etc is de weerstand van je vissen ruimschoots toereikend om kiemen het hoofd te bieden.
Ik zou in jouw geval zo langzamerhand eens wat voortgezette diagnostiek doen. Afstrijkje bij of misschien moet je een vis met dikke buik en verdacht op wormen opofferen en onder een microscoop bekijken?
 
Afstrijkje bij of misschien moet je een vis met dikke buik en verdacht op wormen opofferen en onder een microscoop bekijken?
Mja een afstrijkje zou nog kunnen hoewel ik verdacht veel symptomen vind lijken op wormen of flagalaten. En ik begreep dat flagalaten makkelijker te behandelen zijn mits je aan het goedde spul kan komen. En misschien is het toch wat je eerder zei gewoon vanalles wat. Die bodem is ook waardeloos maar echt veel mis kan er met het aquarium niet zijn volgens mij.

De planten zijn gezond het filter draait nooit vertraagd de sponsen zijn wel eens vies maar die maak ik ook zonder probleem schoon, stroming over de bodem heen filtert het water altijd ook goed. Lage nitraat in waterkolom, jonge vissen aan allemaal prima. En nu doe ik dus 2 keer een waterwissel met de sproeikop en allerlij vissen met kapotte vinnen. Ik blijf de sproeier maar een verdacht iets vinden. Ik begreep dat esha ndx misschien kon helpen. De symptomen lijken ook erg op die van het topic wat ik net deelde...

Hoewel die "eitjes" als het überhaupt eitjes zijn. Niet de eitjes van een rondworm is als ik afbeeldingen terug zie op internet.
 
Ik heb eigenlijk de laatste maanden geprobeerd de boel te balanseren door even niets te doen alleen kreeg dus al gauw 1 van mn guppen vinrot toen heb ik het met een waterwissel geprobeerd te stabiliseren maar ik zie haar al meer dan een maand af takelen. Dus de laatste 2 weken weer esha geprobeerd. Dat nu de rest van de vissen reageren vind ik best schokkend. De temperatuur was het zelfde als het aquarium dus ze hadden geen grote schok. Het enige verschil is dat ik nog nooit zn grote waterwissel heb gedaan. Ik denk dat ik er in totaal 300l doorheen heb gewisseld. Dat doet wel iets natuurlijk. Beetje teveel van het goedde. En dan misschien toch een te harde straal. Zo snel kan vinrot niet gaan dat geloof ik niet. Die gup zwemt ook al weken rond. Tmoet wel mijn schuld zijn met die sproeier 😔 te recht naar beneden gericht misschien. Hij draaide een paar keer het water in ..
 
Laatst bewerkt:
Na mn roodoogzalm met "eitjes" die uit zn lichaam kwam nu ook een rode zalmpje die ik vannochtend vond.

Verder heb ik nog 2 guppen met vinrot, ben al 2 maanden voor vinrot aan het behandelen...

ik vind mn zwaarddragervrouw dik en ze heeft dunne doorzichtige slierten als poep . Ik denk steeds aan flaggalaten.

Valt me op dat nu de helft van nb vissen allemaal vinrot hebben.
Hun poep is ook raar

1 van mn guppen vinrot toen heb ik het met een waterwissel geprobeerd te stabiliseren maar ik zie haar al meer dan een maand af takelen. Dus de laatste 2 weken weer esha geprobeerd.
Hoe krijg je het allemaal voor elkaar denk ik dan.
Hier nog nooit geen vis ziekte gehad.
Vissen die te weinig eten en geen afwisseling in voer krijgen die hebben ook geen weerstand,
het minste wat ze krijgen leggen ze al het loodje,krijgen ziektes enz....
Ik heb ook al eens een dode vis in de bak liggen,maar nog nooit gezien dat de andere vissen hem beginnen opeten.
Je zegt dat je al 2 maanden voor vinrot aan het behandelen bent,is je behandeling dan wel goed vraag ik mij dan af?
 
Zoals mn kom bijvoorbeeld. Die baby vissen komen tenslotte ook uit mn 100l...
Vissen horen niet in een kom te zitten don.

Viskommen zijn door de ronde vorm niet geschikt voor vissen. Er zijn grotere temperatuursverschillen dan in een gewoon aquarium, de dieren kunnen zich niet oriënteren, er is te weinig zwemruimte, te weinig zuurstof. Vissen zijn dieren met gevoel en bewustzijn, zij nemen veel meer waar, dan men vroeger ooit vermoed heeft. Zij communiceren met elkaar via bewegingen, geluiden, kleur- en lichtsignalen, terwijl zij met hun extra zintuig, de zijlijn die aan weerskanten van het lichaam loopt, minieme bewegingen in het water kunnen waarnemen.
Door zuurstofgebrek komen vissen die gehouden worden in een kom, vaak vroegtijdig aan hun einde. De Partij voor de Dieren vindt deze vorm van dieren houden een vorm van dierenmishandeling,
 
Laten we hier niet de discussie over de kom gaan voeren want daar heeft de TS weinig aan. Eventueel kun je reageren in het FA van Don hoor Andre.
 
Laten we hier niet de discussie over de kom gaan voeren want daar heeft de TS weinig aan. Eventueel kun je reageren in het FA van Don hoor Andre.
Jij bent nog maar half wakker he :)
Andre heeft niks gepost en de TS is don.
 
Nou ik zie ook nu pas dat Don de TS is maar goed discussies over een ander onderwerp zijn offtopic:pp
Het is nog vroeg hoor.
 
Vissen horen niet in een kom te zitten don.

Viskommen zijn door de ronde vorm niet geschikt voor vissen. Er zijn grotere temperatuursverschillen dan in een gewoon aquarium, de dieren kunnen zich niet oriënteren, er is te weinig zwemruimte, te weinig zuurstof. Vissen zijn dieren met gevoel en bewustzijn, zij nemen veel meer waar, dan men vroeger ooit vermoed heeft. Zij communiceren met elkaar via bewegingen, geluiden, kleur- en lichtsignalen, terwijl zij met hun extra zintuig, de zijlijn die aan weerskanten van het lichaam loopt, minieme bewegingen in het water kunnen waarnemen.
Door zuurstofgebrek komen vissen die gehouden worden in een kom, vaak vroegtijdig aan hun einde. De Partij voor de Dieren vindt deze vorm van dieren houden een vorm van dierenmishandeling,
Heb jij de vissen en de kom gezien? 😂 er is niets natuurlijkers dan mn kom momenteel en ik weet niet waarom je denkt dat ik zuurstof gebrek heb? Zal ik de bak is een week afsluiten met folie? Dan knapt ie na 2 dagen als een balllon kapot zo veel zuurstof geven me planten af 😒 denk niet dat mn vissen in mn kom ergens aan lijden. Politiek interesseert me ook niet en groot deel van wat je zegt is niet onderbouwd en subjectief. Ik zal mn babyvissen in mn 100l gooien waar ze aan de zelfde problemen gaan lijden als de rest dat klinkt als een goed plan...
Ondertussen na al je commentaar wacht ik nogsteeds tot je iets roept wat de oorzaak zou kunnen zijn, ipv continu te roepen hoe fout je dingen wel niet vind en hoeveel beter dat je vanalles van je zelf vind
 
Ik kan met blijdschap vertellen dat mn zwaarddragervrouw dik was omdat ze zwanger was. Heb ik zwaarddragerjonkie gevonden. Heeft ook al een naam. Noem hem/haar marc marc zit bij deze ook in het kommetje ❤️ welkom bij de familie!
 

Bijlagen

  • IMG_20230917_133805.jpg
    5.7 MB · Weergaven: 32
Don, ik bedacht me net iets. Het is niet vervelend bedoeld maar echt om mee te denken. Je gebruikt toch weleens aarde of potgrond als bodem in je aquarium? Als ik dat goed heb gelezen. Zou daar niet iets inzitten wat niet goed is voor vissen en de weerstand verlaagd waardoor je ziektes krijgt?

Ik moest daaraan denken omdat ik afrikaanse reuzenslakken en miljoenpoten heb gehad. Dit soort dieren hou je ook op grond zonder toevoegingen, je kan niet zomaar potgrond uit het tuincentrum voor ze halen.

T is maar een idee om mee te denken.
 
Don, ik bedacht me net iets. Het is niet vervelend bedoeld maar echt om mee te denken. Je gebruikt toch weleens aarde of potgrond als bodem in je aquarium? Als ik dat goed heb gelezen. Zou daar niet iets inzitten wat niet goed is voor vissen en de weerstand verlaagd waardoor je ziektes krijgt?

Ik moest daaraan denken omdat ik afrikaanse reuzenslakken en miljoenpoten heb gehad. Dit soort dieren hou je ook op grond zonder toevoegingen, je kan niet zomaar potgrond uit het tuincentrum voor ze halen.

T is maar een idee om mee te denken.
Tx ja goeie! Al is het probleem bij mn 60l en 100l, mn bakken met aarde draaien goed 😀 in mn 60l heb ik een bodem daar is weinig mis mee buiten de vissenpoep waar niet iets mis mee hoort te zijn uiteindelijk. De meeste problemen bevinden zich in de 100l.

Pomp is oke planten zijn oke water is oke, dan zijn er 2 dingen of de vissen zijn niet oke of de bodem is niet oke.

De vissen heb ik her en der overal vandaan. Dan vraag je om problemen.
De bodem komt ook van 3 plekken vandaan. 2 delen waren oude bodems van mensen die hun aquaruims weg deden. Afgetopt met vers grind. En in 1 bodem zaten voedingsstoffen (onderaan gedaan) daarom groeien de planten daar tof.

Dus mijn vermoedden is dat of 1 van de vissen de andere vissen aansteekt.
Of er zit iets in mn bodem.
Of het is wat lysia laatst zei, omdat het van die vuilnisbak ras straat vissen zijn kan er van alles onder de leden liggen, de ene is al oud de andere had misschien tumoren (want waar zouden die eitjes van kunnen zijn, van de vis én van wormen was het niet?)

Eigenlijk is er 1 heel groot probleem steeds. En dat is vinrot. En dat zou misschien heel goed kunnen komen door stress bij de vissen. Stress omdat het te druk is? Te klein is? Te veel vis? Zou de bodem niet fijn zijn voor ze? De stoffen die er in zitten?

Want de meeste ziekte kiemen zitten doorsnee altijd in een aquarium alleen wanneer de vis kwetsbaar is word hij vatbaar...

Laatst had papa anscistrus eitjes gegeten en ging daardoor vermoeddelijk dood. Of hij moet toch het zelfde onder de leden hebben gehad als mn zalmpje van gisteren...

Waar mn zalmpje gisteren aan dood gegaan is (leek niet ziek) is ook iets heeel anders waar mn gup nu last van heeft volgens mij.

Zouden nn mannetjes guppen misschien de hup uitgeput hebben
Of zal het misschien verband hebben met de zwaarddrager man die nu in de 60 zit omdat ie continu de vinnen van mn guppenman kapot beet en heel de bak door jaagde. En vervolgens de guppen en zwaarddrager vrouwen als zijn persoonlijke harem begon te beschouwen.
Misschien heeft ie haar wel ziek geneukt sorry voor me taal 🤣
Of zou er iets van de lfs mee gekomen zijn dat kan ook nog! Maar wat... mn brokaatbarbeel met jeuk is verhuisd. Al een langere tijd nu. Ik vermoed dat dat eenzaamheid was. Gebrek aan eigen soort. Stress....

En dan de beschadigde vinnen van gisteren. Ik kan maar 1 conclussie trekken. Te veel ZUURstof. Heel mn aquaruim zat helemaal vol met bellen zelfs mn vissen zaten onder de bellen... nooit meer dat ik met de sproeikop water geef 😔

Vanmiddag vroeg iemand dat aan mij, zuurstof teveel. Die wist nog niet eens van de bellen. Ook heb ik eerder op het forum voorbij zien komen dat vissen dat niet waarderen.

Als het niet de stralen van de sproeier waren. Dan was het bet zuurstofgehalte. Dat moet bijna tegen de 100% aangelopen zijn want de bellen ontstonden uit het "dunne water"

ik bedoel het enige wat speelde was 1 gup, die 2 maanden met vinrot rond zwemd. Geen iedee waar ze vandaan komt en hoe oud ze is.

en 1 dode rood zalmpje. Geen iedee wat daar mee was. Rare slijmerige eitjes op de foto maar misschien was dat iets anders. Ik ben geen vissenanatomoloog. En waar zijn dan die eitjes van. Ze waren nog groter dan slakkeneitjes. Maar ik moet zeggen dat ze wel erg lekken op de eitjes die uit mn roodoogzalm kwamen, die van aan het begin van me topic een tijd terug. Wat wel erg toepasselijk is. Hoewel de eitjes dus op verschillende plekken zaten. Bij de roodoogzalm op zn kont en bij de rode zalm aan zn flank..
 
Dit is mevrouw de pechpauw
Ze is dus elke dag verder en verder aan het aftakelen. De laatste 4 dagen is het er zo ernstig uit gaan zien. Ze houd zich sterk. Het is aan haar. Ze doet nog mee en eet graag en is blij om me elke keer te zien maar dr vinnen zijn steeds verder en verder weg...

Nn zwaarddragervman had vooral gisteren na de 2de waterwissel kapotte rugvin. Die zit er al weer beter uit en lijkt snel te helen dus dat is goed.

Voor nu ga ik het water wel blijven wisselen maar niet meer zo groot. Ik wil het wel proberen dagelijks schoon te houden al is het probleem dat ik soms dagen wat minder lekker in me vel zit en dan lukt me een waterwissel niet goed. Dan denk ik dan doe ik morgen wel een grotere... maar dat is dus geen goed iedee meer.

Heb nu een week of 3 de esha geprobeerd. De eerste 3 weken heb ik geprobeerd het water met rust te laten en niet te wisselen alleen toen begonnen de problemen erger te worden. En toen 2 weken lang wat vaker wisselen niet hielp ben ik maar de esha begonnen. Dit aquarium is er niet voor gemaakt om zichzelf te stabiliseren. Daar is een doorvoer van vers water voor nodig 😅
 

Bijlagen

  • IMG_20230917_131237.jpg
    IMG_20230917_131237.jpg
    958.7 KB · Weergaven: 32
De rest gaat goed eigenlijk. Geen vissen met jeuk, energieke vissen. Eetlust is groot. Kleuren zijn mooi groeien goed, kort geleden uit mn babyguppen bak 3 grotere kleintjes terug in mn 300l geïntroduceerd. De grootste lijkt op dr vader. Of het een man is betwijfel ik naar de kleuren zijn wel fantastisch. Daarom vind ik het extra vreemd. Zelfs de baby vissen doen het goed. Verder zwemmen er nog 3 baby vissen in rond die werden niet opgegeten. Geluksvogels. Nu hebben ze 1 vijand, een vrouwtjes gup die af en toe hun richting in hapt. Vredelievend aquaruim is het gelukkig.
 
Straks denk ik een komkommer of wat erwtjes halen die prakken en wat de bak in gooien. Dat ze maar lekker aan de vezels gaan vooral na al die eiwitten van gisteren.

Wat ik denk is dat ze van de vis aten om verschillende redenen want meestal laten ze hm drijven bij mij.

Rede 1 Dat is omdat ze weten dat als hij blijft liggen dat de vis gaat rotten. Sommige diersoorten doen dit altijd instinctief.
Behoefde aan eiwitten lang hoger bij mn zwangere vissen. Misschien waren hun begonnen en volgde de rest
Het was sochtends toen ze nog geen eten hadden gehad misschien waren ze hongerig.
 
Heb jij de vissen en de kom gezien? 😂 er is niets natuurlijkers dan mn kom momenteel en ik weet niet waarom je denkt dat ik zuurstof gebrek heb? Zal ik de bak is een week afsluiten met folie? Dan knapt ie na 2 dagen als een balllon kapot zo veel zuurstof geven me planten af 😒 denk niet dat mn vissen in mn kom ergens aan lijden. Politiek interesseert me ook niet en groot deel van wat je zegt is niet onderbouwd en subjectief. Ik zal mn babyvissen in mn 100l gooien waar ze aan de zelfde problemen gaan lijden als de rest dat klinkt als een goed plan...
Ondertussen na al je commentaar wacht ik nogsteeds tot je iets roept wat de oorzaak zou kunnen zijn, ipv continu te roepen hoe fout je dingen wel niet vind en hoeveel beter dat je vanalles van je zelf vind
Sorry don,
ik ga er niet op in gaan wegens het netjes willen houden op het forum.
Commentaar moet je ook kunnen verdragen ;).
 

Terug
Bovenaan