Harde rode 'balletjes' op planten


Ook moerasplanten nemen voeding op via de bladeren maar het is wel aan te bevelen om voeding bij de wortels te doen.
 
Ik heb het groene flesje!!!
Miss gaf ik toch te weinig voeding. Er stasn veel planten in het aqaurium.

Heb vanmiddag bij een speciaal zaak voeding gekocht. Met mineralen en sporen elementen.
Miss iets te duur, maar kon niet wachten...

Heb nu voorlopig genoeg voeding voor planten. =)

Kan je de planten ook te veel bemesten??
 
Heb vanmiddag bij een speciaal zaak voeding gekocht. Met mineralen en sporen elementen.
Wat is de naam van wat je gekocht hebt? Ben wel nieuwsgierig.

Kan je de planten ook te veel bemesten??
Ja en nee, er zijn natuurlijk grenzen aan, maar ik denk dat voordat je die grens bereikt hebt, je de grens voor de vissen bereikt hebt.

Er zijn veel mensen die 'over doseren' tot op zekere hoogte. Die bemesten volgens de Estimative Index (EI afgekort). Daarbij voeg je zoveel voeding toe dat er nooit tekorten kunnen ontstaan. Maar daarbij hoort wekelijks een waterwissel van 50% om zo gezegd de bak te resetten. Voor de hoeveelheid water die gewisseld wordt worden ook weer voedingsstoffen toegevoegd.

Let wel, er zijn vissen die dit echt niet kunnen waarderen.
 
Je kan teveel bemesten wat schadelijk kan worden maar dan moet je wel heel veel toevoegen zodat het toxisch gaat worden voor de planten. Voor vissen is het soms een ander verhaal.
 
Ik heb bemesting van sera florena gekocht.

Elke weel 50% verversen is wel wat veel naar mijn smaak.

Heb een screenshot gemaakt van jou bericht (Nicole) deze laten zien en gezegd dit moet ik hebben!!!
Dit werd toen aangeraden.

De klei balletjes bestel ik eind vd maand.
Nu even genoeg uit gegeven voor 1 maand..

Advies is nu elke weel 5ml toevoegen. (Staat op de fles)
Mijn plan is nu om de 3 dagen 3 ml toevoegen... puur voor het opstarten.
Lekker laten groeien!!
Houd de licht uren nu vast, hoog het niet verder op.
 
Update!!!!
Nu bijna een week met extra bemesting.
En planten zien er goed uit!!!
Thnx voor de adviezen!!
 
Vaak moeten planten wennen aan de nieuwe omstandigheden maar het is goed te horen dat het al beter gaat nu.
 
Ondertussen meer kennis van zaken?
 

Terug
Bovenaan