Harde witte dingetjes.


benvo

Well-known member
Lid geworden
28 mei 2014
Berichten
13,346
Locatie
Hellendoorn
Website
aquaforum.nl
Het ziet eruit als een eitje ergens van. Met het is hard, althans het voelt hard aan. Zit op mijn ramen maar ook op, met name, mijn rode planten. En het eet! Want in mijn rode tijgerlotus zie je gaten in de bladeren. Wat kan dit zijn?
IMG_20200330_105238_LI.jpg
Eitje.png
 
Heb je toevallig zebraslakken of andere neritina´s in je bak zitten? Daar doen deze eitjes mij aan denken
 
Volgens mij zijn Neritina eitjes wat hoekig maar verplaatsen ze ook Ben want zijn het geen kapslakjes?
 
Btw, hoekig zijn die niet zie ik net maar ja eitjes eten geen blad dus ik denk eerder aan een slakje.
 
Heb je toevallig zebraslakken of andere neritina´s in je bak zitten? Daar doen deze eitjes mij aan denken

Nee, er zitten Helena's in mijn bak. Maar dat is al jaren zo. Dit is heel nieuw voor me. En, het zijn denkelijk geen eitjes want het eet! Maar het zouden natuurlijk hele kleine slakjes kunnen zijn maar zijn die wit? En het heeft een voorkeur voor rode planten want ik zie ze niet op groene planten. Wel op het glas in de buurt van de rode planten.
 
Even naar onderen kun je een kapslakje zien.

 
Over dat eten heb ik overeen gelezen.. Dan zit ik ook aan kapslakjes te denken. Maar ik meende dat deze nooit levende planten eten
 
Over dat eten heb ik overeen gelezen.. Dan zit ik ook aan kapslakjes te denken. Maar ik meende dat deze nooit levende planten eten

Even naar onderen kun je een kapslakje zien.


Daar lijkt het inderdaad wel op. Blijft de vraag waar ze vandaan komen, ik heb helemaal geen nieuwe planten gekocht de laatste tijd. Wel een paar eenzame kegelvlekbarbelen maar die nemen geen slakken mee voor zover ik weet. Maar mogelijk zijn ze dan meegesmokkeld in het viswater. Je zou denken dat de Helena's hier wel korte metten mee maken?
 
Ja dat is een goede vraag Ben en misschien kun je het ze vragen ;). Of de Helenas er iets mee kunnen weet ik niet omdat ze eigenlijk bekapseld zijn en daardoor denk ik minder goed bereikbaar.
Maar goed dat is een aanname en ik heb ze zelf nog nooit gehad.
 

Terug
Bovenaan