Wat is er nieuw

Hardnekkig Kalk aanslag aquarium

• Onderwerp starter Onderwerp starter maareeno
  • Startdatum Startdatum
M

maareeno

Guest
Hallo mijn naam ik mareno en ben in het bezit van een juwel rio 240. Deze heb ik van een vriend overgekocht voor een leuk prijsje , Aquarium heeft een heele tijd bij hem in de kelder gestaan.
Eenmaal begonnen met poetsen kwam ik er snel achter dat ik niet alle Kalk aanslag verwijderd kreeg (buiten kant aquarium).
Ik heb het al geprobeerd schoon te maken met natuur azijn en met zoutzuur maar de kalk aanslag blijft zitten. Wie kan mij helpen of heeft goeje tips?!

Alvast bedankt!

Bijlagen

• 20200308_130326.jpg
    20200308_130326.jpg
    197.3 KB · Weergaven: 240
  • 20200308_130335.jpg
    20200308_130335.jpg
    199.2 KB · Weergaven: 138
Heb je de azijn even goed laten inwerken en het met een schuursponsje geprobeerd? Die groene kant van zo n sponsje kan opzich niet veel kwaad.

Heb het 15 min laten intrekken en voorzichtig met een schuursponsje geprobeerd helaas geen verschil.

Met zoutzuur zou het moeten gaan.
Wat voor concentratie zoutzuur gebruik je?

Hallo , antikalk ook al geprobeerd maar ook geen succes.

Zoutzuur heb ik gekocht bij de gamma heeft een gehalte van 10%

Cillit bang is hier de oplossing.
Zeker aan de buitenkant van je aquarium is dat geen probleem.
Krijg daar alle kalkvlekken mee weg.

Zware kalkaanslag kan in het glas gebrand zitten, dat krijg je er enkel nog uit met polieren.
Maar ik zou eerst nog eens proberen met een breekmes. Enkel het mes en zo vlak mogelijk op het glas houden.

Welkom mareno.

Net even geprobeerd met een breekmes het gaat er inderdaad af maar denk wel dat ik een dag of 2 bezig ben?

[SUP]werkt dit beter als ik het een klein beetje nat maak?[/SUP]

Nou nat met water zal niet helpen denk ik maar anders de bak op zn kant leggen als dat kan en dan die delen flink in de azijn zetten.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan