Heb Cordydora panda eitjes, voedsel tips


R

RdV

Guest
Hoi hoi

Even een vraagje hier voor de kenners:
Ik heb momenteel corydora panda eitjes in mijn aquarium zitten in een kweekbakje. Nu wordt dit mijn eerste keer en is het allemaal nog een experiment maar om dit
toch zo succesvol mogelijk te starten zoek ik toch wat raad.
Kan ik die kleef tabletten die ik op het raam plak ook klein stampen en dit voeren aan de babies.. ik heb namelijk zo geen artemia liggen en dacht als ik dit voedsel nu heel klein stamp
en in het kleefbakje strooi kunnen ze dit ook eten en krijgen ze hun voeding binnen. Ben ook wel benieuwd of dit gaat werken in een kweekbakje dat drijft in het aqaurium :)

We gaan het zien.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Altijd leuk zo'n nestje! ^^

Voor de grootste kans op succes zou ik toch willen aanraden om levende artemia te proberen. :) In ieder geval de eerste week. Fijngemalen voer zullen ze ook wel lusten, maar de "feeding response" is bij artemia (als je veel kwekers mag geloven) gewoon beter. En de voedingswaarde is goed. Er zal dan net wat minder uitval zijn en betere groei.
 
Gewoon uit nieuwsgierigheid, hebben de pandas een voorkeur van bepaalde plaatsen om hun eitjes achter te laten? Hoe zie je t verschil tussen een mannetje en vrouwtje?
 
Vrouwtje is iets groter als het mannetje. Dat is de enige manier om het verschil te zien :)
Verder leggen ze graag hun eitjes op een vlakke ondergrond, bij mij was het op een cryptocorine blad en op het gras had ik er 3 gevonden.
Totaal had ik 4 eitjes gevonden, waarschijnlijk zitten er meer in het aquarium maar het is redelijk dicht begroeit dus kan niet alles vinden.

Ik heb alleen een kweekbakje erin zitten nu met de eitjes daarin. Aan de onderkant zitten wel kleine openingen dus ik hoop niet dat ze erdoor kunnen zwemmen.
Heb zo'n standaard guppen bakje gekocht hier bij de lokale dierenwinkel, hij had verder niets anders liggen. .dacht die openingen zijn zo klein... maargoed.. effe kijken of het goed gaat.. anders zonde en is het ineens levend voer voor de tetra's.

Dit is het bakje : https://www.welkoop.nl/winkel/dier/...ria/beeztees-guppytank-aquarium-800ml_1198119
 

Bijlagen

  • 2021-03-29 15_21_38-Window.png
    2021-03-29 15_21_38-Window.png
    201.9 KB · Weergaven: 119
  • Leuk
Waarderingen: ZEN
Ik heb er ook 2 van de 6 die vrij veel groter zijn dan de andere 4 maar ze zijn er ook niet gelijk in gedropt . T verschil in grote ligt bij mij misschien ook daar aan.
Wat me wel opvalt is dat die 2 geen "kudde " visjes zijn en meestal individueel hun ding doen daar waar de 4 kleinere veel meer samen dingen doen.
Heb in elk geval nog geen eitjes gezien maar daar zitten de Nano stones Marginales misschien voor iets tussen die lusten wel een eitje. Toen die 10 er in kwamen was van de wel 100 slakke eitjes helemaal niets meer te vinden. Niet te geloven dat die dingen niet groter worden :)
 
zo'n bakje zal niet werken, de jongen zwemmen daar los door.
En blijven ze er als bij wonder toch in, dan kan een beetje andere vis ze er nog uit zuigen.
Qua voeding zijn ze de eerste dagen toch nog te klein voor artemia.
Infusorieen zijn hun eerste basisvoer.
Dat kan je zelf "kweken" door wat droge bladeren (bvb catappa) bij ze in de bak te leggen.
 
Ja mijn zorg is ook de onderkant.. kleine gleufjes zijn het. Ik weet niet hoe groot het visje is als het uit zijn eitje komt, ik weet wel het eitjes past niet door die gleufjes. Dus als het een beetje de size van het eitje is dan kan hij er niet doorheen. Het is even afwachten.. hier bij Heevis in Eindhoven hebben ze me diepvries voer meegegeven. Kleinste variant, ze gaven aan dat ze dit ook eten.. we gaan het zien.. en als ze door de gaatjes kunnen dan was het effe leuk voor korte duur... mja wel weer iets geleerd en moet ik iets anders kopen hiervoor.
 
Ja mijn zorg is ook de onderkant.. kleine gleufjes zijn het. Ik weet niet hoe groot het visje is als het uit zijn eitje komt, ik weet wel het eitjes past niet door die gleufjes. Dus als het een beetje de size van het eitje is dan kan hij er niet doorheen. Het is even afwachten.. hier bij Heevis in Eindhoven hebben ze me diepvries voer meegegeven. Kleinste variant, ze gaven aan dat ze dit ook eten.. we gaan het zien.. en als ze door de gaatjes kunnen dan was het effe leuk voor korte duur... mja wel weer iets geleerd en moet ik iets anders kopen hiervoor.
De jongen zijn geen halve mm dik en 2-3 mm lang, eens de eierzak opgebruikt is.
Tezij ze je bosmina (bosmiden) gegeven hebben zal dit nog te groot zijn voor de eerste dagen.
 

Terug
Bovenaan