Wat is er nieuw

Heb ik alg of niet?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Franquarium
  • Startdatum Startdatum
F

Franquarium

Guest
Goedemorgen!

Op mijn mos heb ik witte plukjes groeien. Nu ben ik benieuwd of ik een beginnende alg heb of dat het iets anders is. Ik hoor graag jullie mening 🙂

img_0103.jpg

franq2.jpg

Ik kreeg hem niet zo goed gedraaid 🙁

Zou een beetje baard/penseel alg kunnen zijn.

Daar wil je natuurlijk vanaf neem ik aan? Maar dan hebben we wat meer info nodig over je bak en je waterwaardes, kan je meer vertellen. Eventueel ook een totaal overzicht van je bak maken.

Lastig te zien. Heb je een totaaltje van de bak en zoals Tikki al vraagt de waarden en info van je verlichting?

Ik weet niet wat het is, of ik actie moet ondernemen of dat het erbij hoort 😉 Het is mijn eerste aquarium.

Informatie over mijn bak:

Aquarium: Superfish Expert 70
Buitenfilter: Eheim Classic 250 Plus (2213)
- Pompcapaciteit: 440 liter / uur.
- Opvoerhoogte: max. 1,5 meter.
- Filter volume: 3 liter
Bodem: ADA Aqua Soil Amazonia
PH: 6
KH: 1,5
GH: 3-4
Temperatuur rond 24

Planten:
1 Vallisneria Spiralis
2 Cyperus Helferi
2 Cryptocoryne Wendtii
1 Javavaren
2 bosjes javosmos
3 mosballen

Verlichting:
12 Volt, 8 Watt LED-verlichting
's ochtends van 8.30-12 en 's avonds van 17.30-22:30.

Foto's:
Ik heb wat moeite met scherpe foto's maken met mijn telefoon en de verlichting. Ik kan vanavond proberen een scherpere foto te maken als het donker is buiten.

img_0106.jpg

fullsizerender1234.jpg

img_0110.jpg

geeft dit een wat beter beeld?

Het zit alleen in het mos begrijp ik? In mos kan makkelijk vuil blijven hangen en soms zie je dan daar wat algen. Beweegt het mos ook door de stroming want je hebt een vrij krachtige filter voor deze bak.

Ik zie het alleen in het mos zitten. Dat beweegt ook wel in de stroming. Maakt dat nog uit?

Ik wilde een extern filter gebruiken en kreeg deze geadviseerd in de winkel. Het was 1 van de goedkopere. Er was ook een kleinere, maar ik dacht dat een grotere meer ruimte gaf voor bacteri�n groei in het filter. De kracht van de stroming heb ik wat af laten nemen door het filter een kleine meter onder de bak te zetten. Kan het veel kwaad doen?

Ik heb ze ook onder de bak staan en dat het mos wat beweegt is een teken dat er wel stroming staat.
Hoelang draait de bak nu en kan het misschien al in het mos hebben gezeten?

Als er bewoners in gaan zitten, zoals garnalen, zullen zij ook wel het mos afgrazen, en dan denk ik dat je er niet meer zoveel last van gaat hebben.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan