Wat is er nieuw

Heb ik discusvissen of pyranha's ?

LeoJ

Member
Lid geworden
17 november 2020
Leeftijd
68
Het lijkt erop dat onze discusvissen altijd honger hebben, wij geven 3 x per dag, een heel tablet Stendker diepvriesvoer (alle drie de soorten afwisselend) en als tussendoortje rode muggenlarven en witte muggenlarven/ krill.
Wij worden tijdens het voeren nog net niet het aquarium ingetrokken.
Onze vissen zijn momenteel ongeveer 9cm, zijn heel benieuwd hoeveel eten jullie de discusvissen geven en hoeveel een discusvis mag eten per dag.

3x op 9cm is wat weinig

een heel tablet....dan bedoel je een blokje uit een blister toch.
En dan zie ik 8 discussen van 9 cm
3 blokjes uit een blister is dan inderdaad erg weinig

Zoals Raoul al zegt voer je te weinig.
Visjes op dit formaat kan je 6 tot 8 keer per dag voeren, persoonlijk zou ik stoppen met het voeren van het stendker voer omdat dit runderhart bevat, ja ze groeien er snel en goed op, maar het vervet de vis behoorlijk. Ook gaf ik geen rode mug, ten eerste is de voedingswaarde nul, ook blijkt dat het de nodige problemen met zich mee brengt, rode mug wordt gekweekt op nogal vervuilt water, al jaren geleden stopte ik met het voeren van het genoemde en vanaf dat moment bleven mijn vissen gezond.
Koop naast Artemia,mysis,kril, mosselvlees, ook een goed granulaat,
Wel is het belangrijk na zoveel voerbeurten veel waterwissel toe te passen, wat de visjes eten moet er ook weer uit en zorgt dus voor vervuiling.

een heel tablet....dan bedoel je een blokje uit een blister toch.
En dan zie ik 8 discussen van 9 cm
3 blokjes uit een blister is dan inderdaad erg weinig
Koop de diepvries platen van 250 of 500 gram, deze bevatten minder water dan de blokjes uit de blisters.

Weet niet hoe vaak je je water ververst maar aangezien je aquarium nog maar kort draait en je veel moet voeren is het denk ik verstandig om je water een beetje in de gaten te houden.

Bedankt voor jullie informatie, inmiddels zijn wij begonnen met nog meer verschillend voer te presenteren als aanvulling op het Stendker voer aan de vissen, zoals granulaat, zwarte muggenlarven en artemia. Het granulaat gaat moeizaam, de zwarte muggenlarve en artemia wordt gretig genomen.
Het Stendker voer gaan wij langzaam minderen en al het andere voer qua volume en frequentie verhogen.

Koop de diepvries platen van 250 of 500 gram, deze bevatten minder water dan de blokjes uit de blisters.
Heb ik, ik voer alleen maar Ocean Nutrtion diepvries, en de platen zijn gewoon heel prijsgunstig.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan