Wat is er nieuw

Hechting van mos

Edwin68 †

Well-known member
Lid geworden
18 december 2021
Leeftijd
58
Waarom hecht het mos hier zich zo snel op hout, en niet op de achterruit?
16588280748961509858712.jpg
dat zou vanzelf moeten gaan!
Ik geef het nog 2,3 maandjes de kans.
Ik wilde dit beoogen tot in een gecontroleerd overzicht op de populatie.
Achter het hout zijn waarschijnlijk reeds 7 cristalred verdwenen. En ik tel nauwkeurig ,maar kan zo niet meer goed zien waarom ze verdwijnen.

Vaak gaat een garnaal dood en wordt dan in 1 nacht al opgegeten en die zie je dan niet terug. Ik bindt mos altijd op met visdraad.
Op een achterruit zal het niet pakken denk ik.

Denk ik ook niet, mja iem. die veel post heeft het beweerdt.
Toen het nog overzichtelijk was , kon ik het veel beter in gaten houden.
Heb ik me weer maar eens verslikt in een welbedoeld doch echter verkeerd advies.
Kan overal gebeuren, ik alleen in week voor 80 euro garnalen kwijt!
Dat zal me een lekker maaltje geweest zijn voor wat dan ook😏

John visdraad dat gebruik ik nimmer hoor! Dat is uiteindelijk plengen aan de plastic soep met al die zielige zeeschildpadden erin vastgestrikt,.
Gewoon wat naaigaren van katoen, dat lost later vanzelf op en tegen die tijd zit dat mos alweer vastgegroeid op het hout welliswaar.

Ik had eerder nog geproponeerd om het glas wat op te ruwen maar dat werd direct vd tafel geveegd, nu ik er echter wat meer over heb teruggedacht, had ik dat wel juist en heb me laten meenemen tijdens mijn enthiousasme.

Ik had het hier gewoon op de glazen achterwand zitten, hechte vanzelf

Geloof je niet meer, teveel geknoei in ruil gekregen😀

Mos hecht niet op glas. Glas heeft de vereiste structuur hier niet voor. Zelfs op gladde stenen hecht het vaak voor geen meter.

Hout is poreus, waardoor mos goed hecht.

En lijmen?

Als het uitgroeit over het glas dan heeft het weer geen hechtingsoppervlak.

Ja idd. Krijg je allemaal losse slierten.

Ik weet wel dat iets met dit mij gaat lukken uiteindelijk, dat mos mag door een HMF aangezogen worde met evt positive bijeffecten.
Spons dus ff als ultimate medium ga ik over bezinnen.
1658839992731861685441.jpg
dit stuk zou ik nog bijna in ze geheel kunnen toepassen in een lido120 hierinbij
1658840231952161060292.jpg
dat pakt weer leuk zicht af
1658840311875497090552.jpg
het begon me om mos voor garnalen en nu denk nog maar slechts of ze zich ergens aan vast kunnen houden, dan is lava grid en lava stenen het volgend plan, het lijkt me esthetiescher.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan