Heeeel veel slakken


Yaantje_13

Well-known member
Lid geworden
27 december 2022
Berichten
253
Leeftijd
23
Hoi, ik ben nu dus een bak aan het indraaien maar ik zie opeens heelveel slakken en die zach ik 2 weken niet in dat opstart aquarium en nu opeens wel en ik zie ook heeel veel slakken poep in dat opstart aquarium en ik zie de slakken zelfs poepen en dat had ik nog nooit gezien maar ik denk dat het komt door het vele alg want er zit veel doorzichtig alg op mijn hout en er zit overall wel veel alg op zelfs op mijn. Sponsfilter en oo de bodem en hij draait pas 3 weken en ook is mijn hele Aquarium bruin van kleur hoe kan dit allemaal, en ik wil mijn betta er binnenkort inzetten maar kandar wel door al die omstandigheden en wat kan ik doen of welke dieren haalen al dat alg weg
 
Hoi, ik ben nu dus een bak aan het indraaien maar ik zie opeens heelveel slakken en die zach ik 2 weken niet in dat opstart aquarium en nu opeens wel en ik zie ook heeel veel slakken poep in dat opstart aquarium en ik zie de slakken zelfs poepen en dat had ik nog nooit gezien maar ik denk dat het komt door het vele alg want er zit veel doorzichtig alg op mijn hout en er zit overall wel veel alg op zelfs op mijn. Sponsfilter en oo de bodem en hij draait pas 3 weken en ook is mijn hele Aquarium bruin van kleur hoe kan dit allemaal, en ik wil mijn betta er binnenkort inzetten maar kandar wel door al die omstandigheden en wat kan ik doen of welke dieren haalen al dat alg weg
 

Bijlagen

  • 16745707827756460375076557262795.jpg
    16745707827756460375076557262795.jpg
    122.6 KB · Weergaven: 98
  • 16745707960621374860353390163594.jpg
    16745707960621374860353390163594.jpg
    82.7 KB · Weergaven: 96
  • 16745708092497441441477963904662.jpg
    16745708092497441441477963904662.jpg
    160.1 KB · Weergaven: 94
Hout kan in het begin een bruine kleur afgeven. Op hout wil ook nog weleens een wittige schimmel komen die geen kwaad kan. Ik zou de bak rustig laten indraaien en slakjes als het echt teveel worden uitvangen. Ik weet niet om welke soort het gaat.
 
Appelslakken zijn veel groter. Dit lijkt me een standaard slakje dat je veel ziet. Slakken leven niet heel land, dus als ze gaan vanzelf weer een keer dood. De vraag is hoeveel kindjes ze dan gemaakt hebben. Dat hangt weer af van hoeveel er te eten is. Meestal loopt het zo vanzelf niet uit de hand met de aantallen.

Mooi bak, trouwens!
 
bedankt , maar wanneer zou ik vissen kunnen toevoegen {betta} want ik zie best veel witte waas op mijn hout en heel veel alg en de spons filter is ook hellemaal bruin en welke slakken of vissen of garnalen kan ik toevoegen voor het verwijderen van alg ? en ik zag trouwens in mijn 60 liter bak een leeg slakkenhuisje liggen , hoe zou dit kunnen , de laatste tijd vind ik de huid of een dode garnaal want ik weet niet of de garnaal dood was of hij ging vervellen , en ik heb best wat nitriet en nitraat gemeten , en mijn test strips zijn op en mijn zak geld is ook op dus ik heb 30 procent water vererst en ik heb een dag voeren over geslagen
 
Leuk bakje. Vind het hĆØt heel goed dat je dit hier opschrijft:):)(y)
misschien kun je aan je ouders vragen of je klusjes kunt doen om zo je zakgeld tijdelijk iets te verhogen.

je moet wel geduld hebben hoor. Je wilt te snel gaan en dat is zonde van je zakcentjes.
Je hebt al wel een huid gezien van een garnaal? Zat deze er dan al in?
 
bedankt , maar wanneer zou ik vissen kunnen toevoegen {betta} want ik zie best veel witte waas op mijn hout en heel veel alg en de spons filter is ook hellemaal bruin en welke slakken of vissen of garnalen kan ik toevoegen voor het verwijderen van alg ? en ik zag trouwens in mijn 60 liter bak een leeg slakkenhuisje liggen , hoe zou dit kunnen , de laatste tijd vind ik de huid of een dode garnaal want ik weet niet of de garnaal dood was of hij ging vervellen , en ik heb best wat nitriet en nitraat gemeten , en mijn test strips zijn op en mijn zak geld is ook op dus ik heb 30 procent water vererst en ik heb een dag voeren over geslagen
Zolang je nog nitriet of NH3 meet moet je nog even wachten. Dat kan nog wel een of twee weken duren. Misschien dat je daarna alweer genoeg zakgeld hebt?
 
Iedereen moet genoeg zakgeld hebben om alles per instand te bewerkstelligen.
Jij kunt gewoon rustig kijken totdat het vanzelf goed komt, en daarvan leren.
Ff wachten nog met een betta maar in enkele weken heb jij een mooie bak.
 
Iedereen moet genoeg zakgeld hebben om alles per instand te bewerkstelligen.
Jij kunt gewoon rustig kijken totdat het vanzelf goed komt, en daarvan leren.
Ik had toch altijd wel een structureel zakgeld tekortšŸ˜œ
 
En ik alleen bij tijd en wijle in de guldenstijd maar toen hing er nog niet Overal een prijs aan.
 
Rustig wachten terwijl je staat te springen om te beginnen? Weet je wel hoe moelijk dat is?! Voordeel van meten is dat je bewezen ziet dat het echt nog te vroeg is. Nadeel van meten is dan weer dat het geld kost. Zo is er altijd wat.
Veel dingen kun je trouwens van marktplaats halen voor weinig. Scheelt een boel geld.
 
bedankt , maar wanneer zou ik vissen kunnen toevoegen {betta} want ik zie best veel witte waas op mijn hout en heel veel alg en de spons filter is ook hellemaal bruin en welke slakken of vissen of garnalen kan ik toevoegen voor het verwijderen van alg ? en ik zag trouwens in mijn 60 liter bak een leeg slakkenhuisje liggen , hoe zou dit kunnen , de laatste tijd vind ik de huid of een dode garnaal want ik weet niet of de garnaal dood was of hij ging vervellen , en ik heb best wat nitriet en nitraat gemeten , en mijn test strips zijn op en mijn zak geld is ook op dus ik heb 30 procent water vererst en ik heb een dag voeren over geslagen
Yaantje, vooral nog geen water verversen als je de bak aan het indraaien bent. Intussen kun je het water laten testen bij de LFS. En later kun je dan bijvoorbeeld japonica garnalen kiezen tegen de algen.
 
Daar gaar je zakgeld op aan best prijzige japonicagarnalen.
Gewoon ff w88 dan wordt je bak vanzelf ,mooi,.
Dat doet de natuur voor je, die heb jezelf in huis gehaald.
T gaat vanzelf hoor je hoeft niet zoveel erbij te kopen.
 
Bedankt voor alle info,
Ik heb bij 2 verschillende Aquariumspeciaal zaken mijn water laten testen en bijden zat klijn beetje nitrate en geen nitrite dus dat was goed en heb ik er ook gelijk een mooi super groot stuk hout gehaald en ik ga da klijnere bak langer indraaien tot dat de alg is verminderd en de kleur van het aquarium normaal is , maar dan moet wel mijn betta effe wachten totdat hij naar zijn nieuwe aquarium mag want dat wil ik wel een beetje snel doen want ik heb nu nog maar 1 Panda modderkruiper en ze zwemmen in groepjes dus ik vind het vest zielig voor die klijne , maar ja dan moet ik dus wachten,en ik heb nog nieuwe testen gehaald, en nog een vraag , Hebben panda modderkruipers heel hard steen nodif of kunnen ze wel zonder ? Want er is niet echt plek voor een mooi stuk steen
 

Terug
Bovenaan