Wat is er nieuw

Heeft iemand.....?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Miss Molly
  • Startdatum Startdatum
M

Miss Molly

Guest
Heeft iemand een idee wat dit is? Het is me verkocht als japonica garnaal, maar lijkt in de verste verte niet op de rest die ik kocht.

20150418_005119.jpg

Nee, da's geen Japonica 😉
Bijzonder exemplaar zeg.. lijkt bijna op een lege schaal.
Zal een soort glasgarnaal zijn neem ik aan..

Het is zeker geen lege schaal 🙂
In de winkel waren ze ervan overtuigd dat het een mannetje was omdat hij schaartjes heeft. Maar die theorie lijkt mij wat ver gezocht

Miss Molly zei:
Het is zeker geen lege schaal 🙂
In de winkel waren ze ervan overtuigd dat het een mannetje was omdat hij schaartjes heeft. Maar die theorie lijkt mij wat ver gezocht
Afgaande om de link van @Seabait hebben inderdaad alleen mannetjes glasgarnalen scharen/verlengde voorpoten.

Vrouwtjes hebben ook scharen zoals je op de eerste foto van de link kunt zien,alleen wat minder groot/lang.

Ja worden flinke en echte rovers!

Seabait zei:
Vrouwtjes hebben ook scharen zoals je op de eerste foto van de link kunt zien,alleen wat minder groot/lang.

Ja worden flinke en echte rovers!

🙁

Daar gaat mijn plan om Crystal Reds te nemen

De dierenwinkel is van mening dat het gewoon een Japonica is. Ik heb deze foto daar ook laten zien.
En (voorlopig) heb ik alleen deze bak staan, dus overzetten in een andere bak is ook geen mogelijkheid.

Nu ben ik die keer wel door iemand anders geholpen, en die klonk een stuk minder aquarum . Maar ik ben zelf ook nog maar net begonnen, dus tja...

Ik meen dat Macrobrachiums solitair te houden waren, of ben ik nu abuis?

~ Ivo

Weet het niet zeker maar volgens mij zijn alle garnalensoorten wel groepsdieren.
Enkel de mannetjes van deze soort kunnen onderling weleens knokken.

Ze lusten hun eigen nakweek dus die van de crs zijn dan ook niet veilig en is het geen ideale combinatie idd.

Mascha&Ivo zei:
Ik meen dat Macrobrachiums solitair te houden waren, of ben ik nu abuis?

~ Ivo

Lees ik ook zo her en der.. solitair of een klein groepje, wat er van waar is weet ik niet.

Wel even omschakelen voor Miss Molly..
Van een kleurrijke bak met Crystals naar een stelletje rovers 😉
Zou je zomaar een leuke uitdaging in kunnen zien..
Speciaal bakkie met een klein groepje glasgarnalen, en even zoeken naar wat daar eventueel nog bij kan.

Hij jaagt nu in ieder geval nog niet op het meegelifte vuurtje.....

Ik wilde express japonica's omdat t geen jagers zijn en alleen maar schoonmakers.
Denk je alle research goed gedaan te hebben.... typisch geval van: Heb ik weer... 🙁

Als jou iets is onder de verkeerde naam heb je er alle reden toe het diertje terug te brengen en te ruilen.
Wil een medewerker hier niet aan meewerken vraag je naar de eigenaar. Je zou verwachten dat die wel doorheeft beter een klant tevreden te houden.

~ Ivo

Eens met wat Ivo aangeeft,is gewoon je recht als consument (zelfs met een garnaal! 😉 )

Zijn op de regel uitzonderingen maar ook met Japonica's zijn er ervaringen dat ze kleinere garnalen durven pakken en zelfs kleine visjes.

Seabait zei:
Eens met wat Ivo aangeeft,is gewoon je recht als consument (zelfs met een garnaal! 😉 )

Zijn op de regel uitzonderingen maar ook met Japonica's zijn er ervaringen dat ze kleinere garnalen durven pakken en zelfs kleine visjes.

Een kijken of ik morgen vroeg genoeg thuis ben om er nog heen te rijden dan. Gaat me vast weer meer kosten als de benzinekosten hahaha 😉

Dat van die Japonica's heb ik ook gelezen, maar die kans lijkt echt heel erg klein te zijn als ik het zo hier op t forum lees.
Ik denk ook dat er altijd wel een risico is dat er wel eens wat gebeurt. Maar ik den dat het met Meneer Glasgarnaal vragen om ellende is.

Ik weet niet hoeveel mensen de combinatie hebben ivm kansberekening maar staan verschillende topics in dit subforum van voorbeelden.

Ze moeten gewoon hun fout toegeven en oplossen in de winkel.
Geen Japonica maar een Macrodinges,is ook geen mannetje maar een vrouwtje ook nog om precies te zijn!

Misschien eerst maar eens kijken of ik binnenkort met een klein groepje CR's kan beginnen en kijken hoe het gaat met de Japonica's. Het was al mijn bedoeling om deze over een half jaartje ofzo een grotere bak te nemen met tropische visjes en ze daar in te doen.

even aankijken dus, eerst maar eens het macromonster terug naar de winkel zien te krijgen.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan