Je hebt het ook al op MAJA staan zie ik. Misschien dat daar iemand het weet.
Ik zou de slakken eruit halen zoals mark al zegt en het anders gewoon proberen.
Ik zou de slakken eruit halen zoals mark al zegt en het anders gewoon proberen.
Je bent aan het panieken..Mir81 zei:Maar er zitten in ieder geval 4 slakken in de bak, moeten die er dan (tijdelijk) uit??? Waar ga ik die laten???
kellemes zei:Opstartwormen niets mee doen, gaan vanzelf weg.. nogmaals, je voeding/onderhoud even strak aanhalen.
Ik ken jouw bak niet maar in een ruim beplante bak, die al een tijdje staat, hoef je in principe niet/nauwelijks te voeren, ook garnalen niet. Tenzij je wilt dat ze snel groeien, of als je een kale bak hebt, ofwel een grote populatie garnalen.Mir81 zei:Ik ga ze niet meer voeren, pas als de garnalen er volgende week zijn.

kellemes zei:Ik ken jouw bak niet maar in een ruim beplante bak, die al een tijdje staat, hoef je in principe niet/nauwelijks te voeren, ook garnalen niet. Tenzij je wilt dat ze snel groeien, of als je een kale bak hebt, ofwel een grote populatie garnalen.Mir81 zei:Ik ga ze niet meer voeren, pas als de garnalen er volgende week zijn.
Garnalen vinden heel veel meer voeding in een aquarium als je denkt en ziet.
Hou dat in je achterhoofd de komende weken..
Dank je wel! Ik ben aan het opstarten (50cm zie linkje naar fotoalbum), draai nu 3 weken met wat kleine appelslakjes en volgende week komen de garnaaltjes. Aks die gesetteld zijn komen de visjes. Heb vandaag nog 3 planten er bij gekocht, vrijdag gaat ie nog een keer verandert worden en dan blijf ik er vanaf. Ik zal zeer behoudend zijn met voeren, beloofd!!kellemes zei:Ik ken jouw bak niet maar in een ruim beplante bak, die al een tijdje staat, hoef je in principe niet/nauwelijks te voeren, ook garnalen niet. Tenzij je wilt dat ze snel groeien, of als je een kale bak hebt, ofwel een grote populatie garnalen.Mir81 zei:Ik ga ze niet meer voeren, pas als de garnalen er volgende week zijn.
Garnalen vinden heel veel meer voeding in een aquarium als je denkt en ziet.
Hou dat in je achterhoofd de komende weken..
Mir81 zei:Ok ik adem weer even rustig in en uit... Dank voor het luisterend oor, meedenken en kalmeren.
![]()
Ik ben beetje moe van een druk (maar wel gezellig en lief) klein jongetje, veel gewerkt en man al ruim een maand van huis (werk), dus ik kan er echt even geen gekke dingen bij hebben...
![]()

Ik begrijp je helemaal!! 😀kellemes zei:Mir81 zei:Ok ik adem weer even rustig in en uit... Dank voor het luisterend oor, meedenken en kalmeren.
![]()
Ik ben beetje moe van een druk (maar wel gezellig en lief) klein jongetje, veel gewerkt en man al ruim een maand van huis (werk), dus ik kan er echt even geen gekke dingen bij hebben...
![]()
Snap je volkomen.. mijn 2 jochies hebben deze week vakantie en tot nu toe is elke dag voor mijn vrouw en ik zeer tot extreem pittig![]()
Ik hou zielsveel van ze maar zou ze soms met alle gemak achter het behang willen plakken 😉
Dagelijks meerdere malen..
Strekte![]()
Grappig, zit toevallig voor zaterdag in de planning 😉Mir81 zei:Dagje Monkey Town oid doet wonderen! Kunnen ze zich lekker uitleven! ;-)
kellemes zei:Mir81 zei:Ok ik adem weer even rustig in en uit... Dank voor het luisterend oor, meedenken en kalmeren.
![]()
![]()
Snap je volkomen.. mijn 2 jochies hebben deze week vakantie en tot nu toe is elke dag voor mijn vrouw en ik zeer tot extreem pittig![]()
Ik hou zielsveel van ze maar zou ze soms met alle gemak achter het behang willen plakken 😉
Dagelijks meerdere malen..
Strekte![]()
Verbaasd mij ook hoor.. mijn moeder kwam uit een nest van 15.Bertus zei:Kan je nagaan, wij waren tuis met z,n 10 nen.
2 ouders 8 KINDEREN, 2 x een oorlog.
Zouden die een stress gehad hebben?
kellemes zei:Verbaasd mij ook hoor.. mijn moeder kwam uit een nest van 15.Bertus zei:Kan je nagaan, wij waren tuis met z,n 10 nen.
2 ouders 8 KINDEREN, 2 x een oorlog.
Zouden die een stress gehad hebben?
Maar destijds had men wel een heel ander idee over opvoeding met name.
Vrij streng en strak.. en hoe strakker je het grut houdt.. hoe meer het in het gareel loopt 😉
Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.