Heel veel vuurgarnalen


webkoala

New member
Lid geworden
28 april 2022
Berichten
1
Leeftijd
42
Goedemiddag!

Ik ben sinds maart begonnen met de mooie hobby van het hebben van een aquarium en beleef er erg veel plezier aan.

In mijn ~60L bak heb ik nu 4 zebra's en 6 Chinese Danio's en.... ruim 100 vuurgarnalen.
Daar gaat dus mijn vraag over. Ik ben begonnen met 8 garnaaltjes uit de winkel. Ongeveer een anderhalve maand geleden zag ik tot mijn grote vreugde ineens hele kleintjes erbij zwemmen.
Meteen een beschermkap gekocht voor mijn filter :) maar nu zijn het er wel heel veel en ben ik bang dat mijn bak een beetje ontploft want inmiddels zijn het er zeker meer dan 100.
Ze beginnen nu ook mijn planten op te eten, ik heb gelezen dat ze na 3 maanden geslachtsrijp zijn dus dan wordt het helemaal feest..

Eigenlijk wil ik ze graag weer naar een normalere hoeveelheid downsizen. Wat kan ik het beste doen?

Verder is dit ook een verkapte oproep voor mensen die nog vuurgarnalen willen hebben, ik heb er dus zat en als ze naar een mede-hobbyist gaan dan ben ik daar alleen maar blij mee (uiteraard voor gratis, moet je ze wel zelf komen vangen) Ik woon in Vleuten nabij Utrecht.
 
Tja ze kweken snel maar 100 op 60 liter valt best mee hoor en die heb ik vaak al in een 30 liter. Veel vissen zullen de kleintjes wel eten dus ik denk dat een aantal al sneuvelt.
 
Ik wil ze graag! Stuur je een bericht.

Verder kunnen er best veel in je aquarium voor het een probleem word.
 

Terug
Bovenaan