Hele dikke sluierstaart rechtop


Björn P

New member
Lid geworden
25 april 2022
Berichten
4
Leeftijd
49
Hi. Mijn sluierstaart van 11 jaar oud is in de loop der tijd heel erg dik geworden. Maar dat ging altijd goed. Hij was heel actief. Maar nu sinds een paar weken zwemt hij niet meer en kan alleen nog maar rechtop blijven. Hij eet ook niet meer. Echt zielig. Wie weet wat ik kan doen?
1776B415-2F3E-4457-84FD-236F655FBDEA.jpeg
 
Ja ik ben geen expert maar als hij niet meer zwemt dan zou ik overwegen om hem te helpen ook gelet op de leeftijd al. Maar ik zou even experts hier afwachten.
 
Ik denk dat je zelf al weet wat het beste is voor de vis. Ik zou kiezen voor euthanasie via kruidnagelolie. Succes ermee. :)
 
Laatst bewerkt:
Kruidnagelolie is een goede optie en als dit al weken aanhoudt dan is er denk ik geen uitzicht meer voor de vis.
 
Dankjullie wel voor de reacties. Ik had gehoopt dat hij er weer bovenop zou komen, in het verleden had hij ook wel eens dingen, maar dan ging het later weer goed. Het gekke is dat hij er wel nog goed uitziet (behalve dan dat hij achterlijk dik is). Enfin, dit is ook zielig; ik denk idd dat ik hem beter ‘in kan laten slapen’. Zal dat doen. 😢
 
Heel veel sterkte na zoveel jaren.
 
Ja. Dankje. Ik vind het best wel erg. Het was ooit een vis van m’n toen 4-jarige dochter, maar het werden natuurlijk al snel papa’s vissen (na 10 minuten)… Verdrietig
 
Ja inderdaad triest Bjorn maar goed van ieder huisdier moeten we eens afscheid nemen. Als dit het beste voor de vis is dan kun je eigenlijk niet anders maar moeilijk zal het na zoveel jaren zeker zijn.
 
Altijd denken in het belang van een dier, ook al is het moeilijk.

Soms is geen andere keuze de beste keuze.
 

Terug
Bovenaan