Hele dunne vrouwen guppen normaal?


het meest dunne vrouwtje ligt in middels op de bodem, op haar rug, haar vinnen bewegen nog wat, maar dit ziet er niet goed uit en het liefst haal ik haar uit haar lijden. :(
 
Jij moet dat inschatten maar als je denkt dat ze lijdt dan is dat de beste keus ondanks het vervelend is. Je kan de vis een klap geven of kruidnagelolie gebruiken.
 
Stukje eigen ervaring. Vissen kunnen best goed tegen transport. Ik heb zelf bv visjes royaal 100 km verderop gehaald bij een particulier, van deur tot deur denk ik al gauw 2 uur met de trein en het naar huis lopen erbij.
Met de trein. Visjes in yoghurtemmertjes en die emmertjes weer in een koelbox. Emmertjes vastgezet tussen opgerolde handdoeken. Liep ik dan voorzichtig met een knal oranje jaren 70 koelbox over het perron LOL

Deze visjes waren niet eens verpakt in een zak afgevuld met zuurstof zoals ze meestal doen voor transport.

Natuurlijk geen strak plan als het 30 graden is. Maar op zich is transport op deze manier goed te doen.
Er is bv jaarlijks een grote beurs (https://www.vivariumbeurs.nl/), mensen nemen vissen mee naar alle windstreken. Vissen in plastic zakken die afgevuld worden met zuurstof.

Misschien zit er bij jou in de buurt wel een goede speciaalzaak en vind je het ook leuk om daar eens rond te lopen. Wellicht iets voor de toekomst?

Ik zie het voor me… wij hadden vroeger ook zo'n koelbox. :)

Moraal van het verhaal: je moet ook (een beetje) geluk hebben.
 
weer eentje die constant naar de bodem zakt en niet meer echt stevig kan zwemmen, en dit op dag 4 nadat ik dus op maandag begonnen ben met Dactycid.
Beetje moedeloos, en soms vraag ik me af wat doe ik fout.
 
Ik vind niet dat jij iets verkeerd doet.
Mijns inziens komt het door de uberzwakke guppen die we uit de winkel kopen.
Ben 2 jaar aan het kloten geweest om weer een redelijke guppenpopulatie te verkrijgen, steeds maar nieuwe halen, het is al beter als we een nestje jongen kunnen overhouden aangepast aan de aquariumomstandigheden ter plaatse.
Daar in de kwekerijen groeien ze veelal op in antibiotica.
 
Had ik ze eindelijk prima, toen dacht ik aan wat bloedverversing, 6 ook al opvallend magere goudgupvrouwtjes bijgezet..
6 voor een tientje dacht ik op het moment in de winkel overtuigd.
Maarja die had ik beter nog even 6 maanden in quarantaine moeten nemen want dan na het inzetten werdt de hele populatie weer eens gedecimeerd.
En dat is inderdaad ook om ahw moedeloos van te worden.
Maar we willen guppen toch, er zijn ook aquaexposities, vivaria utrecht oa daar is nog wel eens wat gunstigs op de tafels te vinden, al ga je er eenmalig naartoe , verwacht ik dat de ogen beopendt worden.
 
@Watervrouw

Wat vervelend om te lezen dat je zoveel pech hebt.!!

Laat ik vooropstellen dat je niks fout doet. Maar als oud agrariër wil ik je mijn visie geven.

Je geeft medicatie waarvan je eigenlijk niet weet of het werkt omdat jij en de LFS dat niet weten. Als oud agrariër had ik ook weleens wat onder de dieren maar door observatie wist ik vaak al wat het was en kon ik gericht handel en anders liet ik de dierenarts komen voor advies.

Mijn advies is eigenlijk misschien wel hard voor sommigen, kan, maar ik zou gewoon opnieuw beginnen en deze vissen mee stoppen. En dan even met actieve kool filteren. En een week - 10 dagen geen vissen. Daarna een waterwissel.

En vervolgens zou ik eerst goed kijken naar welke vissen ik dan kies, goed controleren hoe de vissen zijn bij de LFS.

Nieuwe ronde - nieuwe kansen.
 
Eens kijken op tweedehands sites bij private kwekers. Guppen worden er heel vaak aangeboden, kijk vervolgens eens bij de recensies en beoordelingen. Meestal kan je daaruit opmaken of deze mensen zieke of gezonde guppen verkopen. Ik ken iemand die guppen kweekt en af en toe verkoopt en die heeft nooit iets van ziektes onder haar populatie.

Over het transport: ik heb mijn vissen 163 km vervoerd in gewoon een koelbox. Die diertjes kunnen daar perfect tegen!
 
Over het transport: ik heb mijn vissen 163 km vervoerd in gewoon een koelbox. Die diertjes kunnen daar perfect tegen!
Los in de koelbox was mij ook geadviseerd. Ik durfde dat echter niet aan omdat ik niet wist wat er in de loop van de jaren in de koelbox had gezeten.
De kleine Heterandria formosa zijn per 3-4 in zo'n emmertje gegaan en met die kleine smurfjes ging ook dat heel goed. Maar een koelbox vind ik dus ook ideaal om vis te vervoeren.
Ook als er bv vis wordt gekocht in een speciaalzaak waar de zakken zijn afgevuld met zuurstof. Geen sterke temperatuurswisselingen tijdens transport naar huis.
 
Los in de koelbox was mij ook geadviseerd. Ik durfde dat echter niet aan omdat ik niet wist wat er in de loop van de jaren in de koelbox had gezeten.
De kleine Heterandria formosa zijn per 3-4 in zo'n emmertje gegaan en met die kleine smurfjes ging ook dat heel goed. Maar een koelbox vind ik dus ook ideaal om vis te vervoeren.
Ook als er bv vis wordt gekocht in een speciaalzaak waar de zakken zijn afgevuld met zuurstof. Geen sterke temperatuurswisselingen tijdens transport naar huis.
Voor de duidelijkheid= mijn vissen zaten wel in een gesloten emmertje, maar die koelbox (zonder koelelementen) deden het wel goed!
 
Ik wil iedereen bedanken voor het meeleven, maar geen denken aan mijn hoofd, om het op te geven en opnieuw te starten.
Ook deze visjes zijn mijn huisdieren.
Allemaal een fijn weekend gewenst.
 
Ik vind niet dat jij iets verkeerd doet.
Mijns inziens komt het door de uberzwakke guppen die we uit de winkel kopen.
Ben 2 jaar aan het kloten geweest om weer een redelijke guppenpopulatie te verkrijgen, steeds maar nieuwe halen, het is al beter als we een nestje jongen kunnen overhouden aangepast aan de aquariumomstandigheden ter plaatse.
Daar in de kwekerijen groeien ze veelal op in antibiotica.
Dat is eigenlijk een beetje mijn hoop, op een eigen geboorte/populatie en dan komt er geen vreemde meer bij uit de winkel, tenzij van een particulier
 
@Watervrouw

Wat vervelend om te lezen dat je zoveel pech hebt.!!

Laat ik vooropstellen dat je niks fout doet. Maar als oud agrariër wil ik je mijn visie geven.

Je geeft medicatie waarvan je eigenlijk niet weet of het werkt omdat jij en de LFS dat niet weten. Als oud agrariër had ik ook weleens wat onder de dieren maar door observatie wist ik vaak al wat het was en kon ik gericht handel en anders liet ik de dierenarts komen voor advies.

Mijn advies is eigenlijk misschien wel hard voor sommigen, kan, maar ik zou gewoon opnieuw beginnen en deze vissen mee stoppen. En dan even met actieve kool filteren. En een week - 10 dagen geen vissen. Daarna een waterwissel.

En vervolgens zou ik eerst goed kijken naar welke vissen ik dan kies, goed controleren hoe de vissen zijn bij de LFS.

Nieuwe ronde - nieuwe kansen.
Je bent gewoon eerlijk Frieslan, en dat waardeer ik, en je hebt ook gelijk wat het medicijn betreft, het was maar een gok, of ik het over 14 dag nog herhaal weet ik niet met zekerheid, tja ik moet gewoon nog veel leren, en pech hebben hoort daar ook bij geloof ik.
 
Je bent gewoon eerlijk Frieslan, en dat waardeer ik, en je hebt ook gelijk wat het medicijn betreft, het was maar een gok, of ik het over 14 dag nog herhaal weet ik niet met zekerheid, tja ik moet gewoon nog veel leren, en pech hebben hoort daar ook bij geloof ik.
Ik vergelijk het even met onze vorige hond. Die had iets waarvoor ik 2 x naar de DAP ben geweest. Ik kreeg daarna voor hem nog prednison mee maar dat mocht niet baten. Het ging steeds slechter.

De enige keuze die ik toen al gauw genoeg maakte was hem in te laten slapen. Was moeilijk maar het beste voor hem met 5,5 jaar.

Soms moet je hard zijn voor jezelf maar doen wat de beste keuze is.
 
Misschien heeft expert @stanovic een tip waar je in de buurt gezonde Guppen kunt kopen.
bedankt voor het mee denken, maar voorlopig hou ik het bij de guppen die ik heb, ik probeer positief te blijven, en wie weet kan ik over een tijdje wel vol trots mijn guppen club laten zien, die door nieuwe geboorte zijn ontstaan, wellicht een hoop die niet reëel is, maar laat mij maar in die waan, ik geloof erin.
 
Als je maar wat jonkies eruit krijgt dan ben je alweer een stap verder,
Dan worden ze een club en later veel leuke kleurtjes eruit.
Succes jij.
 
Vissen kunnen best goed tegen transport
Absoluut. Mensen zijn vaak te voorzichtig en dat terwijl de vissen meer kunnen hebben dan men denkt.
En een goede aquariumboer heeft daar ook geen enkel probleem mee.
Oh, zekers... Zet mij maar ergens waar ze vissen hebben en ik ben de hele dag zoet...
 
het laatste, dunne guppie vrouwtje, begint nu ook tekenen van heen gaan te vertonen:confused:

waarna Ik nog 2 gezonde vrouwen guppen op 3 mannetjes over hou.
Ik hoop dat dit nog wat kan worden, want deze samenstelling is toch totaal niet ideaal ?
 
Nee, dat niet.
Maar ik zou de zaken eerst maar eens een beetje afwachten.
 
Nee, dat niet.
Maar ik zou de zaken eerst maar eens een beetje afwachten.
Dankje wel , doet me goed het overgebleven deel doet het super, en het aquarium met plantjes staat er verder heel goed bij.
 
even wat foto's
 

Bijlagen

  • IMG_2533.JPG
    IMG_2533.JPG
    386.9 KB · Weergaven: 51
  • IMG_2537.JPG
    IMG_2537.JPG
    363.6 KB · Weergaven: 50
  • IMG_2538.JPG
    IMG_2538.JPG
    402.7 KB · Weergaven: 45
Ja dat ziet er inderdaad niet verkeerd uit.
Maar ik zou de boel nu eerst maar even afwachten.
Als je de boel nu onder controle hebt geef je daarmee het systeem tot rust te komen en als het nog niet in orde blijkt te hebben moet er waarschijnlijk nog van alles gebeuren.
In beide gevallen is een extra vis erbij wellicht niet wenselijk.

Natuurlijk is het beter van wel, maar dan moeten die mannetjes guppen maar effe op hun guppetanden bijten.
 
Ja dat ziet er inderdaad niet verkeerd uit.
Maar ik zou de boel nu eerst maar even afwachten.
Als je de boel nu onder controle hebt geef je daarmee het systeem tot rust te komen en als het nog niet in orde blijkt te hebben moet er waarschijnlijk nog van alles gebeuren.
In beide gevallen is een extra vis erbij wellicht niet wenselijk.

Natuurlijk is het beter van wel, maar dan moeten die mannetjes guppen maar effe op hun guppetanden bijten.
Ik hoop dat je gelijk hebt, jij bent een guppen kenner, ik niet maar dan hoop ik toch echt dat ze de Queen der guppen niet de dood in drijven, want dat lees ik zoveel op internet :confused:
 

Bijlagen

  • IMG_2535.JPG
    IMG_2535.JPG
    239.6 KB · Weergaven: 48

Terug
Bovenaan