Wat is er nieuw

Hele kleine rottige vervelende nauwelijks zichtbare mini-slakjes.

• Onderwerp starter Onderwerp starter Unleazhed
  • Startdatum Startdatum
U

Unleazhed

Guest
Geen idee wat voor slakjes dit zijn, maar ik krijg ze er met geen mogelijkheid uit. Ik heb ze ooit gratis gekregen bij een waterpest plantje.
Zelfs mijn slakkenetendeslaketendeslaketen-eter beginnen er niet aan te peuzelen. Op komkommer komen ze ook niet af. De slimmeriken.

Deze kleine mormels vermenigvuldigen zich als konijnen en vrijwel iedere ochtend kan ik er weer +/- 50 van het glas schrapen.
Om over de achterwand, de takjes en de blaadjes maar te zwijgen.

Nu vind ik een paar slakjes helemaal geen probleem, maar mijn bak lijkt nu eerder op een slakkenhotel en daar pas ik voor.
Qua voeren ben ik beheerst, ik voer eenmaal daags wat vlokjes voor de bovenlaag-visjes en enkele tabletjes voor de bodembewoners.
Ik heb mijn visjes goed opgevoed, ze eten hun eten altijd netjes op.

Ik heb me er inmiddels bij neergelegd dat ik voor altijd met ze opgescheept zal zitten, vandaar dat ik graag zou willen weten welke naam ze dragen,
dit maakt het communiceren ook wat makkelijker.

Alvast bedankt!

* Hier zie je er wel een paar zitten op de takjes en de blaadjes, ze doen nu net alsof ze met heel weinig zijn.

Bekijk media item 1773
Bekijk media item 1774

Ik weet het niet helemaal zeker maar lijken mij posthoornslakjes.

Als je er vanaf wilt kun je Flubenol gebruiken. Kost bijna niets en als je dit een aantal keer doet ben je er zo vanaf.

Anatome helena slakken wellicht aanschaffen. Ze eten slakken en ze zijn mooi om te zien vind ik.

Lijken mij ook Posthoorntjes toe. Leg er eens een plak komkommer in en als ze daarop zitten kun je ze zo afzuigen.

Komkommer -> Werkt niet.
Anatome helena -> Werken helemaal niet.

Die slakkenetendeslaketendeslaketen-eters van mij teren gewoon doodleuk op mijn zak, ooit aangeschaft om ze aan het werk te zetten maar functioneren? Ho maar.
Ja, ze leggen soms twee hele centimeters per dag af, kijken af toe wat om hun heen om vervolgens weer een hele week te tukken. In ieder geval liever lui dan moe.
Sterker nog, een paar zijn volgens mij reeds op vakantie gegaan want die heb ik al een tijdje niet gezien.

Op komkommer zijn die kleintjes ook niet dol. Een enkeling waagt zich eraan, maar ik neem de moeite niet eens om die te vangen.
Ik ga het eens proberen met kaviaar, biefstuk en champagne. Misschien vinden ze dat wel lekker.

Bedankt voor het meedenken! Weet niet of dit de slakkensoorten zijn die jullie benoemen, ze blijven echt minuscuul klein.

Toch ben je wel bezig geweest op de goede manier. Namelijk er elke dag slakken uitvissen. Zelf heb ik ze ook gehad en op die manier het slakken bestand onder de knie gekregen. Het vergt inderdaad volhouden! Methode twee is hierboven al aangegeven. Anatome Helena's! Deze maken uiteindelijk ook korte metten met je probleem. Een stuk of 5 in je bak is een oplossing. Ze zullen als de slakken op zijn mee gaan eten met de pot en vormen geen probleem in je bak. Ze lusten overigens elkaar ook...

Lijken mij idd ook posthoornslakjes.
Leg je visnet in het water met een stukje komkommer in. Daar komen ze op zitten.
Haal dan het visnet eruit, en weg zijn de slakken. Herhaal tot de slaken weg zijn.

Hij verteld dat ze er niet op gaan. kom jij weer met komkommer.

Moet je ook even de tijd geven he. Wil niet zeggen dat ze er binnen een paar uur op zitten.

deze.

Bijlagen

• 9 komkommers..png
    9 komkommers..png
    29.9 KB · Weergaven: 140
Je mag ze altijd op vakantie sturen richting mijn bakken hoor, gratis bodemverzorging.

Ik heb zelf de ervaring dat een sperzieboon ook slakken aantrekt en eigenlijk net zo werkt als komkommer. Ik koop een potje in de supermarkt en speol die goed af en dan gaat zo n boon erin en dan vliegen de slakken erop af.

Alle gekookte groente.
Potje sperciebonen, is hier te weinig.
Wordt dan een emmer vol.

neem ik er een spitskool bij.

Ik bedoelde ook meer om de slakken mee te lokken bij de TS Bertus😉

Nou, heb vanmorgen weer gewisseld.
Komkommer vol met slakken er uit, in de slakkenbak, honderden.
Nieuwe komkommer er in. . zitten er toch een hoop in.
gooi ik ze hier in. links instroom, dat loopt naar rechts.
zelfbouw.
Afbeelding024.jpg~c100.jpg

Helena's veroorzaken een ander probleem....Ze blijven JAREN leven, in een bak zonder slakken en als je ze al een jaar niet mer gezien hebt en je koopt dan een paar moie nieuwe slakken, PING... daar zijn de helena's weer en ze vreten dan in no time je mooie nieuwe slakken op om vervolgens weer te verdwijnen.
Wat wel echt werkt tegen ELKE slakkensoort, is een slakkenval van SERA, is instelbaar op de maat slak en als je daar een tablet met spirulina in doet dan vang je ze er zo uit, uitzondering, zoals altijd overal, is weer die (*&^%^&** Helena's, die kruipen er NIET in.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan