Helemaal geen voeding geven


S

schildpad

Guest
hallo,

Ik heb voeding gegeven en zal dit er moeten uitzuigen omdat het praktisch niet gegeten wordt.
Ze eten van het hout, mos, drijfplantjes, stenen, zand, filterspons, ... kortom alles behalve de gekochte voeding.

Als ik niets voeding geef, zou dat niet beter voor het aquarium zijn? Maar daarom ook beter voor de garnaal?
Ik wil wel eens stukje komkommer met draad er in hangen en wat bladeren, maar die pellets lijken me toch enorm overrated.
 
Alle planten en dieren zij afhankelijk van voeding, maar hoeveel ligt aan het aantal dieren, een pallet kan helemaal uit elkaar vallen en door de bak heen gaan waar ze vaak nog een tijd van kunnen eten, dus dat is even aankijken hoeveel en hoe vaak je moet voeren.
 
Wat je ook kan doen is wat gedroogde bladeren (brandnetel, beukenblad, moerbeiblad, vijgenboomblad, frambozenblad, cattappablad, walnootblad) in je bak doen, daar eten ze ook van en belast je bak niet en is een heel natuurlijke voedselbron
 
Maar zijn komkommer en catappa bladeren dan op zich niet voldoende? De pellets liggen uit elkaar gevallen stil op de bodem. Daar komkommer en blad toch geen residu achterlaat.

Ik geef wel toe iets teveel gegeven te hebben, 5 pellets terwijl 1 wel genoeg had geweest. Hoe dan ook vind ik het niet proper als ze het links laten liggen.

Ok Nicolinetje, thanks :) las je reactie later.
 
Ik zou zeker ook iets van een goed droogvoer bijvoeren. Is belangrijk voor de vitamines en mineralen. Als ze het niet eten zou ik een andere variant proberen. Er is keuze genoeg aan compleeg garnalenvoer. Bij mij worden bijvoorveeld voersticks een stuk beter gegeten dan pallets.
 
Goed voer geven is essentieel en je moet wel oppassen dat je niet teveel geeft want dat kan je water weer teveel belasten. Daarnaast kun je prima een blad geven of een stukje komkommer of sperzieboon bijvoorbeeld.
 
Komkommer krijgt hier weinig aandacht.
1 algentabje gegeven en daar is quasi heel de kolonie rond verzameld nu.

They are so cute!!! Ik kan haast niet wachten om een taiwan bee of crystal red te kweken. Maar weet niet goed welke te kiezen.
 
Die mini japonicas of malawa, ik weet het niet hehe.
Maar sowieso komen ze in een apart bakje.
Het aque virus is een beetje hardnekkig overgeslagen hier :D
 
Ok, in een apart bakje is een ander verhaal maar je moet wel goed kijken welke waarden je nieuwe garnalen wensen en waarop ze zijn gekweekt.
 
Ik heb ze eens schildpaddenvoer gegeven. Pudding van schaaldieren, vis, rundslever en runderhart. Tjonge, gulzigaards. De hele kolonie er rond en tot het laatste opgegeten. :)
Weet niet of dit geschikt is, maar ze lusten het wel heel graag.

Een spinaziblaadje kreeg maar weinig aandacht.
 
Probeer er een voedingschema op na te houden.
Ik voer de garnalen bakken op maandag woensdag en vrijdag verder niets.
Het voer dat ik geef bestaat uit shrimp forever en bladeren.

Voer nóóit teveel als ze er niet opaf komen haal het dan meteen weer na 5 minuten uit de bak.
Herhaal dit tot ze er van gaan eten.

Komkommer geef ik ze niet aangezien daar geen voedingswaarde in zit en het water alleen vervuild.
 
Thanks Danny. Ze zitten meestal op de spons of hout. Ik moet maar een pelletje geven later erna weer uitzuigen omdat het praktisch geen aandacht krijgt...
Ik heb er nu zachtgekookte boerenkool in hangen en dat krijgt dan weer wel aandacht :)
 

Terug
Bovenaan