Wat is er nieuw

Helena sterfte

• Onderwerp starter Onderwerp starter LiTho96
  • Startdatum Startdatum
L

LiTho96

Guest
Hallo!

Onze bak van 30 liter draait nu 10 weken.
De waterwaardes zijn stabiel.
We hebben er al 5 weken Helena's in zitten, wat tot afgelopen week prima ging. Nu ineens komen de lijfjes uit de schelp drijven? Van alle 3 in 1 week :|
Kan het zijn dat er niet genoeg voor ze te eten was? Of heeft iemand een mogelijk idee waarom deze slakjes het niet overleefd hebben?

(vissen : 6 Platy's en 6 rode neus zalmen)

Groetjes Lianne

Nitraat 10
Nitriet 0
PH 6,8
KH 6
GH 7
C12 0

Helena,s eten slakken.
Geen slakken ,gaan ze dood.

Zie dat het om de 60 cm gaat,, Ken net!!!

Oke. Dankjewel voor het antwoord op mijn vraag.

Helena,s zijn er voor om overschot aan slakken op te ruimen.

Bertus zei:
Helena,s eten slakken.
Geen slakken ,gaan ze dood.

Bakje is ook te klein, he, voor die vissen..

Niet zozeer hoor. Helena's kunnen ook wel overleven zonder slakken, ze eten ook wel visvoer en dood materiaal (Planten/vissen).

We hadden de helena's er ook ingezet om de slakken op te ruimen en dat hebben ze gedaan.
Ze aten inderdaad ook wel van het visvoer en dode plantenblaadjes.

Kan er dan nog een andere oorzaak zijn?

Weet ik zo niet, meestal hebben ze eieren gelegt, voor de nieuwe generatie.

LiTho96 zei:
We hadden de helena's er ook ingezet om de slakken op te ruimen en dat hebben ze gedaan.
Ze aten inderdaad ook wel van het visvoer en dode plantenblaadjes.

Kan er dan nog een andere oorzaak zijn?

Heb je pas nieuwe planten gekocht toevallig?

Ja wie weet,meestal overleven gewone slakken dat wel maar helena's zijn over het algemeen toch wel wat gevoeliger voor stofjes.
Ben benieuwd.

Ja hebben inderdaad twee weken geleden nieuw mos gekocht, maar dat komt uit een draaiend aquarium.
Ik heb het wel met lijm van APO op de steen geplakt, misschien is dat niet goed voor de slak?

Mos zal het niet zijn dan.
Neem aan dat de lijm geschikt voor de bewoners moet zijn maar heb er geen ervaring mee.

Tja lastig om nu zo te achterhalen wat de oorzaak is.
Die lijm van de APO zou de oorzaak normaal niet mogen zin.

Voor mij ook een raadsel.... ik kan ook geen A. Helena�s houden, heb al meerdere keren geprobeerd. De enig uitleg die ik aan de sterfte zou kunnen aan geven is het regenwater! Misschien zit er een stof in die deze slakken niet verdragen. Andere slakken en garnalen zijn er wel tegen bestand. Maak je ook gebruik van deels regenwater?

Tja wellicht dat daar iets door zit wat slecht valt bij ze. Ik kan het anders ook niet bedenken hoor.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan