Wat is er nieuw

Helena's overleden ?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Eremetaal
  • Startdatum Startdatum
E

Eremetaal

Guest
Vandaag met de post 10 helenas ontvangen. Een uur laten wennen aan temperatuur en waterkwaliteit. Maar ze hangen vrijwel allemaal met hun lichaam uit het huisje en bewegen 0,0. Ook nu ik ze in het aquarium heb gezet totaal geen beweging.

Dood of kan het toch nog gewenning/schok van temperatuur van het water zijn ?

Mijn barbeeltjes circkelen er alweer omheen als aasgieren. 🙁

Wat heb je er voor betaald? Garantie?

Bij mij kosten ze �0,50 per stuk, moet je ze wel even komen halen om te voorkomen dat hetzelfde gebeurd.

Gr. Rob.

Ik heb ze van iemand hier op het forum. Ik heb zelf het risico genomen voor verzending dus gevalletje eigen schuld dikke bult.

Hellevoetsluis is voor mij wat te ver (180km) voor wat slakken. 😉

Eremetaal zei:
Ik heb zelf het risico genomen voor verzending dus gevalletje eigen schuld dikke bult.

Dat is niet helemaal waar. Dat hangt ook wel af van hoe hij de slakken heeft verpakt?... Als ik mijn slakken opstuurde ging dat eigenlijk altijd goed! 😱

hoe word zo iets opgestuurd dan ?

Was ik even benieuwd naar...

Lijkt me niet echt veilig...vooral met de koude nachten nog?

Was prima verpakt, in zakje met water, daaromheen nog een afsluitbare zak, plastic omhulsel, daarna nog heel wat plasticfolie en bubbeltjesenvelop.

Eremetaal zei:
Ik heb ze van iemand hier op het forum. Ik heb zelf het risico genomen voor verzending dus gevalletje eigen schuld dikke bult.

Hellevoetsluis is voor mij wat te ver (180km) voor wat slakken. 😉

Is inderdaad wat ver voor een paar slakjes, ik kon niet zien waar je vandaan zou moeten komen.

Gr. Rob

Als ze bewegingsloos uit hun huisje hangen is het meestal geen goed teken.
Temperaturen zijn in de nacht rond het vriespunt geweest hier en daar in Nederland dus zou best een oorzaak kunnen zijn.

Ja ik heb nu 4 uur gewacht en nog niet een heeft zich bewogen, helaas.

Ik heb ze apart in een soort van quarantaine-bakje en dat water daarin begint steeds meer te vertroebelen, een soort witte waas.
Maar goed ik laat ze er tot morgenvroeg in, in de hoop dat er misschien eentje leeft.

Dat en met de rest van de symptomen zegt mij dat je ze wel kan weggooien helaas.
Waar woon jij?

Seabait zei:
Jammer is nog een wereldreis dan want heb ze hier ook voor je.

Ja ik heb al van meerdere aanbiedingen maar allemaal helaas te ver weg. 🙁

Venlo is helaas te ver weg, je mocht ze anders gratis afhalen want heb er zat...
laatst alleen al in mn filter een stuk of 50 jonkies..

LFS hier in de buurt vragen ze er zo �2,95 p.st. voor! Dan zou ik idd ook eventjes op mp rondkijken, of een ad plaatsen 😉

Black_mollie zei:
LFS hier in de buurt vragen ze er zo �2,95 p.st. voor! Dan zou ik idd ook eventjes op mp rondkijken, of een ad plaatsen 😉

Hier ook idd, vuurgarnalen idem dito. Idiote prijzen.

Toen ze een jaar of 7 geleden in de handel kwamen waren ze vaak over de 4 euro dus wat dat betreft valt het heden ten dage nog mee. 😉

Ok, die beestjes zijn zo makkelijk te kweken dat ik het nogal vreemd vind dat ze zo duur zijn.

Ze zijn erg populair en blijven over het algemeen lang in leven. Dus als je er dan goed geld voor kan vragen doen veel mensen dat ook gelijk.

Ik heb de mijne een tijdje geleden allemaal weg gedaan voor 50ct per stuk. En dat leverde me al een flink bedragje op, waar ik dik tevreden mee was.
Maar je moet natuurlijk niet vergeten dat een winkel er ook eerst zelf voor moet betalen, er dan belasting over moet betalen en er ook nog wat aan moet verdienen en ook een pand heeft die het moet betalen.
Dan is 50ct niet haalbaar natuurlijk.

Daar heb je bij particulier kopen geen last van, dus is het goedkoper. Alleen dan heb je dus geen garantie in het geval er iets mee gebeurt.

Stuur even een PB met je gegevens, dan stuur ik er een paar op (in filterwatten) tegen de verzendkosten. Ik geef ze altijd af op het postkantoor.

Groetos,
Aad

AadMec zei:
Stuur even een PB met je gegevens, dan stuur ik er een paar op (in filterwatten) tegen de verzendkosten. Ik geef ze altijd af op het postkantoor.

Groetos,
Aad

De slakken kwamen bij mij weg, ik had ze best goed verpakt. Ik was van te voren al een beetje bang dat het te koud was.

Ik zou dus nu geen nieuwe sturen Aad, ik heb Eremetaal al nieuwe aangeboden maar die verstuur ik pas wanneer het warmer is.

Temperatuur gaat weer omhoog,he.
Morgen 17 graden.
Hopelijk zet het door.

Bertus zei:
Temperatuur gaat weer omhoog,he.
Morgen 17 graden.
Hopelijk zet het door.
Vandaag met korte short en t-shirt buiten gaan spelen met mijn zus.
Maar je moet nog oppassen 's'nachts kan het nog koud zijn.

Ik heb er eventueel ook nog wel maar jah is nog 80km heen en terug...

Aad heeft er enkele naar mij toegestuurd in vochtige filterwatten, en dat is helemaal goed gegaan. 🙂

Bedankt iedereen voor het meedenken.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan