Wat is er nieuw

Help antennebaars ziek

• Onderwerp starter Onderwerp starter Baukevdh112
  • Startdatum Startdatum
B

Baukevdh112

Guest
25zgdon.jpg
[/IMG]
25zgdon.jpg
[/IMG]weet iemand misschien wat deze antennebaars mankeert haar vinnen zijn beschadigd en het lijkt net alsof haar slijmlaag een beetje los komt.
Medebewoners zijn: 1-3 betta splendens
1-1 ancistrus dolichopterus
1-1 micropheagus ramirezi
En 4 dwerg cory's

Vr gr Bauke

25zgdon.jpg

Dit zijn best gevoelige vissen die met bosjes doodgaan als de omstandigheden niet helemaal geschikt voor ze zijn.
Heb je wat meer info over je bak,afmetingen waterwaarden en sinds wanneer heb je de vis?

De bak is 60x30x30 ik heb ze nu een aantal maanden de waterwaarden weet ik zo niet alleen de pH die is ongeveer 6,1 maar mijn andere 2 ramirezi's doen het prima. Deze is al een aantal weken zo

Ongeveer 6.1.Dat is nogal bijzonder,6.1 is een exact getal.Vervuiling is erg schadelijk voor deze dieren,no2 nh 3/4 dat soort zaken.

Zitten die andere ramirezi's ook in de 60cm?
Foto is wat vaag,zie de andere vinnen niet goed maar dat van de bovenste lijkt iig wel wat op vinrot.

Ik heb met pH papier getest en dat kwam er plusminus uit, ik dacht dan kan ik wel 6 zeggen maar als het mij meer op er iets boven lijkt kan ik dat toch beter zeggen. Of is daar iets mis mee?

Hartstikke bedankt voor uw reactie Seabait daar kan ik wat mee ik zal morgen meteen een kuur halen

Hopelijk reageren er nog andere leden die meer verstand van zaken hebben want dat van de schubben is ook een symptoom van iets maar dat weet ik niet.

Hoeveel vissen zitten er dan precies in die bak?

3 vechtvissen( die er morgen uitgaan)
3 ramirezi's ( 1 halfwas)
4 dwergcory's ( van 1-1,5 cm per stuk)
2 ancistrus

Welk filter heb je en hoe vaak ververs je?

3 antennebaarzen op 60 cm,en welk geslacht hebben deze?

1 volwassen koppel en 1 halfwas (waarschijnlijk vrouw)

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan