Wat is er nieuw

Help! Betta ziek!?

Tessahol99

Well-known member
Lid geworden
11 februari 2019
Leeftijd
26
Hallo!

Ik trof mijn betta vanmorgen verontrustend aan, hij heeft witte kringen om zijn ogen en ze staan wat meer naar buiten dan normaal! Bubbel is de enigste bewoner van zijn 54L bak en ik heb verder niks geks gedaan of veranderd!

hier een paar foto’s incl. Waterwaardes

674A6638-8B9D-4C28-99AB-5FEB1B1AF2BD.jpeg
C2A3C7D5-E8F9-4A6E-93B9-08AB09F6037B.jpeg
E2EF8B77-654E-475E-B090-3F589F8550DC.jpeg
D0E0A277-9F7E-4306-A37C-75DFB8FC6B76.jpeg

Geen verstand van visziekten maar zoek eens op popeye.

Ik ben ondertussen naar mijn lfs (zoo&zo) geweest en heb daar een druppeltest aangeschaft. Ik ben nog bezig maar ik kwam alvast op de volgende waardes:
Ph: 7,5-8. Dit vond ik wat hoog aangezien ik catappa bladeren in de bak heb liggen, ik ga zo mijn kraanwater eens testen op de ph.
Kh: 5
NO2: <0,01

verder ben ik begonnen met een esha 2000 kuur, dit hield de vorige keer tegen vinrot en werd mij opnieuw aanbevolen tegen popeye in de dierenwinkel. Verder heb ik voogle van easylife toegevoegd om de weerstand van bubbel tijdens de kuur wat te verhogen. Verdere waterwaardes volgen.

Goed bezig al, ik ben benieuwd of voogle en esha de betta gaan helpen.

@ pH-waarde: het klopt dat er "bij ons" een pH van 8 uit de kraan komt. Misschien werken de catappa's niet verlagend genoeg, of zijn ze uitgeput geraakt?

Twee blaadjes Catappa zal denk ik weinig invloed hebben hoor. Ik gebruik er 1 in een 30 liter nano en merk eigenlijk ook geen andere waarden.

Het gaat vandaag alweer aanzienelijk beter met Bubbel! Ik zou zometeen even foto’s van hm maken. Verder heb ik vandaag een nieuwe betta mogen verwelkomen vanaf de vivariumbeurs. Foto’s volgen! 😀
De nog naamloze betta wordt wel preventief behandeld met voogle.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan