Wat is er nieuw

Help! Co2 afstellen

• Onderwerp starter Onderwerp starter Deleted member 24958
  • Startdatum Startdatum
Ik denk dat topic-opener verschillende opties heeft. Ik ben uiteraard benieuwd naar correcties en/of aanvullingen.

TO kan een nieuwe co2-installatie aanschaffen waarmee het aantal bellen niet langer beperkt blijft tot rond de 120, in de hoop dat daarmee het probleem oplost.

TO kan overgaan op een andere vorm van verspreiding van co2, in de hoop de huidige 120 bellen efficienter te laten opnemen (inline diffuser, reactor).

TO kan het huidige bellenaantal aanvullen met een aanvullende co2-gever (bijvoorbeeld bio-co2).

Uiteraard zijn combinaties ook mogelijk.

Wij hebben op een 325ltr-bak zelf bio-co2 24 uur per dag rechtstreeks via de spraybar, plus ongeveer 40 bellen per minuut van een gasfles tijdens de lichtperiode via inline diffuser.
Ik betwijfel of 120 genoeg is al wordt het beter opgelost en je kan inderdaad met bio co2 gaan werken maar ja dat is weer extra werk en vaak niet het stabielste dus ik zou kijken voor een andere set maar goed dat is persoonlijk.

Ik betwijfel of 120 genoeg is al wordt het beter opgelost en je kan inderdaad met bio co2 gaan werken maar ja dat is weer extra werk en vaak niet het stabielste dus ik zou kijken voor een andere set maar goed dat is persoonlijk.
met 2 containers voor je CO2 productie is het al stabieler.
Merk zelf dat de CO2 in de nacht nu minder ver daalt waardoor het overdag makkelijker op nivo is te krijgen en te houden

met 2 containers voor je CO2 productie is het al stabieler.
Merk zelf dat de CO2 in de nacht nu minder ver daalt waardoor het overdag makkelijker op nivo is te krijgen en te houden

Dat is precies hoe het hier ook is.

Wij gebruiken waarschijnlijk kleinere containers (standaard jbl), en gebruiken er in de zomer meestal 2, in de winter 3. Ligt een beetje aan de temperatuur.

Maar onze co2 is nu erg stabiel. De checker houdt dag en nacht dezelfde kleur. De flessen wisselen we om de week.

Ik kan me voorstellen dat wanneer je een situatie hebt van hoog licht, dit misschien niet de beste optie is.

Maar goed, (gedeeltelijke) bio-co2 is zeker niet voor iedereen een (goede) optie. Het leek me, gezien de situatie, wel de moeite van het vermelden waard.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan