Wat is er nieuw

Help co2 niet meer af te stellen na vullen fles

aquatlantis splendid 100

Well-known member
Lid geworden
20 december 2024
Leeftijd
37
Ik heb vorige week mijn co2fles laten vullen in de lfs en vanaf dat moment krijg ik de bellen niet goed meer afgesteld.
Er komen telkens een paar bellen uit en dan heel veel. Ik kan de hoeveelheid bellen wel regelen met de naald of door te spelen met de druk maar de bellen blijven niet constant. Zie video.
Ik heb voor het installeren van de vollen fles alles netje dicht gedraaid en uit gezet. Daarna de druk weer goed gezet en de naald wat open gedraaid.
Iemand tips?

Is het fijnafstelventiel misschien vervuild? Wellicht dat @biljoenblik je advies kan geven.

Ik draai alleen de fles dicht, het naaldventiel blijf ik vanaf, zodat de instelling van het aantal bpm normaal gesproken gelijk blijft,

Ik draai alleen de fles dicht, het naaldventiel blijf ik vanaf, zodat de instelling van het aantal bpm normaal gesproken gelijk blijft,
Ik ook hoor. Fles dicht en dan de drukregelaar eraf. Nieuwe fles, drukregelaar erop en dan de fles openen.

Ik ook hoor. Fles dicht en dan de drukregelaar eraf. Nieuwe fles, drukregelaar erop en dan de fles openen.
Mijn beschrijving is alleen bedoeld bij problemen (zoals bij TS)

Ook ik blijf van het naaldventiel/drukregelaar af bij een normale fles wissel, echter .....

....wel bij elke nieuwe fles(vulling) en voordat ik de fles aansluit de hoofdkraan even kort open en zo een beetje CO2 laat ontsnappen (en eventuele vuiligheid meeneemt)

Mijn drukregelaar/naaldventiel is misschien al 20 jaar oud.

Dit "afblazen" doe ik ook al jaren bij het (her)vullen van Soda-stream (425gr) flessen d.m.v. overhevelen vanuit een grote CO2-fles (6 of 10 kg)

Bij het instellen van een nieuwe fles CO2 moet er aan gedacht worden dat dit wat tijd nodig heeft. Alle slangdelen moeten zich her-vullen, eventuele waterdruk moet weggeduwd worden zodat er weer vrij baan is voor het gas. Maar vaak heeft men niet het geduld hiervoor. Daarom: Je probeert alles af te stellen maar na een kwartiertje doe je dit nog eens! En na een half uur; kijk alles na en herhaal eventueel!

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan