Wat is er nieuw

Help de vissen zwemmen allemaal aan het oppervlak.

• Onderwerp starter Onderwerp starter PascaldeLigt
  • Startdatum Startdatum
Het is ook altijd handig als je zelf kan meten en een koffertje heb je al voor zo n goeie 30 euro.

Je hebt vermoedelijk niet ingedraaid. Je spreekt namelijk over de hittegolf en dat er toen geen problemen waren maar dat is bijna een maand geleden. Ook zeg je dat het aquarium nu een 'dikke' maand draait. Dat wil dus zeggen dat je toen de hittegolf er was al vissen had geplaatst en dat hij toen nog maar net draaide. Dit is geen verwijt maar meer een uitleg wat er fout is gegaan. Een aquarium indraaien duurt 4 weken en dat kun je niet versnellen, dat is gewoon een periode waarbij je de bacteriën die nodig zijn om afvalstoffen van vissen af te breken te kweken. Hierdoor heb je nu een aquarium die nu aan het indraaien is en hierdoor de wellicht bekende nitrietpiek veroorzaakt. Dat is een piek waar je vissen niet tegen kunnen. Nu de zaak om de komende tijd goed de nitriet in de gaten te houden en zodra deze meetbaar wordt direct verversen. Dit zal je waarschijnlijk nog een aantal weken vol moeten houden.
Dit is een miscommunicatie van mij geweest.

Ik bedoel dat de vissen er ongeveer een maand geleden zijn ingegaan.
het is een gebruikte bak. Hij heeft bij mij ongeveer een 8-9 dagen leeg gedraaid met wat beplanting erin.

Maar vandaag zijn alle vissen gelukkig levendig en actief bezig, behalve eentje die nu al een tijdje rond dobbert/zweeft maar als die wordt benaderd wel actief wordt. Geen idee wat er met deze gup aan de hand is. Eten doet die wel normaal.

1 platy heeft het helaas niet overleefd. Die ging gisteren avond in 1 keer heel snel achteruit en wilde niets meer behalve op de bodem liggen. 😟

we houden sowieso de bak wat scherper in de gate, zeker met de warmte die we nu hebben.

Dit is een miscommunicatie van mij geweest.

Ik bedoel dat de vissen er ongeveer een maand geleden zijn ingegaan.
het is een gebruikte bak. Hij heeft bij mij ongeveer een 8-9 dagen leeg gedraaid met wat beplanting erin.
Gebruikte bak heeft verder geen waarde hoor in het indraai verhaal. Ook niet met 9 dagen zonder vis. Dus het verhaal van @DanielHoogland blijft geldig.

Behalve als je echt weet wat je doet
Zoals mijn Discus in Quarantaine op dag 1 erin zonder indraaien. En geen nitriet of ammonium hoor.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan