Wat is er nieuw

Help!! freeskop wormen in garnalen/guppen habitat, levamisol gezocht

• Onderwerp starter Onderwerp starter scarzz
  • Startdatum Startdatum
S

scarzz

Guest
Momenteel flinke last van vissensterfte door de freeskopwormen. Ben hier bij diverse dierenartsen in amsterdam geweest maar niemand wil het mij voorschrijven. Ben ten einde raad en vind het vreselijk te zien mijn vissen steeds verder af te zien takelen en dus vandaar deze post voor Levamisol injectie 10%.

Freeskopwormen???????
Nooit van gehoord.
Bedoel je calemanus?
www.aquashoponline.be/sera-nematol-10ml.html

Sera med Professional Nematol

Waterbehandelingsmiddel voor het betrouwbaar en omzichtig verwijderen van parasitische draadwormen (nematoden) bij zoet- en zeewatervissen. De nematoden zoals de freeskopworm (Camallanus sp.), de haarworm (Capillaria sp.) en de discus-madeworm (Oxyuris sp.) kunnen vooral in het zoetwateraquarium een ernstig, vaak lang niet herkend probleem vormen. Cichliden worden er erg vaak door aangetast. Ongewervelde dieren zoals b.v. garnalen en kreeften verdragen het middel niet!

Volgens mij is dat hetzelfde ja, alleen dat geneesmiddel van Sera kunnen de garnalen niet hebben. Hier en daar wel positieve geluiden over dat levamisol spul gelezen maar kan het hier met geen mogelijkheid krijgen

Behandeling van guppen met camellanus! - Dierennieuws

www.dierennieuws.nl � ... � Over Vissen � Koudwatervissen

6 mrt. 2009 - 3 berichten - ‎1 auteur
Onlangs heb ik bij een aantal vissen rode sliertjes uit hun anus zien steken. ... Navraag bij meerdere mensen blijkt de stof levamisol de beste ...

Niet voor garnalen.

Tja garnaaltjes zijn sowieso vrij tere beestjes alshet om meds gaat.

Thnx guys dan ga ik zo toch maar dat middeltje van Sera halen.

nou heb ik nog nooit een freeskop met wormen gezien persoonlijk...

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan