Wat is er nieuw

Help! Latje heeft losgelaten...

• Onderwerp starter Onderwerp starter Etienne98
  • Startdatum Startdatum
E

Etienne98

Guest
In het midden van het aquarium zit een plastic latje wat zorgt voor de stevigheid van het aquarium. Hier zat al een scheurtje in en is net losgeschoten... Heb het met tyraps proberen vast te maken. In het midden zit ook een klein scheurtje. Is zoiets los te bestellen? Ben bang dat mijn ruit barst als deze weer los schiet.

5CBE6B79-1D0D-49DF-9A47-F4EF6B481909.jpeg
A2C5241E-797C-457C-B5CE-F23ECDFBD108.jpeg

Die zijn los te koop.

Google Juwel stabilisatie/trekstrips en je vind ze bij verschillende grote winkels

Zou voor nu je waterniveau wat laten zakken zodat de druk op je voorruit wat minder word

Je kan als je de zoekfunctie gebruikt wel info vinden over hoe je dit het beste kan doen volgens mij.

Ik heb even opgezocht, maar kan niet vinden welke lijm geschikt is.
Ik heb zelf thuis nog uitlijm liggen (BISON - siliconen kit - bouw - zuurvrij - transparant - geschikt voor steen, kunststoffen en metalen).

Denken jullie dat ik deze kan gebruiken of moet het een speciale lijm zijn?

Juwel adviseert zelf deze strips vast te zetten met standaard secondenlijm. Heb het zelf zo gedaan en dat werkt prima, zit al een paar maanden zonder problemen op zijn plaats.

Niet bij hetzelfde adres besteld, maar bij mijn stabilisatiestrips (Rio 300; kreeg er twee) zat er een tubetje "Cyano liquid"-secondenlijm in de verpakking bij.

Juwel adviseert zelf deze strips vast te zetten met standaard secondenlijm. Heb het zelf zo gedaan en dat werkt prima, zit al een paar maanden zonder problemen op zijn plaats.

Bedankt voor de tip. Maar wat als de strip over een tijd weer scheurt? Dan krijg ik de strip er niet meer uit, toch?

Als hij echt stuk is zul je een nieuwe moeten plaatsen. Onder normale omstandigheden zal de strip niet scheuren, er komt alleen maar kracht op in de lengte en buigen of scheuren kan alleen als er van de bovenkant, onderkant of zijkanten kracht op komt.

Onder normale omstandigheden zal de strip niet scheuren, er komt alleen maar kracht op in de lengte en buigen of scheuren kan alleen als er van de bovenkant, onderkant of zijkanten kracht op komt.
klopt bijna wel wat je zegt ware het niet dat door materiaal moeheid de zaak spontaan kan scheuren zeker bij deze oude strips
zelf al meerder keren ondervonden :'(😀

Bij de nieuwere bakken komt dat dus niet meer voor begrijp ik:S
klopt John de constructie is anders bij de vanaf half 2005
daarvoor waren het losse strippen die in een soort van uitsparing in de kap gezet werden
bij de nieuwer maakt de strip als een vast gedeelte van de kap uit

F4bkGH5uvMB199M2X7IVqissfSlcA-m1.jpeg
oude strip
SAM_1200.JPG
nieuwe strip
sam_0967-jpg.jpg

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan