Wat is er nieuw

Help met uitzoeken Nano aquarium

• Onderwerp starter Onderwerp starter Segamon
  • Startdatum Startdatum
Segamon zei:
biljoenblik zei:
Segamon zei:
Ik wil graag een Nano aquarium van ongeveer 30 liter aanschaffen.
Maar nu komt het...er is zooooooveel keuze. :stars:

Mijn eerste keuze valt op de Nanocube van Dennerle.
Maar Fluval en Eheim hebben ook hele mooie bakjes.

Ik weet het gewoonweg niet, kan iemand me een paar tips geven wat betreft voor en nadelen van deze merken?
En is Led beter dan standaard verlichting?

Kijk maar in mijn topic hieronder.

Ik heb de 20 liter dennerle. Heb afgelopen zomer de standaard pl verlichting vervangen door de powerled van Dennerle.
Zie fotos's. De led is een stuk conpacter en het geheel ziet er nu een stuk fraaier uit.
Zowel boven als onderwater.

Het mooie van led is dat je ook dat leuke rimpel effect krijgt. Tenminste dat vind ik wel mooi.

Het nano hoekfilter ziet er erg netjes uit. Dit is voldoende voor garnalen. Ik heb er wel een patroon voor gekocht,mdat je kunt vullen met substraat.
De bijgeleverde zuignapjes gaan erg kort mee. Ik heb online transparante merkloze zuignapjes gekocht.
Deze gaan langer mee.
Verder is het een heel mooi afgewerkt bakje.

Ziet er super uit biljoenblik,
Ik heb uiteindelijk besloten de Dennerle nano led van 30 liter te kopen.
Deze had ik al langer op het oog en jouw Nanobakje heeft me over de streep geholpen. 😀

Mooie keuze.
Ik hoop dat je er ook een mooi foto topic over maakt. Ben heel benieuwd wat je er van gaat maken.
Succes in ieder geval.

biljoenblik zei:
Segamon zei:
biljoenblik zei:
Segamon zei:
Ik wil graag een Nano aquarium van ongeveer 30 liter aanschaffen.
Maar nu komt het...er is zooooooveel keuze. :stars:

Mijn eerste keuze valt op de Nanocube van Dennerle.
Maar Fluval en Eheim hebben ook hele mooie bakjes.

Ik weet het gewoonweg niet, kan iemand me een paar tips geven wat betreft voor en nadelen van deze merken?
En is Led beter dan standaard verlichting?

Kijk maar in mijn topic hieronder.

Ik heb de 20 liter dennerle. Heb afgelopen zomer de standaard pl verlichting vervangen door de powerled van Dennerle.
Zie fotos's. De led is een stuk conpacter en het geheel ziet er nu een stuk fraaier uit.
Zowel boven als onderwater.

Het mooie van led is dat je ook dat leuke rimpel effect krijgt. Tenminste dat vind ik wel mooi.

Het nano hoekfilter ziet er erg netjes uit. Dit is voldoende voor garnalen. Ik heb er wel een patroon voor gekocht,mdat je kunt vullen met substraat.
De bijgeleverde zuignapjes gaan erg kort mee. Ik heb online transparante merkloze zuignapjes gekocht.
Deze gaan langer mee.
Verder is het een heel mooi afgewerkt bakje.

Ziet er super uit biljoenblik,
Ik heb uiteindelijk besloten de Dennerle nano led van 30 liter te kopen.
Deze had ik al langer op het oog en jouw Nanobakje heeft me over de streep geholpen. 😀

Mooie keuze.
Ik hoop dat je er ook een mooi foto topic over maakt. Ben heel benieuwd wat je er van gaat maken.
Succes in ieder geval.

Zal ik zeker gaan doen biljoenblik, ik zit nu bijna een week te wachten op mijn bestelling, ze hadden hem dus niet in voorraad. 🙁

Ach ja dat wachten......

Maar voor de tussentijd kun je mooie ideeen gaan uitwerken. Materialen kopen/verzamelen.

He he, vandaag is(hopelijk) de grote dag.
Na een wachttijd van bijna 3 weken staat mijn Dennerle Nano led eindelijk op de verzendlijst van PostNL.
Het heeft even geduurd maar op een of andere manier zijn de led versies van deze nanobak nergens voorradig. 🙄

Dus hopelijk kan ik er vandaag nog mee aan de slag. 😀
Ik heb al leuke plannen voor een aquascape,
De bewoners worden waarschijnlijk :

* een 10 tal Boraras Brigittae
* CR Garnalen of een Betta (Ben ik nog niet uit)

Ik sta open voor suggesties.

Natuurlijk open ik ook een Foto log waar ik de inrichting stap voor stap uileg.

In een 30 liter kan prima voor garnalen maar hou er wel rekening mee dat de vissen en groot deel van de kleintjes zullen opeten. Dat doen de Brigittae hier bij mij ook namelijk.
Ben benieuwd naar je bakje hoor.

Gaaf hoor!!! Ben heel benieuwd naar de eerste foto's

jessicapilon zei:
In een 30 liter kan prima voor garnalen maar hou er wel rekening mee dat de vissen en groot deel van de kleintjes zullen opeten.

Boraras Brigittae's zijn prima geschikt in combinatie met CR/CB's toch ? Dat is althans wat ik altijd begrepen heb.

Ja het kan ook wel maar ze lusten wel de net geboren garnaaltjes hoor.
Ik had ze met de Sakura samen maar hield sporadisch een kleine Sakura over.

Hmmm.... :-( Eens kijken wat ik daarmee kan/moet

Als je makkelijke garnalen neemt en veel verstopplekken dan kun je de groep denk ik wel in stand houden, maar echt veel nakweek verwacht ik niet.

@Niwla: Ik weet niet als je in onderstaande quote bewust een beetje humor hebt gebruikt? Ik vind het alvast zeer grappig!!

Niwla zei:
jessicapilon zei:
Mijn Betta heeft hier mijn laatste volwassen Citroengarnalen opgepeuzelt hoor 🙁

Das zuur ;(

:thumbs:

willem666 zei:
@Niwla: Ik weet niet als je in onderstaande quote bewust een beetje humor hebt gebruikt? Ik vind het alvast zeer grappig!!

Niwla zei:
jessicapilon zei:
Mijn Betta heeft hier mijn laatste volwassen Citroengarnalen opgepeuzelt hoor 🙁

Das zuur ;(

:thumbs:

Het was er inderdaad wel eentje met een dikke vette 😉

YES,...Hij is er! 😀

Het heeft even geduurd maar nu kan ik dan toch eindelijk mijn Nanootje gaan uitpakken.
PostNL heeft hem toch vrij laat gebracht vandaag dus ik begin morgen pas met inrichten.

Ik zal dan een apparte foto topic gaan starten en alles stap voor stap uitpakken en uitlichten.

sam_0537.jpg
[/img]

Ik heb deze bij Aquaria Veldhuis besteld trouwens.

Is in ieder geval duidelijk dat ze er niet mee mogen gooien 😀
Ik kijk uit naar de foto's!

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan